دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1399 - 08:35
یادداشت/ محمدكاظم انبارلویی؛

در تكریم یار صدیق انقلاب

محمدكاظم انبارلویی طی یادداشتی نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان در سحرگاه چهارم شهریوربه ملكوت اعلا پر كشید و به یاران و همرزمان شهیدش‌ پیوست.
کد خبر : 510646

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، محمدكاظم انبارلویی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان در سحرگاه چهارم شهریور به ملكوت اعلا پر كشید و به یاران و همرزمان شهیدش پیوست.او بدون شك یكی از رجال مبارز و صدیق سیاسی و مذهبی و یكی از تربیت‌شدگان حوزه علمیه برای پذیرش مسئولیت‌های سخت و نرم در جمهوری اسلامی بود.


او از ۱۵سالگی به حوزه علمیه قم رفت و در مدرسه ولیعصر و سپس مدرسه حقانی دروس حوزه را فراگرفت.مسئولیت‌های خطیر او در دستگاه امنیتی كشور و نیز دادگاه انقلاب در روزگار خطیری كه كشور زیر تیغ نفاق، گرفتار ترورهای وحشیانه منافقین بود،‌ كارنامه‌ای موفق از او در خدمت به جمهوری اسلامی را واتاب می‌دهد.


منافقین بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم و مسئولان كشور را با ترورهای وحشیانه به شهادت رساندند. او در مسند قضا و مسئولیت‌های قضائی و امنیتی چونان یك قاضی عادل، شجاعانه در برابر شرارت نفاق ایستاد. او به عنوان دادستان ویژه روحانیت در تصفیه روحانی‌نمایان و دین به دنیافروشان سهم بسزایی داشت.



قتل‌های زنجیره‌ای در دوران خاتمی در هاله‌ای از ابهام پدید آمد. عناصر ضدانقلاب و منافقین از این پدیده به عنوان ضربه به حیثیت حقوق بشری جمهوری اسلامی بهره‌برداری كردند. او با روشن كردن یك «چراغ» در سیمای جمهوری اسلامی، آدرس مشخصی از عاملان و مباشران قتل‌های زنجیره‌ای داد و پروژه سیاه آن جماعت را فاش كرد.



پس از آن مصاحبه كه آب سردی بر تبلیغات عناصر ضدانقلاب داخلی و خارجی بود، دشمن از پیگیری موضوع قتل‌های زنجیره‌‌ای دست برداشت و آن را رها كرد.او دو دوره‌ به نمایندگی مجلس از سوی مردم تهران انتخاب شد و در طول هشت سال نمایندگی، حق این سمت را ادا كرد و در اصلی‌‌ترین و مهم‌ترین مسائل داخلی و خارجی موضع صادقانه و حق‌طلبانه داشت.


روح‌الله حسینیان یك شخصیت اصیل بود. دارای سجایای روحی و اخلاقی برجسته‌ای بود. در كاركرد قضائی و امنیتی، آدمی بسیار رئوف و رحم‌دل نیز بود. زندگی مردمی و ساده‌ای داشت و زی ‌طلبگی خود را حفظ كرده بود.او در دوران طلبگی از خرمن دانش، اخلاق و ادب حضرات آیات شهید بهشتی، شهید قدوسی، مشكینی و احمدی میانجی بهره‌ها برده بود.



او دستی در قلم داشت. آثاری چون «رهبری در تشیع» و «بازخوانی نهضت ملی» را به زیور طبع آراست و در مورد حجاب از دیدگاه فقه اسلامی، كتاب «حرم عفاف» را نوشت.


در مورد زندگی حضرت زهرا(س) «فرشته زمینی» را نوشت و كتاب «ستاره صبح انقلاب» را در مورد زندگینامه حاج‌آقامصطفی خمینی قلمی كرد.او در مركز اسناد انقلاب اسلامی به معرفی علما، مبارزان و بنیانگذاران جمهوری اسلامی همت گماشت و ۵۰ عنوان كتاب را در این باره منتشر کرد.



او از سال ۷۴ كه به عنوان رئیس مركز اسناد انقلاب اسلامی منصوبشد، ساختار مركز را متحول كرد. موفق شد با هشت هزار ساعت مصاحبه تصویری و ۱۳ هزار مصاحبه صوتی، گنجینه‌ای از تاریخ شفاهی و خاطرات بزرگان دین را شكل دهد.


او موفق شد چهارمیلیون و ۵۰۰ هزار سند تاریخی را برای استفاده محققین آرشیو كند. در حوزه نشر كتاب، ۵۰ عنوان كتاب درباره نهضت اسلامی و بسیاری از خدمات فرهنگی را در كارنامه علمی و عملی خود در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی در مركز اسناد انقلاب اسلامی داشته باشد.


روحش شاد و راهش پررهرو باد.«رسالت» ضایعه تأسف‌بار فقدان این یار دیرین امام و رهبری را تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال علو درجات وی را مسئلت دارد.


 


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته