دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1398 - 16:20
انبری در گفتگو با آنا:

عصر جدیدی برای کشف استعدادها/ جامعه ورزشی زنان استقامتی برابر با مردان دارد

دبیر سیاسی دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) گفت: جامعه ورزشی زنان در رشته‌های مختلف، استقامتی برابر با مردان نشان می‌دهند.
کد خبر : 411967
11111.jpg

مرضیه انبری در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: برنامه عصر جدید با تمام امتیازات و نواقص به پایان رسید و جایزه نهایی این برنامه به دستان هنرمند و دغدغه‌مند بانوی ماه‌شهری، فاطمه عبادی رسید.


وی ادامه داد: عصر جدیدی در کشف استعدادها آغاز شد که رسانه‌ای برای معرفی خود در سطح ملی ندارد. اما دراین‌بین حضور دختران نینجا در رسانه ملی و اجرای آن‌ها در شبکه سیما موجب شد به یاد دختران ورزشکاری بیفتیم که سهم آن‌ها از پوشش رسانه‌ای در حد چند دقیقه‌ انتهای خبر ورزشی ساعت ۱۳ از شبکه ملی است.


دبیر سیاسی دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) افزود: در‌ طی چهار دهه گذشته تعداد رشته‌های فعال ورزشی زنان در ایران از ۷ رشته فعال به ۳۷ رشته رسیده است. تقریباً ۳۰ استان کشور دارای ورزشگاه‌های اختصاصی زنان شده‌اند؛ تعداد داوران فعال زن به ۱۶ هزار نفر و تعداد مربیان فعال زن به ۳۵ هزار نفر رسیده است.


این فعال دانشجویی تصریح کرد: جامعه ورزشی زنان در رشته‌های مختلف، استقامتی برابر با مردان نشان می‌دهند که در صورت آسیب‌دیدگی آسیب‌هایی مشابه با مردان ورزشکار به آن‌ها وارد می‌شود. از سویی زنان ملی‌پوش ایران در سال‌های گذشته افتخاراتی نظیر قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا دارند و از حیث افتخارآفرینی باهمتایان مرد در شرایط مشابه هستند.


وی ادامه داد: بر هیچ‌کس پوشیده نیست که هیولای ورزش با شور و نشاطی که دارد پسران کم سن و سال و جوان را چنان درگیر اسطوره‌های ورزشی می‌کند که غرور و تعصب آنان را پیرامون توپ و تور شکل دهد و در این میان دختران از داشتن چنین هیجان سالمی محروم می‌شوند، چراکه هیچ‌گاه مجالی برای شناختن قهرمانان هم‌جنس خود نداشته‌اند. دختران نینجا و محبوبیتی که به سرعت کسب کردند دو مسئله را خاطرنشان کرد اول اینکه اگر آن‌ها توانستند مقابل دوربین‌ها باشند پس سایر زنان هم می‌توانند و دوم اینکه تا چه حد جامعه ما از دیدن اسطوره‌های ورزشی زن در رسانه ملی محروم است که از دیدن آن‌ها این‌گونه به وجد می‌آید.


انبری در پایان گفت: درنهایت لازم است مسئولین دولتی پس از اهمال‌هایی که در سال‌های گذشته صورت گرفته است؛ درنهایت به سمت تقسیم برابر حمایت‌های مادی و معنوی بین زنان و مردان ورزشکار حرکت کنند و دیگر بوق‌های تبلیغاتی بی‌ارزش را درباره برنامه‌ای چون عصر جدید نپذیرند چراکه عصر جدید باعث  دیده شدن بهتر هنرمندان و ورزشکارانی مانند فاطمه عبادی و دختران نینجا شد.


انتها پیام/4107/4108/


انتهای پیام/

برچسب ها: عصر جدید
ارسال نظر
هلدینگ شایسته