دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وکیل بین‌المللی در گفتگو با آنا:

قوانین بین‌المللی فیفا در پرونده فتاحی و بهاروند کاربردی ندارد

وکیل بین‌المللی فوتبال کشورمان گفت: رأی صادر شده برای فتاحی و بهاروند در مسابقه جام حذفی یک پرونده داخلی است و قوانین بین‌المللی فیفا در این پرونده کاربردی ندارد.
کد خبر : 402806
حاشیه-های-دیدار-فینال-جام-حذفی-بین-تیم-های-فوتبال-پرسپولیس-و-داماش-در-اهواز-گزارش-1-طراحی-میوه.jpg

مهدی محمودی در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره محرومیت فتاحی و بهاروند که از سوی رأی کمیته اخلاق صادرشده است، گفت: کمیته اخلاق تشخیص داده صلاحیت رسیدگی و بررسی این پرونده را دارد و به همین خاطر به این مسئله ورود کرده است. حوادثی که در زمین مسابقه رخ می‌دهد ابتدا به کمیته انضباطی می‌رود و بعدازآن در کمیته اخلاق بررسی می‌شود. کمیته اخلاق در این پرونده احراز صلاحیت کرده و رأی صادر کرده است.


وی گفت: متأسفانه فتاحی و بهاروند در جلسات رسیدگی به این پرونده شرکت نکردند. بهتر بود آنها در جلسات حاضر می‌شدند و دفاعیات خود را ارائه می‌دادند. در حال حاضر تنها راهی که می‌توانند جلوی این رأی را بگیرند اعتراض به کمیته استیناف است.


این وکیل بین‌المللی فوتبال در پاسخ به این سؤال که بهاروند مدعی شده کسانی که این رأی را صادر کردند به قوانین بین‌الملل آشنا نیستند، چراکه طبق آیین‌نامه فیفا تأخیر در برگزاری مسابقه تنها مشمول جریمه می‌شوند نه محرومیت، اظهار کرد: استناد به مقررات بین‌المللی فیفا در این پرونده کاربردی ندارد. از لحاظ قانونی کمیته استیناف می‌تواند این رأی را دوباره بررسی مجدد کند. این پرونده قوانین بین‌المللی معنا ندارد که ما بخواهیم به آن استناد کنیم. این پرونده داخلی است و طبق مقررات داخلی ایران بررسی می‌شود. در حال حاضر مقررات داخلی ایران در این پرونده حاکم است و کمیته اخلاق هم به این موضوع ورود کرده و رأی صادر کرده است. 


 محمودی تأکید کرد: این دو نفر به‌راحتی می‌توانند به کمیته استیناف  مراجعه کنند و دفاعیات خود را ارائه دهند تا دوباره از سوی کمیته استیناف این پرونده رسیدگی شود. به‌طور حتم اگر این کار صورت نگیرد این رأی نهایی خواهد بود و هیچ کاری دیگری هم  نمی‌توانند انجام دهند. بنابراین بهتر است که این دو نفر به کمیته استیناف بروند و درخواست تجدیدنظر کنند.


وی در پاسخ به این سؤال که کمیته اخلاق وجاهت قانونی برای صدور رأی دارد یا خیر، گفت: ما سه رکن قضایی در تمام دنیا داریم که شامل کمیته انضباطی، کمیته اخلاق و کمیته استیناف است، این سه رکن، شأن قضایی دارند و قضات برجسته‌ای هم در آن مشغول به رسیدگی به امور هستند. بنابراین باید به آنها احترام بگذاریم. وقتی ما خودمان بی‌احترامی می‌کنیم و در جلسات حاضر نمی‌شویم از دیگران چه توقعی می‌رود.کمیته اخلاق یکی از ارکان قضایی فوتبال ایران است و باید در جلسات آن شرکت کرد و دفاعیات لازم را ارائه داد.


محمودی تأکید کرد: هر نهاد قضایی در اولین گام ابتدا صلاحیت خودش را بررسی می‌کند که آیا واجد صلاحیت برای رسیدگی به این پرونده هست یا خیر. ضمن اینکه در این پرونده هم تنها موضوع تأخیر در زمان برگزاری مسابقه نبوده است، درگیری‌ها و خسارت‌هایی که در این مسابقه به وجود آمد باعث شد که کمیته اخلاق ورود کند. بهترین کار هم این است که آنها اگر اعتراضی به رأی صادرشده دارند به کمیته استیناف بروند و دفاعیات خود را ارائه دهند و اگر دیدند رأی باز هم به نفعشان نیست به دیوان ورزش مراجعه و به این رأی اعتراض کنند.


وی گفت: این مراحل قانونی است که باید طی شود. ولی اینکه این افراد در جلسات شرکت نکردند و کمیته اخلاق را به رسمیت نشناختند تأثیر چندانی روی حکم صادر شده ندارد. 


محمودی بابیان اینکه این رأی از سوی کمیته اخلاق صادرشده و تا زمانی که کمیته استیناف و دادگاه ورزش تشکیل نشده است لازم‌الاجرا خواهد بود، عنوان کرد: یک مدت قانونی برای اعتراض وجود دارد و فتاحی و بهاروند می‌تواند به مدت یک هفته برای اعتراض به کمیته استیناف بروند و اگر آن را رعایت نکنند به طور حتم رأی لازم‌الاجرا است. خیلی خوب می‌شد اگر این دوستان در جلسات شرکت می‌کردند و حتی عنوان می‌کردند که صلاحیت کمیته اخلاق را قبول ندارند اما اینکه نرفتند کار درستی نبود و احترام یک مقام قضایی را حفظ نکردند.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته