شرایط امتحانات پایانی نوبت دوم مناطق سیلزده تغییر میکند
خسرو ساکی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: مصوبه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید اما این مصوبه تنها مربوط به دانشآموزانی است که در مناطق درگیر با سیل زندگی می کنند، زیرا ممکن است شرایط در شمال یا جنوب هر استان با هم متفاوت باشد.
وی افزود: به استناد رأی صادره در جلسه کمیسیون شورای عالی آموزش و پرورش بهمنظور ایجاد تسهیلات برای دانشآموزان مناطق سیلزده امتحانات پایانی نوبت دوم با شرایط خاص تغییر میکند.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای دانشآموزان پایه دوازدهم و سوم متوسطه نظری، فنی و حرفهای و پیشدانشگاهی نظام قدیم، علاوه بر امتحانات خرداد و شهریور، یک نوبت دیگر در تیر یا مرداد برگزار خواهد شد تا دانشآموزان مناطق سیلزده به تشخیص مدیرکل استان روند آموزشی آنها مختل شده با تمایل و آمادگی خود در هر یک از نوبتهای خرداد، تیر یا مرداد و شهریور شرکت کنند و نمرات قبولی تیر یا مرداد در ستون خرداد درج خواهد شد.
ساکی ادامه داد: ادارات آموزش و پرورش استانهای درگیر سیل در صورت آمادگی و تمایل دانشآموزان به شرکت در امتحانات خرداد با بسیج همه امکانات خود باید زمینه برگزاری امتحانات نهایی در شهرستان محل سکونت یا نزدیکترین محل به آنها را فراهم کنند.
وی اضافه کرد: بهمنظور ایجاد فرصت آماده شدن برای شرکت در امتحانات نوبت دوم در سایر پایههای دوره تحصیلی به ادارات کل استان اختیار دادهشده تا متناسب با شرایط منطقه امتحانات را از اول خرداد تا آخرین روز تیرماه برگزار کنند تا در صورت لزوم برای عقبماندگی ناشی از تعطیلی مدارس، فرصت تشکیل کلاسهای جبرانی و ایجاد آمادگی بهتر برای دانشآموزان فراهم شود.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش به تبصره این مصوبه نیز اشاره کرد و اضافه کرد: بر طبق تبصره این مصوبه در مناطق گرمسیری به استناد تبصره دو ماده سه آییننامه ارزشیابی تحصیلی - تربیتی دوره اول متوسطه مصوبه شانزدهمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش با تشخیص کمیسیونهای خاص ادارات، شهرستانها و مناطق سیلزده میتوانند دو هفته زودتر از تاریخ اول خرداد اقدام به برگزاری ارزشیابی پایانی نوبت دوم کنند؛ درصورتیکه به دلیل مشکلات به وجود آمده در مناطق سیلزده امکان تشکیل کلاسهای عادی و جبرانی فراهم نشود، به تشخیص مدیرکل استان مبنای طراحی سؤالات امتحانی نوبت دوم غیر نهایی قسمتهای تدریس شده کتب درسی است. برای جبران عقبماندگی دانشآموزان در آغاز سال جدید، قسمتهای تدریس نشده بهعنوان پیشنیاز درسهای جدید تدریس میشود.
انتهای پیام/4087/
انتهای پیام/