دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1394 - 12:24
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی:

برای رفع کسری سابقه، شاغلان به تنظیم فهرست حق بیمه خود دقت کنند

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: به منظور رفع مشکل کسری سابقه، شاغلان در هنگام تنظیم فهرست حق بیمه خود از سوی کارفرما، دقت لازم را داشته باشند و محل فهرست خود را کنترل و امضا کنند.
کد خبر : 35636

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد حسن‌زدا با حضور در برنامه حرف حساب که از شبکه یک سیما پخش شد، در پاسخ به سئوالات مردم اظهار کرد: سقف پرداخت حق بیمه اشخاص در سال جاری تا 5 میلیون تومان است و هیچ محدودیتی در خصوص تعداد مشاغل نداریم.


وی در خصوص بازنشستگی برای افراد با 60 سال سن و سابقه زیر 10 سال گفت: این افراد می توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی، کسری سابقه خود را تا 10 سال که توسط کارشناسان سازمان محاسبه می شود، واریز کنند و از خدمات بازنشستگی بهره‌مند شوند.


وی با بیان اینکه حداقل 50 سال سن و 30 سال سابقه از شرایط بازنشستگی است، افزود: البته افراد در موارد خاص مانند مشاغل سخت و زیان‌آور و خانم‌ها با 42 سال سن و 20 سال سابقه می‌توانند بازنشسته شوند.


زدا در خصوص بازنشستگی از کارافتادگان کلی اظهار کرد: افراد با نظر پزشک متخصص مبنی بر از کار افتاده بودن و ارائه آن به سازمان تامین اجتماعی، باید در کمیسیون پزشکی حضور یابند و پس از تایید نظر اعضای کمیسیون و رای به از کارافتادگی کلی، بازنشسته خواهند شد.


وی با اشاره به ارتقای خدمات غیرحضوری سازمان و دریافت بیش از یک میلیون و 200 هزار فهرست اینترنتی در ماه گذشته، گفت: بسیاری از کارفرمایان، تعویض مداوم نیروی کار و اعلام فهرست‌های جدید به شعب تامین اجتماعی را از مشکلات اساسی خود می‌دانند.


وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در طراحی فهرست‌های حق بیمه ستونی تحت عنوان شروع کار و ترک کار در نظر گرفته است که کارفرمایان به راحتی می‌توانند مشخصات فردی و سابقه کار بیمه شده خود را از این طریق تکمیل و به سازمان ارسال کنند.


معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ماده 37 قانون تامین اجتماعی گفت: مالکان کارگاه‌ها مشخصات مستاجر را باید به سازمان اعلام کنند در غیر این‌صورت چنانچه آن شخص مشمول بدهی باشد و سازمان دسترسی به وی نداشته باشد، مسئول پرداخت بدهی و جریمه با مالک است.


وی در خصوص مشاغل سخت و زیان‌آور افزود: تعیین این مشاغل به عهده کمیته تشخیص کارهای سخت و زیان‌آور در وزارت کار است و سازمان تامین اجتماعی پس از تشخیص این کمیته مبنی بر سخت و زیان‌آور بودن شغل فرد، حکم بازنشستگی را صادر می‌کند.


زدا در خصوص بیمه پردازی برای خبرنگارانی که تحت پوشش خبرگزاری یا شبکه‌های خاصی نیستند و به صورت مستقل فعالیت می‌کنند، گفت: این افراد با مراجعه به صندوق بیمه اعتباری هنرمندان و اخذ معرفی‌نامه از آن صندوق به سازمان تامین اجتماعی، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته