دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1394 - 13:58
معرفی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی/ 4

مرکز رشد واحد ساری؛ فعالیت 15 هسته فعال در حوزه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات/ 6 واحد فناور در دوره رشد مقدماتی

مدیر مرکز رشد فناوری اطلاعات در صنعت واحد ساری گفت: این مرکز در حوزه‌های مختلف مرتبط با فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند و هدف آن توسعه فناوری اطلاعات در صنایع مختلف کشاورزی، پزشکی، مهندسی، علوم انسانی ، گردشگری و ... است.
کد خبر : 51823

مهندس محمد محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: این مرکز در اول آذر 1393 با حضور دکتر میرزاده و حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری به منظور فراهم آوردن حمایت­‌های لازم برای همه فعالیت‌­های تحقیقاتی، صنعتی، خدماتی، مشاوره‌­ای و تجاری سازی با اولویت کارآفرینی، نوآوری و درآمدزایی در زمینه‌های توسعه گردشگری، کشاورزی، توسعه ICT مبتنی بر فناوری اطلاعات افتتاح و راه‌اندازی شد.



مدیر مرکز رشد فناوری اطلاعات در صنعت واحد ساری، تولید و توسعه محصولات و خدمات کشاورزی و گردشگری مبتنی بر فناوری اطلاعات را از اولویت‌های استان برشمرد و ادامه داد: ایجاد زمینه کارآفرینی، حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان ، ایجاد فضای لازم برای گسترش و رشد واحدهای دانش‌مدار، کاربردی کردن تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی و تکمیل حلقه مفقوده در زنجیره ساختاری بین دانشگاه و صنعت، جذب و بومی ­سازی فناوری‌های خارجی، ایجاد فرصت‌های اشتغال برای متخصصان، حضور موثر در بازارهای داخلی و خارجی، بهبود وضعیت صنعتی استان و ایجاد شبکه همکار مبتنی بر دانش از جمله اهداف مهم این مرکز است.


محمدزاده افزود: اکنون 15 هسته فعال در این مرکز در حوزه‌های مختلف مرتبط با فناوری اطلاعات در حال فعالیت هستند که 9 هسته اسرا نور مازندران در زمینه تولید چراغ‌های روشنایی فوق کم مصرف LED ، آرشید در زمینه کنترل تردد تحت شبکه جهانی و تاکسیمتر آنلاین، تاوا سراج رادمان در زمینه منبع تغذیه تجهیزات شبکه هوشمند توزیع برق با خط گرم فشار قوی، چنته مه میترا شمال در زمینه دستگاه تست ECU خودرو، تانش پارسا در زمینه کارت هوشمند پزشکی و آزمون آنلاین، فناوران هوشمند ونداد در زمینه طراحی تولید سامانه کنترل تردد، نوژان در زمینه پکیج هوشمند، فرافکر برتر در زمینه آنالیز داده‌های حجیم، توسعه صنعت پویاگران رعد دانش در زمینه ساخت کنتورهای گاز خانگی و صنعتی آلتراسونیک در دوره رشد قرار دارند.


وی با بیان اینکه 6 واحد فناور هم در دوره رشد مقدماتی هستند، افزود: این هسته‌ها در زمینه‌های ربات پرنده عمودپرواز، ربات جارو برقی، ساخت انیمیشن و بازی های کامپیوتری، تولید قفل هوشمند، تولید انیمیشن، تولید کیبورد تمام لمسی و کلید تک پل لمسی برق در حال مطالعه و فعالیت هستند.


محمدزاده موفقیت‌های مرکز رشد واحد ساری در یک سال از فعالیتش را یادآور شد و گفت: در سومین جشنواره فرهیختگان که سال جاری در تهران برگزار شد، شرکت آرشید به عنوان واحد فناور برتر انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.



وی با توجه به موفقیت‌های تیم رباتیک این مرکز ادامه داد: تیم‌های رباتیک این مرکز در چهارمین دوره مسابقات رباتیک ملی کردستان، سومین دوره مسابقات رباتیک خیام و در مسابقات ایران اپن 2015 نیز حضور داشتند و توانستند رتبه‌های برتر در گروه‌های تخصصی را کسب کنند.


مدیر مرکز رشد فناوری اطلاعات در صنعت واحد ساری برگزاری نخستین استارتاپ اسپارک استان توسط این مرکز را یادآور شد و به آنا گفت: نخستین استارتاپ اسپارک استان برای شناسایی ظرفیت‌ها و آشنایی محققان و صاحبان طرح‌ها و ایده‌ها با نحوه عملکرد مراکز رشد و چگونگی تجاری سازی ایده و تبدیل آن به محصول تجاری در واحد ساری در هفته‌های اخیر برگزار شد.


محمدزاده با توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کوتاه مدت از جمله فعالیت‌هایی که مرکز رشد در این زمینه فعال است و تاکنون چندین دوره مختلف برگزار شد.


وی با بیان اینکه محصولات این مرکز تاکنون در پنج فن بازار ملی و بین المللی ارائه و به نمایش گذاشته شد، افزود: تمامی محصولات هسته های دوره رشد قابلیت عرضه به بازار و فروش در بازار را دارد.



مهندس محمد محمدزاده


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته