دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1398 - 13:23
حجت‌الاسلام کلانتری:

خانواده دانشگاه آزاد اسلامی در مواجهه با بحران سیل خوش درخشید

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خانواده عظیم دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور در مواجهه با بحران سیل خوش درخشید.
کد خبر : 382642

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، صبح امروز اولین جلسه ساخت و تجهیز مسکن مناطق سیل‌زده با حضور معاونان سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره) و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر کل فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیرکل کانون‌ها و تشکل‌های دانشگاهی، رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و مسئول هماهنگی بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با اشاره به مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) با مجموعه‌های آموزش عالی کشور برای ساخت 5 هزار خانه مسکونی برای اسکان سیل‌زدگان مناطق مختلف کشور گفت: تفاوت دانشگاه آزاد اسلامی با سایر دانشگاه‌ها، استفاده نکردن دانشگاه از بودجه دولت و خودکفایی دانشگاه است.


حجت‌الاسلام واالمسلمین ابراهیم کلانتری افزود: با همه وجود دانشگاه آزاد اسلامی در تمام صحنه‌های سیل و بحران پس از سیل حضور داشت و از مدیریت دانشگاه تا بخش‌های مختلف دانشگاه در تمام مناطق سیل‌زده در زمینه‌های کمک‌رسانی، امدادرسانی و مدیریت بحران ایفای نقش کردند.



وی بیان کرد: قرارگاه‌های جهادی این دانشگاه در استان‌های درگیر بحران سیل ایجاد شد و به دنبال آن نیازها و کمک‌های نیروی انسانی و اقلام ضروری نیز به مناطق ارسال شدند. خانواده عظیم دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور در مواجهه با این بحران خوش درخشیدند.


کلانتری با اشاره به ورود دانشگاه آزاد اسلامی با پیام عمومی رهبر معظم انقلاب و ابلاغ رسمی دکتر ولایتی رئیس هیئت أمنا و هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بعد از 30 سال از جنگ تحمیلی به‌واسطه همدلی و همبستگی مردم و دانشگاه آزاد اسلامی، جلوه‌هایی زیبا از دفاع مقدس در مناطق سیل‌زده خلق شد که این پشتوانه ملی منبع قدرت نظام است.


معاون فرهنگی و اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در ادامه این نشست با اشاره به تخریب بیش از 170 هزار خانه مسکونی بر اثر سیل اظهار کرد: سیل اخیر آثار خرابی بسیاری به جای گذاشت ولی دستاوردهای بسیاری نیز در ابعاد فرهنگی به دنبال داشت.


بحران‌های مناطق سیل‌زده با همگرایی دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به فرصت تبدیل شود


علیرضا عسگریان افزود: از جمله دستاوردهایی که باید قدر آن را دانست، همبستگی و همدلی مردم عادی و سیل‌زده با گروه‌های جهادی و بسیج مردمی است. این همبستگی و همدلی در کنار یکدیگر ظرفیت‌های عظیمی در چارچوب گفتمان انقلاب ایجاد کرده است.


وی تصریح کرد: استادان و دانشجویان در اثنای سیل و بحران‌های سیل‌زدگان به یک گفتمان واحد رسیدند و می‌توان به ظرفیت خیر و احسانی که در این راستا ایجاد شد حتی در چار چوب‌های تمدنی نیز پی برد. رهبر معظم انقلاب نیز در بیانات خود بارها به مسئله احسان در چارچوب تمدن اشاره کرده‌اند.


معاون فرهنگی و اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به ایجاد فضای گفتگو با مردم در حول این سیل اظهار کرد: با کمک ظرفیت‌های آموزش عالی به‌خصوص دانشگاه آزاد اسلامی می‌توان بحران‌های سیل و مناطق سیل‌زده را به یک همگرایی رساند و آن را به یک فرصت تبدیل کرد.


وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) با بهره‌مندی از ظرفیت‌های خود آمادگی دارد به کمک دانشگاه آزاد اسلامی و با مشارکت تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی و استادی این دانشگاه، واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده را تجهیز و بنا کند.


عسگریان خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده را یک پروژه عظیم فرهنگی و یک فرصت استثنایی خدمت‌رسانی دانست و اظهار کرد: ورود دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع مدیریت بحران و امدادرسانی جای تقدیر دارد و چنین انتظاری هم از مدیران و رئیس این دانشگاه می‌رود.


توانایی استادان دانشگاه آزاد اسلامی در ارائه خدمات تخصصی، برای ساخت خانه‌های سیل‌زدگان


بر پایه این گزارش رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی هم در این نشست درباره ظرفیت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی نیز خاطرنشان کرد: اقشار و تشکل‌های بسیجی استادان دانشگاه آزاد اسلامی در کنار پویش‌ها و کمک‌های مالی، مشاوره‌های تخصصی مانند مشاوره‌های معماری، شهرسازی و عمرانی نیز در جهت ساخت و تجهیز خانه‌ها سیل‌زدگان می‌توانند مشارکت داشته باشند.



سید محمود هاشمی اظهار کرد: پویش ملی دانشگاهیان با ظرفیت 16 هزار استاد بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی، آماده کمک‌رسانی و خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده استان‌های لرستان، گلستان و خوزستان است.


دانشگاه آزاد اسلامی حامی پویش‌های جهادی دانشجویی و استادی خواهد بود


در ادامه این نشست، مدیرکل فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تشکیل پویش فراگیر متشکل از دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: طبق اطلاعات واصله از واحدهای دانشگاهی سراسر کشور به‌صورت خودجوش کانون‌ها، تشکل‌ها و هیأت‌های مذهبی دانشجویی اهتمام و اراده ویژه‌ای برای ساخت و تجهیز مسکن سیل‌زدگان که در صورت شکل‌گیری و اقدام آنها دانشگاه آزاد اسلامی نیز حامی آنها خواهد بود.


رضا نصیری افزود: سیل اخیر که حدود 20 استان کشور را دچار مشکلاتی کرد و به‌صورت مستقیم سه استان لرستان، گلستان و خوزستان را تحت تأثیر قرار داد، با اتکا به کمک‌های دانشجویان و استادان، مشکلات آنها برطرف خواهد شد که در این راستا باید تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های ذی‌ربط جهت تسهیل امور منعقد شود.


مشارکت دانشگاهیان در ساخت مسکن سیل‌زدگان، دستاوردهای فرهنگی و ارزشی بسیاری دارد


معاون عمران و مسکن کمیته امداد امام خمینی(ره) هم در ادامه این نشست اظهار کرد: مسیر حرکت و سازوکارهای مشارکت برای ساخت مسکن سیل‌زدگان باید مشخص و تبیین شود.


ابراهیم بازیان افزود: ساخت مسکن و اسکان دائم برای سیل‌زدگان جزء تأکیدات مقام معظم رهبری نیز بوده و اساس این مشارکت برای تکمیل و تجهیز خانه‌هایی است که مردم سیل‌زده از همان اتمام بحران سیل به ساخت آنها اقدام کرده‌اند.


وی تصریح کرد: مشارکت دانشگاهیان برای ساخت و تجهیز مسکن به‌منظور ساخت سرپناه برای سیل‌زدگان، دستاوردهای فرهنگی و ارزشی بسیاری دارد.


ایجاد پویش‌های مردمی در خدمات‌رسانی و ساخت مسکن سیل‌زدگان مؤثر است


در انتهای این نشست محمد قربانی گلشن‌آبادی مدیرکل کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حوزه دانشجویی و استادی می‌تواند با ایجاد پویش‌های مردمی برای خدمات‌رسانی و ساخت مسکن بسیار مؤثر عمل کند. استفاده از ظرفیت‌های نخبگانی و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی برای بهره‌گیری از خدمات تخصصی اعم از شهرسازی و معماری نیز می‌تواند در دستور کار تفاهم‌نامه قرار بگیرد.


گفتنی است جلسه مشترک و تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای حمایت از پویش‌های دانشجویی و استادان دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور ساخت و تجهیز مسکن برگزار شد.


انتهای پیام/4107/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته