دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1399 - 14:33
ستاری تأکید کرد؛

لزوم همکاری دانشگاه با بخش خصوصی برای توسعه و اثر گذاری بیشتر

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دانشگاه برای توسعه و اثرگذاری باید با بخش خصوصی همکاری کند.  بخش مهمی از درآمد دانشگاه باید از انعقاد قراردادها و فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان به دست آید.
کد خبر : 498184
ستاری 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سورنا ستاری در افتتاحیه فاز اول ایستگاه نوآوری شریف که پیش از ظهر امروز در ایستگاه نوآوری شریف برگزاری شد، گفت: بزرگ‌ترین دستاورد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد وحدت بوده است. در حال حاضر مجلس، دولت، شهرداری و دانشگاه‌ها به دنبال توسعه زیست بوم علم و فناوری هستند. زمان زیادی گرفته شد تا این فرهنگ ایجاد شود و در حال حاضر همه افراد  در جامعه خواهان توسعه زیست‌بوم علم و فناوری کشور هستند.


وی افزود: این امر از هر کمک مالی مهم‌تر است. تمامی بازیگران زیست بوم علم و فناوری به دنبال توسعه این زیست بوم در کشور هستند و برای تحقق آن تلاش می‌کنند.  در اطراف دانشگاه شریف اکوسیستمی در حال ایجاد است که دانشگاه‌های دیگر کشور نیز در حال پیاده‌سازی آن هستند.


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: دانشگاه نباید از دولت پول بگیرد چراکه منابع دولت کافی نیست.‌ دانشگاه برای توسعه و اثرگذاری باید با بخش خصوصی همکاری کند.  بخش مهمی از درآمد دانشگاه باید از انعقاد قراردادها و فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان به دست آید.


ستاری مطرح کرد: دانشگاه نسل سوم و چهارم به دانشگاهی گفته می شود که در جامعه تاثیرگذار باشد و ارزش افزوده ایجاد کند و وارد زندگی مردم شود. ایستگاه نوآوری شریف مزاحم مردم نیست بلکه در حال سرویس دهی به آن‌ها است. ایستگاه نوآوری شریف یکی از نوآوری های پارک علم  و فناوری شریف است که سه سال قبل افتتاح شد و در حال حاضر ۵۰۰ شرکت در آن مشغول به کار هستند. برنامه توسعه ای ان شامل ۲۵۰ هزار هکتار می شود.



انتهای پیام/4021/ 4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته