دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1397 - 14:56
جعفری در گفتگو با آنا:

مؤسسه «پدر مهربان بقیع» 1200 خانوار را تحت پوشش خود قرار داده است

مسئول مؤسسه خیریه پدر مهربان بقیع گفت: این مؤسسه تاکنون بیش از 1200 خانوار را تحت پوشش خود قرار داده و در زمینه ترک اعتیاد موفقیت بیش از 70 درصدی کسب کرده است.
کد خبر : 366036
photo_۲۰۱۹-۰۳-۰۵_۲۳-۴۵-۰۷.jpg

یکی از جدی‌ترین آسیب‌های اجتماعی در کشور ما، مسئله اعتیاد است که در سراسر جهان نیز از موضوعات تهدیدکننده جامعه بشری شناخته می‌شود. پسندیده است که برای کنترل و مدیریت این آسیب اجتماعی ضمن فعالیت‌های نهادهای دولتی، مجموعه‌های خودجوش مردمی نیز در زمینه اعتیاد و کمک به جامعه معتادان وارد عمل شده و به کاهش نرخ اعتیاد کمک کنند.


یکی از این مؤسسات خیریه و مردم‌نهاد، «مؤسسه پدر مهربان بقیع» است که حجت‌الاسلام مهدی جعفری این مجموعه را باهدف توانمند ساختن سازمان خانواده‌های نیازمند، در سال 1392 در شهر ورامین تأسیس کرده است. این مؤسسه در زمینه‌های متعددی ازجمله آموزشی، درمانی، فرهنگی و اشتغال فعال است.


جعفری در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در مورد اقدامات مؤسسه پدر مهربان بقیع گفت: این مؤسسه کاملاً مردم‌نهاد است و توانسته با جمع‌آوری کمک‌های بسیار اندک مردم کارهای بزرگی انجام دهد. به‌طوری‌که در حال حاضر بیش از 1200 خانوار را تحت پوشش خود قرار داده که این جمعیت حدود 5000 نفری شامل خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست می‌شود.


مسئول مؤسسه خیریه پدر مهربان بقیع اذعان کرد: ویژگی متمایزکننده این مؤسسه خیریه با سایر مؤسسات خیریه فعالیت خاص این مجموعه در زمینه ترک اعتیاد است.


وی خاطرنشان کرد: شیوه کار این مجموعه در زمینه اعتیاد به این صورت است که ابتدا معتاد نیازمند مراجعه‌کننده به این مؤسسه تحت مشاوره تعدادی از دکترین روانشناس فعال در مجموعه قرار گرفته و پس از تأیید رغبت کامل فرد برای ترک اعتیاد، خانواده معتاد تحت پوشش خیریه قرار می‌گیرند. این پوشش‌ها با توجه به وضعیت معیشتی متفاوت خانواده‌های معتادان تحت درمان متفاوت بوده که به‌طور مثال برای خانواده‌هایی که معتاد تحت درمان سرپرست و منبع درآمد خانواده است، خانواده موردنظر تحت پوشش کامل خیریه که شامل ارائه نیازهای اولیه خانواده ازجمله بسته‌های غذایی و درمانی، هزینه‌های آموزش فرزندان خانواده، اهدا پوشاک و... قرار می‌گیرد. حتی در بعضی موارد مانند زاغه‌نشین‌ها یا کارتن‌خواب‌ها که خانواده معتاد فاقد محل سکونت هستند محل سکونت آن‌ها توسط خیریه تا رفع مشکل مالی خانواده تأمین می‌‌شود. در حال حاضر بیش 40 خانوار در ساختمان‌های تحت اجاره خیریه ساکن هستند.


جعفری در ادامه تأکید کرد: در بخش دوم برنامه ترک اعتیاد، معتاد جهت سم‌زدایی که یک بازه زمانی 20 تا 30 روزه است به کمپ‌های دارای مجوز معرفی شده و هزینه‌های سم‌زدایی توسط خیریه تأمین می‌شود.


مسئول مؤسسه خیریه پدر مهربان بقیع گفت: بسیاری از معتادان در جامعه ما، بعد از سم‌زدایی و ترک اعتیاد با توجه به مشکلات معیشتی و عدم پشتیبانی روحی به وضعیت قبلی خود بازمی‌گردند. مؤسسه خیریه پدر مهربان بقیع با آموزش خانواده و آشنایان مؤثر در معتاد در ابتدا اقدام به پشتیبانی روحی معتاد بازپرورده‌شده می‌کند و سپس با پیدا کردن شغل برای فرد اسباب پذیرش اجتماعی را برای وی فراهم می‌آورد. این امر باعث شده تا فرد مددجوی معتاد پس ز بازپروری و گذشت زمان خود به یک مددکار در خیریه و جامعه تبدیل شود.


وی در پایان خاطرنشان کرد: ترک اعتیاد در این مجموعه با موفقیت بیش از 70 درصدی مواجه بوده است.


انتهای پیام/4107/


انتهای پیام/

برچسب ها: ترک اعتیاد خیریه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته