دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1397 - 16:39
کمره‌ای:

فعالیت واقفان و نیک اندیشان سبب توسعه علم و دانش کشور است

ریاست هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران گفت: فعالیت واقفان و نیک‌اندیشان سبب کمک به توسعه علم و دانش کشور می‌شود.
کد خبر : 363039
photo_2019-02-23_16-24-18.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا, ششمین جشنواره خیران و واقفان دانشگاه تهران دقایقی پیش در تالار علامه امینی دانشگاه تهران آغاز شد. در ابتدای این مراسم محمود کمره‌ای با بیان گزارش آماری از عملکرد بنیاد حامیان گفت: فعالیت‌های بنیاد حامیان از سال 93 نتیجه فعالیت واقفان و نیک‌اندیشان است.


ریاست هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: بنیاد حامیان در زمینه‌های مختلف جهت ارتقای کیفی و کمی دانشگاه تهران با مساعدت تمامی خیرین مشغول به فعالیت است. دانشگاه تهران دانشگاه مادر علمی کشور است و کمک به آن کمک به توسعه علم و دانش کشور است.


وی افزود: پس از مکاتبه با واحدهای مختلف دانشگاه، تعداد یک هزار و 324 نفر خیّر معرفی شده‌اند که به صورت‌های مختلف به دانشگاه کمک کرده‌اند که از این مجموع تعداد 47 نفر حامیان بورسیه دانشجویان بودند.


کمره‌ای خاطرنشان کرد: بورسیه دانشگاهیان در چهار گروه بورسیه معدل بالای 17 کارشناسی، بورسیه حمایت از ایده‌های نو (به انتخاب پارک علم و فناوری)، بورسیه دانشجویان متقاضی حمایت مالی (با گزارش مرکز مشاوره و معاونت دانشجویی) و بورسیه اشتغال‌زایی دانشجویان تقسیم می‌شود.


رئیس هیئت‌مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران بیان کرد: 100 نفر از دانشجویان این دانشگاه تحت بورسیه اشتغال‌زایی دانشجویان قرار گرفته‌اند که سامانه اشتغال در نمایشگاه امروز به نمایش درآمد.


وی خاطرنشان کرد: بسیاری از حامیان این بنیاد از اعضای قدیمی بوده و بعضی از حامیان نیز اخیراً اضافه شده‌اند که از آن‌ جمله آقای روحی در اقدامی، یک مغازه در پاساژ کریم‌خان را به ارزش 3 میلیارد تومان به بنیاد حامیان دانشگاه تهران اهدا کرد. همچنین دکتر حوریه سپهری بازنشسته در پردیس علوم، 50 میلیون تومان به بنیاد کمک کرده است.


کمره‌ای افزود: از اهداف بنیاد حامیان دانشگاه تهران می‌توان به حمایت از ایده‌های نو، تعمیر، بازسازی و ساخت خوابگاه‌های دانشجویی، بورسیه تحصیلی دانشجویان، بورسیه اشتغال‌زایی دانشجویان و ادامه جشنواره دانشمندان و اندیشمندان جوان (که دو دوره از آن انجام شده) اشاره کرد. همچنین دانشگاه ساختمانی را به‌عنوان مرکز ایده‌های نو به این بنیاد اختصاص داده است.


رئیس هیئت‌مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران در پایان بیان کرد: صندوق نیکوکاری این بنیاد در سال 96 مبلغ 750 میلیون تومان موجودی داشت و در حال‌ حاضر 2 میلیارد تومان موجودی دارد که با فروش یک باب مغازه اهدایی تا سقف 5 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. کلیه مبالغ و ریزِ هزینه‌ها از طریق سایت عملکردی بنیاد قابل مشاهده است.


انتهای پیام/4107/ 4122/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته