دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1398 - 15:00
در گفتگوی رئیس دادگاه انقلاب با آنا مطرح شد؛

تشکیل 94 پرونده با موضوع اغتشاشات بنزینی در تهران/ بازداشت تعدادی از اتباع خارجی در آبان/ فقط 80 میلیون برای انتخابات مجلس خرج می‌کنم

رئیس دادگاه انقلاب با اشاره به تشکیل 94 پرونده قضائی با موضوع اغتشاشات بنزینی گفت: در حوادث اخیر تعدادی از اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس و افغانستان نیز بازداشت شدند.
کد خبر : 463745
8.jpg

گروه اجتماعی خبرگزاری آنا- احسان یعقوبی؛ حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین موسی غضنفرآبادی متولد ۱۳۴۵ در بم و رئیس دادگاه‌های انقلاب استان تهران است. او نماینده مردم شهرستان بم در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بود و در دهمین دوره انتخابات مجلس نیز، نامزد ائتلاف اصولگرایان بود، اما نتوانست رأی کافی برای ورود مجدد را بیاورد. پس از بازماندن در ورود مجدد به مجلس، به ریاست دادگاه انقلاب تهران انتخاب شد.


غضنفرآبادی عصر سه‌شنبه(10 دی ماه 98) با حضور در خبرگزاری آنا ضمن بازدید از بخش‌های مختلف خبرگزاری، به برخی از سؤالات خبرنگاران درخصوص حوادث آبان ماه 98، پرونده جاسوسان محیط زیست، پرونده آمدنیوز و ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و سامانه ثبت اموال مسئولان پاسخ داد.


آنا: نظرتان درباره نحوه اطلاع‌رسانی دولت درخصوص افزایش قیمت بنزین چیست؟


غضنفرآبادی: ما معتقدیم در موضوع افزایش نرخ بنزین نوعی اشتباه مدیریتی صورت گرفت و دولت تدبیر و امید هم در اعلام این موضوع و هم در میزان افزایش نرخ بنزین اشتباه کرد و بهتر بود مسئولان دولتی، قبل از افزایش قیمت بنزین جامعه را برای این موضوع آماده کنند و در رسانه ملی و خبرگزاری‌ها اقناع عمومی را انجام دهند و بعد از آن موضوع را عملیاتی کنند. اگر این کار صورت می‌گرفت، شاهد بروز بسیاری از حوادث تلخی که در 24 و 25 آبان ماه سال جاری رخ داد، نمی‌بودیم.



نوع اعلام افزایش قیمت بنزین نیز بیشتر مردم را عصبی کرد و برخی از هموطنان به‌دلیل اینکه نگران بودند که مبادا افزایش قیمت بنزین منجر به افزایش سایر اقلام نیز شود، دست به اعتراض زدند و البته ما معتقدیم اعتراض حق مردم است و آنها می‌توانند به تمام مسائلی که در کشور رخ می‌دهد انتقاد کنند، اما انتقاد و اعتراض با آتش زدن بانک‌ها، اداره‌ها و تخریب اموال عمومی تفاوت دارد.


آنا: نقش گروه‌های معاند و سلطنت‌طلب‌ها در جریانات اخیر چگونه بود؟


غضنفرآبادی: دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی ایران نیز با توطئه و برنامه‌ای که از قبل چیده بودند، بستر را فراهم دیدند تا همزمان با افزایش قیمت بنزین وارد صحنه شده و کشور را به آشوب و اغتشاش ببرند. متأسفانه عوامل گروه‌های معاند، سلطنت‌طلب و حتی عوامل آل سعود در اغتشاشات بنزینی اقدام به ورود سلاح‌های ساخت کشورهای اروپایی و آمریکایی به کشور کردند تا پروژه کشته‌سازی را اجرا کنند.


به همین دلیل بود که در آن زمان نیروهای امنیتی و انتظامی به مردم اعلام می‌کردند که صف خود را از صف اغتشاش‌گران جدا کنند و ما معتقدیم مردمی که به موضوع افزایش قیمت بنزین اعتراض دارند، هیچ‌گاه به مقرهای انتظامی و کلانتری‌ها حمله نمی‌کنند، لذا شک نداریم که اغتشاشات اخیر قطعاً برنامه دشمن بود و پول‌های کلانی نیز برای رسیدن به اهداف خود خرج کردند.



در استان تهران 94 پرونده با موضوع اغتشاشات آبان ماه 98 در دادگاه انقلاب تشکیل شد. برخی از پرونده‌ها در دادسرا قرار دارد و برخی از پرونده‌ها نیز که تحقیقات آنها در دادسرا به اتمام رسیده، به دادگاه ارسال شده است و دادگاه برخی از اغتشاش‌گران و اخلال‌گران برگزار شده است و با اتمام تمام دادگاه‌های قطعاً اطلاع‌رسانی نیز خواهیم کرد.


آنا: نظرتان درباره اعلام آمار کشته‌شدگان از سوی خبرگزاری رویترز چیست؟


غضنفرآبادی: خبرگزاری‌هایی که از سوی آمریکا و انگلیس تأمین مالی می‌شوند، هرگز به نفع مردم و کشور ما عمل نخواهند کرد و فلسفه کاری آنها تخریب نظام جمهوری اسلامی ایران است و برای رسیدن به این هدف، دست به هر کاری نیز می‌زنند، لذا اعلام آمار کشته‌شدگان از سوی این خبرگزاری دروغ است، چراکه آمار افرادی که در آبان ماه امسال جان خود را از دست دادند، اختلاف فاحشی با آمار آنها دارد. آمار کشته‌شدگان به مراتب کمتر از یک‌هزار و 500 کشته‌ای است که از سوی رویترز اعلام شد.



اکثر افرادی که در حوادث آبان ماه جان خود را از دست دادند، از سوی عوامل منافقان و سلطنت‌طلب‌ها کشته شدند و بین بازداشتی‌ها افرادی هستند که در قبال دریافت پول‌های کلان مردم را سازمان‌دهی می‌کردند و حتی از مخفیگاه برخی از اتباع خارجی که در آبان ماه بازداشت شدند، سلاح‌های ساخت کشور آمریکا کشف شد



در تهران پرونده‌های بسیاری درخصوص افرادی که موجب ناامنی آبان ماه شدند تشکیل شده است، اما پرونده‌ای با موضوع به قتل رسیدن افراد به دست ما نرسیده است. البته در کل  کشور تعدادی از افراد بی‌گناه، اغتشاش‌گر و نیروهای امنیتی و انتظامی جان خود را از دست دادند که براساس گزارش‌های موجود، مشخص است که اکثر این افراد توسط منافقان و سلطنت‌طلب‌ها به قتل رسیده‌اند، چراکه از مخفیگاه برخی از افراد بازداشتی سلاح‌هایی کشف شده است که اصلاً مربوط به سازمان‌های داخلی کشور نیست.


پرونده‌هایی داریم که افراد در قبال دریافت پول‌های کلان از بیگانگان، مردم را سازمان‌دهی می‌کردند و با استفاده از احساسات مردم، دست به اقدامات خرابکارانه در کشور و تهران می‌زدند. البته افرادی که به وضع موجود اعتراض داشتند و وابسته به هیچ گروه و جریانی نبودند خیلی زود از زندان آزاد شدند. از طرفی در بازجویی از این افراد مشخص شد که افراد معترض، به نظام جمهوری اسلامی ایران معتقد هستند و فقط به موضوع گرانی بنزین انتقاد داشتند.



البته مردم در حوادث اخیر می‌توانستند آتش به اختیار عمل کنند و به جای اینکه نظاره‌گر اقدامات خرابکارانه اغتشاش‌گران باشند، با آنها صحبت کرده و جلوی اقدامات آنها نظیر بستن خیابان‌ها و آتش زدن بانک‌ها را بگیرند.


آنا: آیا در بین بازداشت‌شدگان افرادی از اتباع سایر کشورها نیز حضور دارند؟


غضنفرآبادی: براساس پرونده‌هایی که به دادگاه انقلاب آمده است، تعدادی از اتباع سایر کشورها نیز جزء بازداشتی‌ها هستند. این افراد از کشورهای حاشیه خلیج فارس و افغانستان برای آشوب بعد از افزایش قیمت بنزین، وارد کشور شدند و بعضاً سلاح‌های مجهزی را نیز با خود به ایران آوردند. قوه قضائیه با افرادی که در جریانات اخیر کشور را به آشوب کشیدند، به‌شدت و براساس قانون برخورد خواهد کرد. این نکته نیز قابل ذکر است که اگر رهبر معظم انقلاب به موضوع افزایش قیمت بنزین ورود نمی‌کردند، وضع بدتر از این می‌شد.


آنا: پرونده جاسوسان محیط‌زیستی به کجا رسید؟


غضنفرآبادی: این پرونده از پرونده‌های ویژه و حساس ما بود که در دستگاه قضائی به آن پرداخته شد و همان‌طور که مستحضر هستید، متهمان در پوشش فعالان محیط‌زیست از برخی مراکز نظامی جاسوسی می‌کردند و بعد از تکمیل تحقیقات، 36 جلسه دادگاه برای این افراد با حضور وکلای آنها برگزار شد و قاضی پرونده نیز بعد از اتمام جلسات، رأی متهمان را صادر کرد. البته این رأی به‌دلیل اینکه در دادگاه بدوی صادر شده بود، امکان تجدیدنظرخواهی نیز وجود داشت و درحال حاضر پرونده در دادگاه تجدیدنظر قرار دارد.



برای هیچ‌کدام از متهمان حکم افساد فی الارض صادر نشده است و دادگاه تجدیدنظر بعد از بررسی مجدد، رأی خود را صادر می‌کند.


آنا: آیا در پرونده آمدنیوز فردی از مسئولان دولتی بازداشت شده است؟


غضنفرآبادی: به‌دلیل اینکه این پرونده هنوز در دادسرا قرار دارد، لذا از جزئیات آن خبر ندارم و طبق گفته مسئولان قضائی، تاکنون اطلاعات انبوهی از این پرونده به دست آمده است و بعد از تکمیل تحقیقات دادگاه نیز برگزار می‌شود.


آنا: نظرتون درباره عملکرد مجلس دهم چیست؟


غضنفرآبادی: به نظر بنده مجلس دهم ضعیف‌ترین مجلس بعد از انقلاب بود و برای اینکه مجلس یازدهم مقتدر و توانمند تشکیل شود، باید نیروهای جهادی و انقلابی پای کار بیایند و بنده نیز به این نتیجه رسیده‌ام که با توجه به تجربه 10 سال فعالیت نمایندگی، در این دوره ثبت نام کنم تا به نوبه خودم بتوانم در راستای پیشرفت و اعتلای کشور قدم بردارم. اگر مجلس آینده نیز مانند مجلس فعلی تشکیل شود، مشکلات مردم به‌ویژه در حوزه اقتصادی دوچندان می‌شود.


فعلاً تصمیمی برای ورود به لیست هیچ جریانی نگرفتم اما اگر قرار باشد با لیست وارد عرصه انتخابات شوم حتماً در لیست ائتلاف اصولگرایان قرار خواهم گرفت. در انتخابات حدود 80 میلیون تومان هزینه می‌کنم و البته برخی از افرادی که از بنده دعوت به‌عمل آوردند نیز به ما کمک می‌کنند و اگر پولی هم اضافه بماند به خیریه‌ها خواهیم داد.


آنا: آیا در سامانه ثبت اموال مسئولان، دارایی‌های خود را ثبت کرده‌اید؟


غضنفرآبادی: تاکنون این اقدام را انجام ندادم اما اموال آن‌چنانی هم ندارم که بخواهم اعلام کنم. اما این موضوع بسیار اقدام پسندیده‌ای است که می‌تواند منجر به اعتماد مردم به مسئولان شود.


آنا: در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید؟


غضنفرآبادی: امیدوارم مشکلات مردم به‌ویژه مشکلات اقتصادی آنها برطرف شود که یکی از زمینه‌های حل مشکلات جاری، تشکیل مجلسی توانمند، پرتلاش، خدمتگزار و در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران است.


انتهای پیام/4110/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: آمدنیوز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته