دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بهبود یافتگان کرونایی تا چه زمانی بعد از بیماری می‌توانند روزه بگیرند؟

بنا بر نظر پزشکان متخصص افرادی‌که به ویروس کرونا شده و بهبود یافته‌اند نباید تا 6 هفته پس از بیماری اقدام به روزه‌داری کنند.
کد خبر : 486398
1398111914504990219622394.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با تداوم وضعیت کرونایی در کشور و ادامه شیوع ویروس کرونا در ماه مبارک رمضان، اظهارنظرهای مختلف و بعضاً غیرعلمی در خصوص تأثیر روزه بر سیستم ایمنی بدن برخی از افراد را دچار سردرگمی کرده است.


با توجه به انتشار این اظهارات و شایعات سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان متولی جهانی بهداشت و درمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هیچ مطالعه‌ای مبنی بر خطر روزه‌داری و افزایش ابتلا به بیماری کووید-19 دیده نشده است.


بنابر این گزارش بیمارانی که مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مثل فشار خون بالا، بیماری قلبی-عروقی، سرطان و دیابت بیش از دیگران در معرض ابتلا کووید-19 هستند مطمئناً با نظر پزشک و اطمینان از بی‌ضرر بودن روزه می‌توانند روزه بگیرند.


افراد مبتلا به سایر بیماری‌ها هم که قبلاً روزه‌داری برای آنها منعی نداشته به تبع آن زمان روزه‌داری در شرایط بحران ویروس کرونا هم منعی ندارد و متفاوت از سال‌های گذشته نیست.


اما وضعیت روزه‌داری برای افرادی‌که به ویروس کرونا شده و بهبود یافته‌اند وضعیت کمی متفاوت است. بنا بر دستور پزشکان متخصص این دسته از افراد تا 6 هفته پس از بیماری نباید اقدام به روزه‌داری کنند.


انتهای پیام/ 4105


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته