دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1394 - 11:21
در پیامی به همایش مقام علمی و عملی آیت‌الله شیخ هاشم مدرس قزوینی در واحد بوئین زهرا

دکتر طه هاشمی: غافل ماندن از قافله صاحب‌هنران، جفایی هولناک به فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: پرداختن به چند عالم و شاعر برجسته و نامدار و غافل ماندن از قافله دیگر صاحب هنران، جفایی هولناک به فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.
کد خبر : 44487

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام سیدطه هاشمی به مناسبت برگزاری همایش مقام علمی و عملی آیت‌الله شیخ هاشم مدرس قزوینی در واحد بوئین زهرا پیامی منتشر کرد.


در این پیام که از سوی دکتر عبدالمجید طالب‌تاش مدیرکل پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی قرائت شد، آمده است: معرفی و گرامیداشت نام و یاد بزرگ‌مردانی که در عرصه دانش، هنر و ادب این مرز و بوم رنج هجرت و تحصیل را بر خویش هموار نموده‌اند، سخت ارزشمند و قابل تقدیر است. به‌ویژه آنان که نامشان معروف عام نگردیده و تنها در میان خواص و اهل علم جایگاهی بلند یافته‌اند؛ می‌باید احوال و آثارشان به نسل‌های دیگر معرفی شود.


در روزگار کنونی که مفاخر علمی و فرهنگی این کشور، مورد آزمندی برخی کشورها قرار گرفته و هر یک به نوعی به خویش منصوبشان می‌دارند؛ معرفی و انتشار آثار این بزرگان می تواند آنان را وا دارد که دست طمع از مفاخر دیگر ملل بردارند. ایران فرهنگی، که امروز بخش بزرگی از کشورهای همسایه چهار سوی این کشور پهناور را نیز در بر می‌گیرد، مهد پرورش شخصیت‌های علمی بسیاری است که تنها پرداختن به چند عالم و شاعر برجسته و نامدار و غافل ماندن از قافله دیگر صاحب هنران، جفایی هولناک به فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.


دانشگاه آزاد اسلامی، همانگونه که در همایش‌های سبک زندگی نبی مکرم(ص) و بانوی بزرگ اسلام(س) و امامان معصوم(ع) راه خویش را تداوم بخشید، در معرفی مفاخر علمی و فرهنگی ایران نیز استوار خواهد بود

مرحوم آیت‌الله حاج شیخ هاشم مدرس قزوینی، نمونه‌ای از همین شخصیت های پرشمار است که آنگونه که باید معرفی نشده و از این رو امکان آشنایی نسل جوان امروز با چنین دانشمندانی دشوار است. شخصیت علمی و ساده‌زیست او در کنار عشق و ارادت به خاندان پیامبر اکرم علیهم‌السلام از او انسانی تمام‌عیار ساخت. نگاه به شاگردان او می تواند به روشنی عیان سازد که در پرورش نسل‌های بعدی چه اندیشمندانه، راه پیمود. از مقام معظم رهبری گرفته تا ادیبان و شاعران بزرگی چون جناب دکتر شفیعی کدکنی از او زمزمه محبت آموختند.


این شیخ وارسته، در قزوین مقدمات و ادبیات آموخت و از ادب عربی نیز در محضر استادان بزرگ بهره برد و فلسفه را نیز واننهاد و اشراق و مشاء را هردو فرا گرفت. عزیمت او به عراق، اصفهان و مشهد نشان از ولع ناتمام وی در کسب علم و دانش دارد. او رنج راه را بر خود هموار نمود تا حلاوت تعلیم در محضر استادان بزرگ را درک کند.


پرواضح است که معرفی چنین اندیشمندانی به نسل نواندیش امروز موجب غرور و خودباوری می گردد و استمرار این حرکت در ثبات هویت ملی و دینی جامعه اسلامی ایران نقش آفرین خواهد بود. دانشگاه آزاد اسلامی، همانگونه که در همایش‌های سبک زندگی نبی مکرم(ص) و بانوی بزرگ اسلام(س) و امامان معصوم(ع) راه خویش را تداوم بخشید، در معرفی مفاخر علمی و فرهنگی ایران نیز استوار خواهد بود.


امید است حاصل این برنامه‌های فرهنگی، زمینه آشنایی هرچه بیشتر جامعه را با فرهیختگان و نام‌آوران علم و ادب و هنر در گستره ایران اسلامی فراهم سازد. این‌جانب از تمامی دست‌اندرکاران این همایش ارزشمند، تقدیر و تشکر کرده و توفیق همگان را از پیشگاه خداوند سبحان مسئلت می‌کنم.


همایش مدرس وارسته آیت الله شیخ هاشم مدرس قزوینی با حضور آیت الله سید جعفر سیدان استاد برجسته حوزه علمیه مشهد، آیت الله محمدی تاکندی، دکتر عبدالمجید طالب تاش رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، دکتر مهدی احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدرسین حوزه علمیه قزوین، حجت الاسلام زرینه امام جمعه بوئین زهرا، روح الله عباسپور نماینده مردم شهرستان بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی جمع دیگری از مدیران و مسئولان و اقشار مختلف مردم شهرستان همچنین با حضور هیات رئیسه، اساتید و دانشجویان واحد بوئین زهرا در سالن شهداء گمنام این دانشگاه برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته