راهنمای خرید لپ تاپ برای کاربران نیمه حرفه ای
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، انتخاب یک لپ تاپ خوب کار آسانی نیست! فاکتورهای مختلفی دخیل هستند. از قیمت، مشخصات سخت افزاری گرفته تا جنگ نام هایی که با تبلیغات نام خودشان را به عنوان «انتخاب خوب» جا انداخته اند. مهم این است که با دقت و از زاویه های مختلف نگاه کنیم و در نهایت سراغ انتخاب درست برویم.
هر فرد در هر موقعیت و سنّی نیاز های بخصوص خود را دارد در نتیجه بجای آنکه هزینه ی زیادی برای خرید یک لپ تاپ گران قیمت بکنید که همه میگویند بهترین لپ تاپ دنیا است به دنبال آن باشید که کدام محصول میتواند نیاز های شما را پاسخگو باشد و حداقل هزینه ای که میتوانید صرف خرید آن بکنید چقدر است؟ امّا به هر جهت علاقه ی کاربرانِ کامپیوتر های قابل حمل به هرچه پیشرفته تر بودنِ محصول مورد نظرشان قابل درک است که طبیعتاً باید برای این عطش تکنولوژی هزینه ی هنگفتی بکنید!
لپتاپهای معمولی بازار که تا همین چند سال پیش با کمتر از دو میلیون تومان در دسترس بودند حالا به قیمتی بیشتر از ده پانزده میلیون تومان رسیدهاند. اگرچه برای خرید این محصولات تمامعیار حالا به بودجه بیشتری نیاز داریم اما پیشرفت فناوری لپتاپها در چند سال اخیر هم باعث شده محصولات قدرتمندتری وارد بازار شوند.
برای کاربران نیمه حرفه ای لپتاپهایی معرفی میشوند که برای گشتوگذار در اینترنت، کار با نرمافزارهای آفیس، تماشای فیلم و گوشکردن به موسیقی مناسب هستند. البته قدرت سختافزاری این محصولات در انجام سایر فعالیتهای جدیتر مانند تدوین ویدیو یا ویرایش موسیقی هم شما را همراهی میکند. با این حال اگر به دنبال خرید یک لپتاپ تخصصی و مهندسی هستید، شاید بهتر باشد بودجه چند ده میلیونی خود را آماده کنید.
به طور مثال دستگاههای خانگی و مالتی مدیا در گروه لپتاپهای نیمه حرفهای طبقه بندی میشوند.
مهمترین ویژگیهای دستگاههای خانگی و مالتی مدیا که بیشتر برای مشاهده عکس و فیلم و پخش موسیقی مورد استفاده قرار میگیرند صفحه نمایش دستگاه است. صفحه نمایش این محصولات از نظر دو ویژگی اندازه و کیفیت باید در حد قابل قبولی باشد. سایر ویژگیهای صفحه نمایش مانند سطح روشنایی و زاویه دید نیز دارای اهمیت هستند. دستگاههای مالتیمدیا معمولا قدرت پخش مناسبی دارند ولی گروهی از این مدلها برای تولید محتوای تصویری مانند برنامههای تدوین و میکس نیز امکانات مناسبی دارند.
در خرید لپتاپ نیمه حرفه ای باید به این گزینه ها توجه کرد:
• کیفیت صفحه نمایش
• زاویه دید
• قدرت پردازشی متوسط
• اندازه متوسط و بزرگ
• تنوع پورت ها
برای خرید لپ تاپ باید گزینه های زیر را در نظر بگیرید:
وزن و اندازه صفحه نمایش: شاید وقتی به لیست لپ تاپ های یک فروشگاه نگاه می کنید تنها چیزی که چندان اهمیتی نداشته باشد ستون وزن و اندازه صفحه نمایش باشد. حتی برخی اوقات فکر می کنید که صفحه نمایش بزرگتر یعنی کارایی بیشتر، و مانند دوست من یک لپ تاپ ۱۹ اینچی می خرید که بعد از چند ماه پشیمان شوید! معمولا برای استفاده های جاری از لپ تاپ اندازه های ۱۳.۳ و ۱۴ اینچ کاملا مناسب هستند و اگر به صفحه بزرگ اهمیت می دهید، هیچگاه به بیشتر از ۱۵ اینچ فکر نکنید، مطمئنا بعد از مدتی برایتان غیر قابل حمل می شود.
بسته به کاری که می خواهید انجام دهید باید در خصوص انتخاب صفحه نمایش دقت کنید، زیرا صفحه نمایش بزرگتر یعنی وزن بیشتر و صفحه نمایش کوچکتر یعنی قیمت بالاتر. شاید در نگاه اول ۲۰۰ یا ۳۰۰ گرم تفاوت وزن میان مدل های مختلف مهم به نظر نرسد. اما توجه داشته باشید که ابزاری را می خرید که اغلب اوقات همراه شما است و باید آن را با خود حمل کنید. پس شاید برای یک کیسه میوه یا یک بسته پستی ۵۰۰ گرم بالا و پایین زیاد مهم نباشد، اما برای همراهی همیشگی خیلی زیاد است. شاید ۳۰۰ گرم بالا و پایین در کنار وزن ۲ کیلوگرمی لپ تاپ اهمیتی نداشته باشد، اما درون کیف شما فقط لپ تاپ نیست. کتاب و روزنامه و شارژر لپ تاپ و برس و ... روی هم ممکن است ۴ یا ۵ کیلوگرم بشوند و حالا حتی ۱۰۰ گرم هم قابل اعتنا و بررسی است.
باتری: یکی از مهمترین دلایل خرید لپ تاپ، استفاده پرتابل از آن است که در هر زمان و مکانی سرحال و قبراق همراه تان باشد. فکر نکنم کسی دوست داشته باشد که برای استفاده از لپ تاپ اش به دیوار میخ شود و همیشه دنبال پریز برق بگردد. شاید باتری های با زمان شارژ بیشتر کمی روی وزن لپ تاپ تاثیر داشته باشند. اما مطمئنا ۱ ساعت شارژ اضافه در مواقع ضروری آنقدر کارایی دارد که ارزش تحمل کمی وزن بیشتر را داشته باشد.
به این نکته هم توجه داشته باشید که قابلیت نگهداری شارژ اعلام شده توسط شرکت ها تحت چه شرایط کاری است. زیرا به جز چند مدل خاص از لپ تاپ ها و نت بوک ها، معمولا باتری های معمولی در شرایط کاری عادی ۳.۵ ساعت شارژ نگه می دارند.
برند: موضوع این است که وقتی به شرکت های سازنده به صورت کلی نگاه می کنیم در واقع یک نگاه میانگین به تمام مدل های شرکت ها در سال شده است. اما شما فقط یک لپ تاپ می خرید نه یک میانگین از تمام لپ تاپ های یک شرکت. بنابراین به جز فاکتورهای سخت افزاری هنگام انتخاب باید مراقب باشیم که در بازی رقابتی شرکت های سازنده به اشتباه نیوفتیم.
انتهای پیام/
انتهای پیام/