دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1398 - 06:50
زیست دانشجویی/47؛

دانشجو باید دانشگاه را به عنوان مجموعه‌‌ای به‌هم پیوسته ببیند

دانشگاه مجموعه‌ای از اجزای به‌هم‌پیوسته‌ای است که برای دستیابی به هدف مشترک فعالیت می‌کنند، دانشجو باید دانشگاه را به‌عنوان یک سیستم ببیند.
کد خبر : 379620
images (2).jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشگاه مجموعه‌ای از اجزای به‌هم‌پیوسته‌ای است که برای دستیابی به هدف مشترک فعالیت می‌کنند، دانشجو باید دانشگاه را به‌عنوان یک سیستم ببیند.


اجزای این سیستم دانشجویان، استادها، کارمندان، نیروهای خدماتی و... هستند؛ اجزایی که با یکدیگر ارتباط متقابل دارند و بر یکدیگر اثر می‌گذارند و از این طریق رفتار کلی دانشگاه تعیین می‌شود؛ به‌ عنوان‌ مثال، اگر شما با اشتیاق سر کلاس حاضر شوید، استاد  نیز انگیزه‌اش برای آموزش دادن به شما افزایش می‌یابد و به‌ این‌ ترتیب شما، هم استاد و هم دانشگاه یک گام جلوتر می‌روید.


اگر هر جزء این سیستم به‌تنهایی و به‌صورت مجزا بخواهد فعالیت داشته باشد درست نیست ؛ بلکه باید هماهنگی و سازگاری لازم و کافی بین اجزا وجود داشته باشد تا بتواند به هدفی که به خاطر آن به وجود آمده، است برسد. بنابراین، قرار نیست به دیگران بی‌توجه بوده و فقط به فکر خودتان باشید و نباید از طریق صدمه زدن به دیگری رشد کنید، بلکه باید دست دیگران را بگیرید و همه باهم رشد کنید.


دانشگاه نیاز به نشاط، پویایی، کار گروهی، تعامل‌های مثبت و سازنده، حضور احساسات خوشایند و صمیمیت بین اعضایش دارد، تا دست‌کم افراد، خود را عضو یک سیستم ببینند و برای ارتقای سیستم تلاش کنند. ضمن اینکه سلطه احساس دلسردی، رقابت و دشمنی بین اجزای مختلف سیستم دانشگاه، علاوه بر اینکه درگیری و تنش موجود در فضای دانشگاه را بیشتر و تحمل آن را دشوارتر می‌کند، می‌تواند بر عملکرد تحصیلی و سلامت روان کلیه اجزا نیز تأثیرگذار باشد.


این پیام با استفاده از کتاب فوت و فن دانشجویی (مروری بر رفتارهای مناسب در محیط‌های دانشگاهی تألیف راضیه نصیرزاده و مسعود حسین چاری) نوشته شده است.


انتهای پیام/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته