دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1394 - 14:54

معاون آموزشی وزیر علوم: آموزش عالی بدون دانشگاه آزاد اسلامی قابل طرح نیست

چند روز دیگر مدیریت کنونی دانشگاه آزاد اسلامی دو ساله می‌شود؛ دو سالی که در آن این دانشگاه اتفاقات ریز و درشت زیادی را به خود دیده و از آنها عبور کرده است. اتفاقاتی که برخی از آنها به بحران پهلو زده‌اند و برخی دیگر به سادگی حل و فصل شده‌اند.
کد خبر : 39015

به گزارش آنا به نقل از روزنامه فرهیختگان، فارغ از همه اینها دانشگاه آزاد اسلامی کماکان یکی از بزرگترین نهادهای آموزشی کشور است و مسئولیت آموزش بیش از یک سوم دانشجویان کشور را برعهده دارد؛ مسئولیتی که به نظر می‌رسد انجام آن به بهترین نحو، اصلی‌ترین هدف مجموعه مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی است. موضوعی که مسئولان مختلف آموزش عالی هم آن را تایید می‌کنند.


مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم می‌گوید: «به هر حال نمی‌توان نقش دانشگاه آزاد اسلامی را در آموزش عالی نادیده گرفت. در حال حاضر آموزش عالی ما بدون دانشگاه آزاد اسلامی قابل طرح نیست؛ به این معنی که هر گاه به مجموعه آموزش عالی نگاه می‌کنیم، باید دانشگاه آزاد اسلامی را هم مد نظر داشته باشیم و باید بگوییم که این دانشگاه در طول سال‌های گذشته منشأ اقدامات خوبی بوده است.»


او درباره میزان موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه انجام وظیفه آموزشی خود می‌گوید: «من دانشگاه آزاد اسلامی را تا حد زیادی موفق می‌دانم؛ البته مشکلات متعددی وجود دارد، اما این مشکلات همه جا هست و به معنی عملکرد منفی این دانشگاه نیست. مشکلاتی که از آن حرف می‌زنم در دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم هم وجود دارد اما از آنجایی که این نهادها به‌شکل مستقیم و بدون واسطه زیرمجموعه وزارت علوم هستند، پیگیری مشکلاتشان برای ما راحت‌تر است. اما حل کردن چالش‌هایی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد منوط به همکاری مسئولان این دانشگاه با وزارت علوم است. البته سطح همکاری‌های ما با این مسئولان در حد مطلوبی قرار دارد و مجموعه مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی نشان داده‌اند که به اصل همکاری با وزارت علوم اعتقاد دارند و خود را جدا از مجموعه آموزش عالی کشور نمی‌دانند. ما در حال حاضر جلساتی را با نمایندگان این دانشگاه برگزار می‌کنیم و درصدد حل مشکلاتی مانند ساماندهی رشته‌های بدون مجوز هستیم.»


او در جواب اینکه حاشیه سازی‌ها علیه فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی چه آسیب‌هایی برای آموزش عالی کشور خواهد داشت، می‌گوید: «به اعتقاد ما ایجاد حاشیه و تنش در همه بخش‌ها می‌تواند به عملکردها و بخش‌های مرتبط با آن آسیب بزند. باید مسائل و مشکلات را در فضایی بدون تنش و جنجال پیگیری کنیم و وقتی روحیه همکاری در طرفین وجود داشته باشد مشکلات قابل حل هستند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته