دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1394 - 13:23

فرمانده نیروی انتظامی: در استفاده از تجهیزات فنی با مشکل مواجهیم/ جزوات آموزشی در ناجا مربوط به 40 سال پیش است

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه جزوات آموزشی که در محیط انتظامی مورد استفاده قرار می گیرد مربوط به 40 سال پیش است، گفت: ارتقاء سطح مهارت کارکنان در بهره‌برداری مطلوب از فناوری و تجهیزات از جمله اهداف پلیس در بحث آموزش است زیرا ما در حوزه‌های فنی با مشکل روبرو هستیم.
کد خبر : 44773

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مراسم دوره آموزشی مدیران اجرایی پلیس راهور ناجا ضمن تسلیت ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین و اصحاب ایشان اظهار کرد: یکی از اولویت‌هایی که ما در نیروی انتظامی مد نظر خود قرار دادیم آموزش بوده است. نیروی انتظامی روی چند موضوع تاکید ویژه دارد که یکی از آنها بحث آموزش است. با بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم نیروی انتظامی به ارتقاء آموزش نیازمند است تا بتوانیم تجربیات خوبی را که در دست داریم به همگان منتقل کنیم.


وی افزود: ما در نیروی انتظامی ظرفیت نیروی انسانی خوبی داریم البته تجهیزات مناسبی نیز در اختیار داریم البته باید بگویم به روز شدن این تجهیزات بحث دیگری است. ما تجربیات خوبی را در سه دهه گذشته به دست آوردیم البته هنوز خلاء‌هایی احساس می‌شود تا بتوانیم یک سازمان پویا، حرفه‌ای و به روز داشته باشیم برای رسیدن به این اهداف بحث آموزش یکی از خلاء هایی است که احساس می‌شود. بحث آموزش در نیروی انتظامی سیستماتیک و کارگاهی نبوده اگر هم آموزشی اتفاق افتاده است آنقدر فاصله بین آنها زیاد بوده که نتیجه مطلوب به دست نیامده است.


فرمانده ناجا با بیان اینکه بر همین اساس تصمیم به راه‌اندازی قرارگاه جهادی آموزشی گرفتیم، عنوان کرد: جلسات زیادی در این راستا برگزار شد و دفترچه‌های دانستنی‌ها برای هر حوزه ماموریت تهیه و در اختیار روسای پلیس قرار گرفت. این کار را به تازگی آغاز کرده‌ایم و هنوز به نتیجه نهایی در این خصوص نرسیده‌ایم البته بیشتر آموزش‌های ما در این راستا به صورت بومی بوده است اما در پاره‌ای از موارد از اساتید خارج از سازمان نیز استفاده کرده‌ایم. ما در آموزش‌های خود ارتقاء سازمان را مدنظر گرفته‌ایم اگر یک نفر بتواند نیروی تحت امر خود را به خوبی توجیه کند بسیاری از ماموریت‌ها به خوبی انجام می‌شود و خسارات و حواشی کاهش پیدا می‌کند که این امر ناشی از آموزش است. جزوات لازم در این خصوص تهیه و در اختیار مدیران قرار گرفته است و در هر پلیس با توجه به نیاز دوره‌های آموزشی برگزار شده است. ما امیدواریم این دوره‌ها اثربخشی مطلوب داشته باشد تا ما بتوانیم نتایج آن را در ماموریت‌های خود ببینیم.


فرمانده نیروی انتظامی در تشریح اهداف تشکیل قرارگاه جهادی آموزشی توضیح داد: استفاده از روش‌های نوین آموزشی و افزایش سطح یادگیری کارکنان، به روز رسانی و ارتقاء سطح دانش فرماندهان، مدیران و مدرسان، ارتقاء سطح مهارت کارکنان در بهره‌برداری مطلوب از فناوری و تجهیزات از جمله اهداف راه‌اندازی این قرارگاه است. در پاره‌ای از موارد ما تجهیزات در اختیار داریم اما نحوه استفاده از آن را آموزش ندیده‌ایم. همچنین در حوزه‌های فنی ما نیز با مشکل مواجه هستیم؛ ما امکانات را داریم اما استفاده از فناوری را آموزش ندیده‌ایم.


وی ادامه داد: بر مبنای ماموریت‌های پیش رو بنا داریم تا از تجهیزات جدید در نیروی انتظامی رونمایی کنیم. البته در پژوهشگاه پلیس در این خصوص تحقیقاتی در حال انجام است.


سردار اشتری در ادامه تشریح اهداف تشکیل قرارگاه آموزشی عنوان کرد: کاهش تلفات نیروی انسانی و تجهیزات در سازمان یکی دیگر از اهداف ما است. اگر در این زمینه آموزش مناسب ببینیم به طور حتم خسارت در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات کاهش پیدا می‌کند. در پاره‌ای از موارد ماموران ما باید برای نحوه برخورد با افراد قانون‌گریز آموزش ببینند تا بتوانند از قوه قهریه خود استفاده کنند تا با کمترین برخورد به نتیجه مناسب برسیم. استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان در تعامل مناسب با مردم از جمله اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی است. این دوره‌ها از سال‌های قبل آغاز شده و نتایج موثر آن قابل مشاهده است. شما باید دوره ببینید که پلیس راه اصلا باید چگونه با مردم برخورد کند. همچنین در خصوص رعایت حقوق شهروندی باید دوره‌هایی برگزار شود. البته شهروندان نیز باید تکلیف شهروندی خود را بدانند تا بهترین برخورد با مردم صورت گیرد. ما با کسانی که تخلف می‌کنند باید به بهترین نحو ممکن برخورد کنیم. آنها نیز نباید ناراحت شوند زیرا اگر جریمه می‌شوند یا خودروی آنها متوقف می‌شود به خاطر رعایت حال خودشان است. اگر امروز بر حسب قانون آن را اعمال می‌کنیم صرفا برای رعایت حقوق مردم و حقوق سرنشینان خودرو است.


سردار اشتری توضیح داد: قانون باید بر مبنای رفتار اسلامی و یک خلق و خوی انسانی اعمال شود و البته گزارش‌هایی که از طریق مردم به ما می‌رسد حاکی از این موضوع است. امروز مردم به نیروی انتظامی و پلیس راهور اعتماد دارند که علت آن رفتار شایسته ماموران نیروی انتظامی است. ما به دنبال این هستیم که سازمان را به روز کنیم در همین راستا اجرای رعایت حقوق شهروندی و تکمیل و تصویب منشور حقوق شهروندی را در دستور کار خود قرار دادیم.


این مقام ارشد انتظامی در توضیح ملاک‌ها و معیارهای آموزش مطلوب اضافه کرد: اهداف آموزشی برای انسان سازی برای مبتنی بر آموزش‌های دینی و قرآنی باشد آموزش‌ها باید بر مبنای فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و آموزه‌های قرآنی باشد ما نیز در راستای آموزش از تمام تجربیات بشر در دنیا استفاده می‌کنیم.


سردار اشتری تصریح کرد: نگاه نیروی انتظامی به آموزش باید مبتکرانه باشد، باید خلاقیت و نوآوری داشته باشیم و تجربیات خود را به دانش تبدیل کنیم.


سردار اشتری توضیح داد: در بحث آموزشی جزوات ما مربوط به 40 سال گذشته است ما باید تجربیات خود را تبدیل به دانش کنیم و آن را در اختیار روسای پلیس قرار دهیم. همچنین آموزش‌ها باید متناسب با ماموریت‌ها باشند. برخی از آموزش‌های ما در عملیات به کار نمی‌آیند ما باید آموزشی را بدهیم که از آن بهره کافی ببریم.


فرمانده ناجا با بیان اینکه در بین حوزه‌های پلیس راهور بیشترین ارتباط و تعامل را با مردم دارد اظهار کرد: راهور با تمام سازمان‌ها و ارگان‌ها در ارتباط است شما یک پلیس کاملا اجتماعی هستید که با سایر اقشار مردم در ارتباطید به همین منظور عملکرد خوب شما بر روی نهادینه کردن عملکرد پلیس تاثیر موثر دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سردار اشتری ناجا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته