دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1399 - 12:56
حسینی‌مقدم عنوان کرد؛

نقش همگرایی در تغییر زیست‌بوم‌ها/ زمینه‌ تحولات اجتماعی و شکل‌گیری همگرایی چیست؟

استادیار موسسه اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه همگرایی، زیست‌بوم‌ها را تغییر می‌دهد، عنوان کرد: برای درک بهتر همگرایی باید خاستگاه‌ها را درک کنیم.
کد خبر : 540144
دكتر حسيني مقدم.png

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، محمد حسینی‌مقدم در همایش ملی تولید دانش سلامتی با بیان اینکه همگرایی کلان روندی است که به سرنوشت بسیاری از علوم شکل می‌دهد، گفت: باید از حوزه‌های مختلف مبانی روشی، دانشی و معرفت شناختی را برای فهم بهتر واقعیت‌ها به اشتراک بگذاریم و اگر چنین نباشد آینده مفیدی در انتظار ما نخواهد بود.


وی با اشاره به اینکه همگرایی، زیست‌بوم‌ها را تغییر می‌دهد، خاطرنشان کرد: انسان فضای اجتماعی و زیست‌بوم‌ها را تغییر می‌دهد و می‌تواند عالم جدیدی بسازد که این نوعی همگرایی است و برای درک بهتر همگرایی باید خاستگاه‌ها را به خوبی درک کنیم.


استادیار موسسه اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم،  تحقیقات و فناوری، سه عرصه ماده، حیات و هوش را زمینه‌ساز تحولات اجتماعی و شکل‌گیری همگرایی دانست و خاطرنشان کرد: نتیجه فعالیت در این سه عرصه را می‌توان در بسیاری از تغییرات و امکاناتی که به مرور زمان در اختیار انسان قرار گرفته و دانشمندان به آن اشاره می‌کنند مشاهده کرد.


حسینی‌مقدم اضافه کرد: امروزه در علم پزشکی تغییراتی رقم زده شده تا بتوانیم بسیاری از بیماری‌ها را شناخته و درمان کنیم که در این زمینه موفقیت‌های چشمگیری داشته‌ایم.


وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های همگرایی به مسئله‌ای اجتماعی تبدیل شده و اگر به درستی با آن مواجه نشویم آینده موفقی نخواهیم داشت، گفت: ترویج علم و تقویت قابلیت‌های عقلانی از مواردی هستند که می‌توانند برای پیشرفت در این زمینه ما را یاری کنند.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته