دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1394 - 09:44
در نشست با اعضای هیات علمی

امیری: هرم هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد باید اصلاح شود

رئیس واحد جامع مستقل نجف‌آباد با توجه به اهمیت جایگاه علوم انسانی در نظریه‌پردازی و اهمیت علوم انسانی در زندگی آحاد جامعه از استادان این دانشگاه خواست تا با صرف وقت بیشتر به بررسی معضلات گوناگون جامعه پرداخته و برای رفع این معضلات راه حل ارائه دهند.
کد خبر : 52966

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سید محمد امیری در سومین ایستگاه از سلسله جلسات هیات رئیسه با اعضای هیات علمی این دانشگاه که این بار میزبان استادان دانشکده علوم انسانی بود و مدیران گروه‌های آموزشی و ۷۵ نفر از استادان و اعضای هیات علمی این دانشکده نیز حضور داشتند، با طرح الزام دانشکده به ارتقای سطح علمی و پژوهشی اعضای هیات علمی خطاب به استادان حاضر در جلسه گفت: من از شما انتظار دارم که نسبت به اصلاح وضعیت هرم هیات علمی دانشکده تلاش بیشتری انجام داده و جایگاه این دانشکده را به عنوان اولین دانشکده تاسیس شده در واحد نجف آباد در بین دانشکده‌های مشابه ارتقا دهید.


امیری با تشریح وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال گذشته گفت: سیاست‌هایی که دکتر میرزاده در دوران مدیریت خود تدوین، ابلاغ و اجرا کرده است، باعث شد که دانشگاه آزاد اسلامی دچار مشکل نشود. توسعه تحصیلات تکمیلی یکی از همین سیاست هاست که باعث بقای دانشگاه آزاد اسلامی شد. برای اینکه دچار مشکل نشویم راهی جز آینده‌نگری وجود ندارد. همسویی و همراهی با سیاست‌های اعلام شده از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مصداق بارز آینده نگری است.


هدف ما افزایش رشته‌های تحصیلی و به تبع آن افزایش دانشجو نیست چرا که این کار مانند استفاده از مسکن، موقتی و مقطعی خواهد بود. آنچه که دانشگاه را ماندگار می‌کند توجه به مسائل کیفی و اصولی دانشگاه است. اگر دانشگاه کار کیفی انجام دهد و اعتبار آن از لحاظ علمی افزایش پیدا کند، متقاضیان خاص خود را پیدا خواهد کرد

این مسئول با توجه به رشته‌های تحصیلی جدید دانشکده علوم انسانی افزود: رشته‌هایی چون ادبیات غنایی، جامعه‌شناسی ورزشی، جغرافیا و برنامه ریزی روستایی، جغرافیای سیاسی، حسابداری، مدیریت رسانه، فیزیولوژی ورزشی با گرایش قلب و عروق و تنفس، مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی، مدیریت ورزشی، روان‌شناسی سلامت و روان‌شناسی عمومی، رشته‌هایی هستند که در مقطع دکتری به رشته‌های موجود این دانشکده اضافه شده و تکمیل ظرفیت این رشته‌ها در بهمن سال جاری اعلام خواهد شد. تمام این رشته‌ها مصوب و در دفترچه‌های کنکور وارد خواهند شد.


وی خطاب به استادان و اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی گفت: هدف ما افزایش رشته‌های تحصیلی و به تبع آن افزایش دانشجو نیست چرا که این کار مانند استفاده از مسکن، موقتی و مقطعی خواهد بود. آنچه که دانشگاه را ماندگار می‌کند توجه به مسائل کیفی و اصولی دانشگاه است. اگر دانشگاه کار کیفی انجام دهد و اعتبار آن از لحاظ علمی افزایش پیدا کند، متقاضیان خاص خود را پیدا خواهد کرد.


رئیس واحد نجف‌آباد تاکید کرد: هیچ وقت نباید به موقعیت‌ها و موفقیت‌های کسب شده اکتفا کنیم. کسب عنوان جامع مستقل افتخار بزرگی برای این دانشگاه به حساب می‌آید ولی این پایان ماجرا نیست. اعطای این عنوان یعنی افزایش سطح انتظارات از واحد نجف آباد. ما در ابتدای راه هستیم و هنوز کارهای بزرگی باقی مانده است که برای انجام آنها باید دست به دست همدیگر دهیم و مشکلات را از سر راه دانشگاه برداریم و با کمک شما همکاران گرانقدر دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد در ردیف بر‌ترین دانشگاه‌های کشور و منطقه قرار گیرد.


محمد جدیدی رئیس این دانشکده هم گزارش کوتاهی از وضعیت آموزشی آن ارائه کرد.


در ادامه این نشست دکتر علی ابراهیمی معاون پژوهشی واحد نجف آباد به ارائه گزارش وضعیت عملکرد پژوهشی اعضای هیات علمی این دانشکده پرداخت و آخرین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با وضعیت پژوهشی را برای استادان تشریح کرد.


سپس اعضای هیات علمی دانشکده علوم انسانی مسائل، مشکلات و دغدغه‌های خود را در فضایی دوستانه با هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد مطرح کردند.


در دانشکده علوم انسانی واحد نجف آباد حدود ۴۰۰۰ دانشجو در مقاطع کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد و دکترای تخصصی در گرایش‌های مختلف رشته‌های جغرافیا، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عرب، تاریخ، آموزش زبان انگلیسی، مدیریت، حسابداری، روان‌شناسی و علوم تربیتی مشغول تحصیل هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب