دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1398 - 13:44

سوختگیری فضاپیما از آب سیارک‌های اطراف زمین/ معمای منبع اصلی آب موجود در زمین چیست؟

محققان در جدیدترین یافته‌های خود از وجود مقادیر زیادی آب در سیارک‌ها خبر دادند که با استفاده از آن می‌توان در طراحی مدل‌های قابل سوختگیری  ماهواره‌ها استفاده کرد.
کد خبر : 418299
9_28_19___starship_sunset2.0-800x450.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اسپیس، محققان در جدیدترین یافته‌های خود از وجود مقادیر زیادی آب در سیارک‌ها خبر دادند که با استفاده از آن می‌توان در طراحی مدل‌های قابل سوختگیری  ماهواره‌ها استفاده کرد.


بر اساس تحقیقات حوزه فضا، دانشمندان بر این باورند که هزاران سیارک مملو از آب یا هیدراته در حوالی زمین وجود دارد که دست یافتن به آن‌ها از رسیدن به سطح ماه آسان‌تر است.


دانشمندان در تلاش هستند تا با استخراج آب از این سیارک‌ها منبع سوخت در فضا را تولید کنند تا طراحان فضاپیما مدل‌های قابل سوخت‌گیری نسل پیشرفته ماهواره‌ها را بهبود ببخشند. اندرو ریوکین، محقق سیارک در آزمایشگاه تحقیقات فیزیک کاربردی دانشگاه جان هاپکینز در مریلند می‌گوید: آب موجود در سیارک‌ها می‌تواند کمک قابل‌توجهی برای فعالیت‌های فضایی باشد.



چندی پیش محققان نمونه‌های به‌دست‌آمده از قطرات آب در سیارک ایتوکاوا را مورد بررسی قرار دادند که این یافته‌ها کمک خواهد کرد تا دانشمندان به معمای منبع اصلی آب موجود در زمین نزدیک شوند. این ذرات در سال 2010 توسط کاوشگر هایابوسا ژاپن به زمین آورده شده است.


این نخستین باری نیست که در یک سیارک شواهدی از وجود آب یافت می‌شود؛ اما پیش‌ازاین تمام یافته‌ها مربوط به داده‌های به‌دست‌آمده از تلسکوپ یا گزارش‌ها ارسالی کاوشگرها بود و هیچ‌وقت در نمونه‌های به‌دست‌آمده از سیارک‌ها مولکول آب پیدا نشده بود.


بر اساس یافته‌های حاصل از کشف جدید، پژوهشگران دانشگاه آریزونا احتمال می‌دهند که سیارک های نوع S مانند ایتوکاوا (سیارک‌های سنگی دارای مواد سیلیکاتی) حداقل نیمی از کل آب موجود روی سطح زمین را در دوران شکل‌گیری اولیه سیاره به اینجا آورده‌اند.


انتهای پیام/4108/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته