دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1398 - 00:30

شوراهای صنفی دارای وظایف مشخص و مسئولان مرتبط هستند

شوراهای صنفی وظیفه انعکاس، پیگیری حل مشکلات و ارائه خدمات بهتر به دانشجویان از طریق تعامل با مسئولان مرتبط مؤسسه را در محورهای متعدد بر عهده دارد.
کد خبر : 376892

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشجویان می‌توانند در چارچوب قوانین و مقررات، شورای صنفی و رفاهی داشته باشند. این شورا متشکل از نمایندگان دانشجویان هر دانشگاه، دانشکده یا موسسه آموزش عالی است که با رأی مستقیم دانشجویان انتخاب می‌شود.


شوراهای صنفی و رفاهی وظیفه «انعکاس، پیگیری حل مشکلات و ارائه خدمات بهتر به دانشجویان از طریق تعامل با مسئولان مؤسسه» را در محورهای متعدد بر عهده دارد. کلیه معاونت‌های مؤسسه مکلف‌اند به منظور بررسی مشکلات و پیشنهادهای شورا در هر نیم‏سال تحصیلی، حداقل یک جلسه با اعضای شورای [صنفی] مؤسسه برگزار کند.


شورای صنفی حقوقی دانشجویان، با هدف صیانت از حقوق دانشگاهی دانشجویان شکل می‌گیرد و بیشترین تعامل این شورای صنفی با مدیر و معاون حقوقی دانشگاه، حراست و کمیته انضباطی است. در این شورای صنفی با جلوگیری از اجحاف در حق دانشجویان با مشورت از کارگروه حقوقی استوارتر پیش خواهد رفت.


شورای صنفی مالی دانشجویان، بیشترین تعامل این گروه با معاون پشتیبانی و معاون دانشجویی است و در هر نقطه ای از دانشگاه که مسائل مالی از هزینه سنوات شبانه‌ها، هزینه خوابگاه، کار دانشجویی، پردیس بین‌الملل، قیمت بوفه‌ها و مزایده‌ها و مناقصه‌های دانشگاه رسد تخلف مالی و... مطرح باشد، این شورا خواهد بود‌.


شورای صنفی آموزشی دانشجویان بیشترین تعامل را با معاونت آموزشی و آموزش دانشکده ها دارد. از جمله وظایف این شورا نظارت بر عملکرد اساتید، تاریخ امتحانات و نحوه برگزاری آن، امکانات آموزشی و کمک آموزشی نظیر کتابخانه‌ها، جزوات، اردوهای آموزشی، همکاری با انجمن‌های علمی، مشکلات انتخاب واحد حذف و اضافه، مشکلات تحصیلات تکمیلی، نظارت بر حسن اجرای قوانین بالادستی آموزشی مثل رایگان بودن تحصیل و... است.


انتهای پیام/4122/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته