دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1394 - 16:50
تأکید بر تبیین انتظار سازنده برای نسل جوان در نخستین جلسه کانون مهدویت دانشگاه آزاد ایلام

مهدویت، اندیشه انتظار و موعودگرایی، نویدبخش حرکت، امید و پیشرفت جامعه است

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در مراسم کانون مهدویت واحد ایلام گفت: مهدویت و اندیشه انتظار وعده الهی است که افزون بر مشمولیت نسبت به تمام اعتقادات و باورهای اسلامی، نویدبخش آموزه‌هایی است که عامل حرکت، امید، تعالی و پیشرفت در جامعه بشری بویژه جامعه بزرگ اسلامی می‌گردد.
کد خبر : 49790

به گزارش آنا، «نصرت‌اله حیدری» در اولین جلسه فعالیت کانون مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام اظهار کرد: در عصر غیبت کبری و دوری ظاهری از مربی و حجت الهی، جامعه شیعی بیش از هر زمان دیگر به منظور ارتقاء و رشد علمی و معنوی افراد جهت زمینه سازی ظهور، نیازمند دانش افزایی و تقویت باورها نسبت به آموزه های مهدوی است.


وی گفت: یکی از مهم ترین رسالتهای شیعیان در عصر غیبت نیز گسترش فرهنگ مهدویت و زمینه سازی برای ظهور امام زمان به معنای آمادگی معرفتی، اخلاقی و رفتاری برای ظهور و پذیرش امر معصوم است.


حیدری بهترین کانال برای تربیت و تأثیرگذاری در فرهنگ مهدی باوری را دانشگاه‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد: با فعالیت کانون مهدویت در واحد ایلام گامهای ارزنده ای برای ترویج فرهنگ صحیح مهدویت برداشته شود.


وی در ادامه کانون‌های دانشجویی را مبدأ تحولات فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: کانون مهدویت نباید از باورهای غلطی که در مورد فلسفه ظهور رایج شده است، غفلت کند. بلکه با برگزاری جلسات تخصصی با اساتید این حوزه، هم‌اندیشی و استفاده از فضای مجازی در راه ترویج فرهنگ انتظار گام بردارد.


دیگر سخنران نخستین نشست کانون مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام «دکتر سارا فلاحی» گفت: آنچه از ادبیات انتظار می آموزیم این است که دنیا و محتویات آن به صالحین تعلق دارد. پس برای اینکه زمین پذیرای ظهور مهدی موعود باشد، باید ما تبدیل به کارگزاران واقعی ظهور شویم.


این مدرس دانشگاه موتور محرکه جهان را «آگاهی» عنوان کرد و گفت: آگاهی منجر به آزادی بشریت خواهد شد پس اگر خواهان تشکیل نظام جهانی هستیم باید بدانیم هسته اساسی قدرت در درون است و موفقیت آن است که انتظار مهدی موعود را فقط در اشعار، نوشته ها و گفته ها ندانیم.


وی بر اعتراض به ساختار فاسد نظام جهانی تأکید کرد و افزود: اگر می خواهیم نظام جهانی را شکل بدهیم باید خود را به عنوان الگویی صحیح معرفی کنیم و نسبت به موضوعات جهان بی تفاوت نباشیم و برای نشان دادن انتظار واقعی در گام نخست، بتکده درونی را در هم بشکنیم و در واقع این نیز عامل اصلی عدم تشکیل جامعه جهانی است.


فلاحی تصریح کرد: باید به داشته های این حوزه معرفت داشت تا جلوی روند قهقرایی مهدویت گرفته شود پس سعی کنیم برای آمدن مهدی (عج) خویشتن را که مملو از منیت و غرور است در هم شکنیم.


«صابر دارابیان»، دبیر کانون مهدویت دانشگاه آزاد واحد ایلام یکی از علل کم‌رنگ شدن مهدویت در بین نسل جوان را بحث «زمان» دانست و گفت: امری که با نام امام عصر در ارتباط است، ولی گمشده این عصر است بحث «زمان» است که باید مدیریت شود. چرا که اتلاف زمان و بی‌کاری انسان را به گناه می‌اندازد و از فرهنگ صحیح انتظار دور می‌کند.


دبیر کانون مهدویت دانشگاه آزاد واحد ایلام گفت: یکی دیگر از عوامل دوری از مهدویت «تهاجم فرهنگی» است که با جنگ نرم به دنبال دور کردن مسلمانان از منجی عالم است.


وی افزود: غربی‌ها از رسانه به عنوان ابزار قدرت برای از بین بردن اعتقادات مردم استفاده می‌کند و از آنجایی‌که به این امر واقف شده اند که با جنگ نظامی در مقابل اراده و توان جوانان ایرانی نمی‌توانند مقابله کنند، از طریق برنامه‌های متعدد رسانه‌ای سعی در گرفتن شخصیت و مهدویت از جوانان دارند.


وی افزود: راه مقابله با جنگ رسانه‌ای غرب استفاده از رسانه داخلی است البته نه اینکه به یک روز در هفته (جمعه‌ها) مختص شود. این شیوه کفایت نمی‌کند و باید آن قدر شبکه‌های داخلی قوی و استراتژیک عمل کنند که جوان به سمت استفاده از شبکه‌های خارجی نروند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب