جزئیات اختراع سرعتگیر هوشمند در دانشگاه آزاد اسلامی
حسین اسمعیلی بابادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در لنجان با تشریح جزئیات اختراع سرعتگیر هوشمند در دانشگاه آزاد اسلامی، هدف از اختراع این دستگاه سرعتگیر هوشمند را کاهش آسیب به وسایل نقلیه در زمان عبور از روی سرعتگیر عنوان کرد.
وی اظهار کرد: حمل و نقل وسایل نقلیه در شهر باید در مکانهایی که امکان عبور عابر پیاده وجود دارد، کاهش یابد؛ بنابراین کاهش سرعت وسایل نقلیه برحسب میزان کاهش با سرعتگیرهای مختلف کاسته میشود. در حال حاضر سرعتگیرهای موجود به صورتی بوده که با تردد وسایل نقلیه خساراتی را به وسایل نقلیه وارد میکند و نارضایتی در شهروندان به وجود میآورد.
مخترع دستگاه سرعتگیر هوشمند اضافه کرد: در این طرح سرعتگیر به صورت مکانیکی عمل کرده و با توجه به میزان سرعت، عملکردهای متفاوتی خواهد داشت. همچنین با عملکرد مناسب این دستگاه خسارات وارده به وسایل نقلیه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و شهروندان را به کاهش سرعت تا حد سرعت طرح ترغیب میکند.
عضو مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان عنوان کرد: در نسل دوم طرح، با استفاده از حرکت سرعتگیر میتوان برق مورد نیاز را برای چراغهای چشمکزن تولید کرد.
بابادی تأکید کرد: برای تولید قطعات این دستگاه، میتوان از مواد بازیافتی استفاده کرد و هزینه تولید طرح را به میزان قابل توجهی کاهش داد.
امیرحسین پاکشیر معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی لنجان نیز با تشریح کاربرد این دستگاه تشریح کرد: سرعتگیر و سرعتگاه که در معابر با رعایت شرایط و ضوابط خاص نصب میشود از دید شهرداری منع قانونی دارد و در بعضی از شهرها نیز استفاده نمیشود. این ابزار در برخی از شهرهای آمریکا و انگلیس برای کنترل سرعت مورد استفاده قرار میگیرد؛ اما مسئله قابل توجه میزان استفاده از آنها در سطح شهرهاست.
وی خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان میدهد سرعتگاه در خیابانهایی که در آنها یک یا چند مدرسه وجود دارد، یا مناطق مسکونی که میزان جمعیت و میزان عبور و مرور وسایل نقلیه در حدی است که نیاز به وجود سرعتگاه را ایجاد میکند، نصب میشوند.
معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی لنجان افزود: سرعتگیر و سرعتگاههای معمولی که به صورت حجمی در کشور خود شاهد هستیم؛ در سرعتهای پایین و سرعتهای بالا موجب آسیب جدی به وسیله نقلیه میشود.
انتهای پیام/4078/
انتهای پیام/