دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1398 - 18:00

توجه به ورزش بانوان توجه به نسل آینده است/ توسعه ورزش دانشگاهی در گرو بودجه

چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر درحالی آغاز به کار کرد که مسئولان معتقدند باید توجه بیشتری به توسعه ورزش بانوان صورت گیرد.
کد خبر : 405550

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در حالی عصر دیروز آغاز به کار کرد که مسئولان معتقدند باید توجه بیشتری به توسعه ورزش بانوان صورت گیرد.


در مراسم افتتاحیه این المپیاد ورزشی که در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین ورزش دانشگاهی کشور حضور داتشند.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه‌ای به توسعه ورزش همگانی دارند


طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی درآئین افتتاحیه چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر بیان کرد: با نگاه ویژه نمایندگان مجلس در برنامه ششم توسعه 27/0 درصد از محل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای ترویج و تقویت ورزش همگانی، ورزش مدارس و معلولان اختصاص داده شده است. این بودجه معادل کل بودجه وزارت ورزش و جوانان است.


وی افزود: برگزاری چنین برنامه‌هایی در نتیجه تلاش‌هایی است که به منظور قانون‌گذاری و تصویب بودجه در مجلس در سال‌های گذشته در حوزه ورزش همگانی صورت گرفته است؛ ورزش همگانی منجر به افزایش نشاط عمیق و پایدار در جامعه می‌شود و جلوی آسیب‌ها را می گیرد؛ با توجه به این اهمیت، تقویت ورزش‌های همگانی و ترویج آن در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در راستای این مصوبه، مجلس تلاش کرده تا ترویج ورزش همگانی را هدف برنامه‌ها و اقدامات خود قرار دهد چرا که این امر برای پیشگیری از بیماری‌ها و نشاط در جامعه و به ویژه برای زنان ضروری است. اگر می خواهیم هزینه‌های خود را در حوزه پزشکی و دارو را کاهش دهیم چاره‌ای جز رجوع به ورزش همگانی نداریم.


وی تاکید کرد: امید است امسال با وجود همه تنگناهای مالی دولت، بودجه ورزش همگانی از محل مالیات بر ارزش افزوده به صورت کامل تخصیص پیدا کند.



در حالی سیاوشی اعلام کرد این بودجه در اختیار نهادهای مختلف مثل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار می گیرد تا ورزش همگانی را ترویج کنند و از این وزارتخانه خواست با توجه به این بودجه، وظیفه ورزش دانشجویی را تقویت کند؛ مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد در ردیف بودجه اختصاص داده شده به ورزش همگانی نامی از وزارت علوم و ورزش دانشگاهی در شمار استفاده کنندگان از این منبع به میان نیامده است.



در حالی سیاوشی اعلام کرد این بودجه در اختیار نهادهای مختلف مثل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار می گیرد تا ورزش همگانی را ترویج کنند و از این وزارتخانه خواست با توجه به این بودجه، وظیفه ورزش دانشجویی را تقویت کند؛ مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد در ردیف بودجه اختصاص داده شده به ورزش همگانی نامی از وزارت علوم و ورزش دانشگاهی در شمار استفاده کنندگان از این منبع به میان نیامده است.


انتظار داریم بخشی از بودجه توسعه ورزش همگانی به ورزش دانشگاهی اختصاص یابد


محمدحسین علیزاده، مدیرکل تربیت‌بدنی سازمان امور دانشجویان بیان کرد: انتظار داریم بخشی از درآمدهای ناشی از 27/0 درصد مالیات بر ارزش افزوده که در بحث بودجه به ورزش همگانی، ورزش معلولان و ورزش مدارس تعلق می‌گیرد، به ورزش همگانی دانشگاهی اختصاص یابد.


وی درباره ویژگی‌های المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دخترمطرح کرد: در چهارمین دوره المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر کشور 300 نفر نیروی فنی و اجرایی همکاری دارند که 70 درصد از این عوامل، دانشجویان هستند. نهضت مشارکت دانشجویان در المپیادهای ورزشی را آغاز کرده‌ایم. امیدواریم در سایر بخش‌ها نیز از این الگو استفاده کنیم.


علیزاده خاطرنشان کرد: نزدیک به 8 هزار دانشجو در المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان کشور شرکت خواهند کرد که سهم دختران از این تعداد، یک هزار و 300 نفر است.


توجه به ورزش بانوان توجه به نسل آینده است


مهین فرهادی‌زاده، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز درباره اهمیت توجه به ورزش بانوان گفت: بسیاری از مسئولان اکنون ورزش بانوان را محور می‌دانند. امتیازی که به بانوان برای حضور مساوی در عرصه ورزش داده می‌شود، یک امتیاز برای قشر خاص نیست بلکه توجه به نسل آینده است.


وی اشاره کرد: در مسابقات جهانی یونیورسیاد دانشجویان شاهد بودیم که دانشجویان ایرانی 17 مدال را کسب کردند. عملکرد فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در این زمینه قابل توجه است. باید به برابری سهم دختران و پسران در این مسابقات توجه شود.


فرهادی‌زاده اذعان کرد: ورزش تنها نسخه‌ای است که پزشکان برای انسان‌های درگیر بی‌حرکتی تجویز می‌کنند. یکی از برنامه‌های کشورهای توسعه‌یافته توجه به ورزش همگانی است تا هزینه‌های بعدی درمانی و سلامت را کاهش دهند.


انتهای پیام/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته