دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کوروش باقری در گفتگو با آنا:

مربی در موفقیت‌ها دیده نمی‌شود/ فدراسیون فرافکنی می‌کند

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری گفت: خدا را شکر جامعه وزنه‌برداری روسفید است، البته در این موفقیت‌ها معمولاً مربی‌‌ها دیده نمی‌شوند و جای‌ ‌گلایه هم نیست.
کد خبر : 346746
-900-700-NewsImageAddress-Max---123769538.jpg

کوروش باقری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره تغییر رنگ مدال نواب نصیر شلال در المپیک لندن و کسب نتایج تاریخی تیم ملی وزنه‌برداری در زمان مربیگری او در المپیک لندن گفت: جای بسی خوشحالی دارد که پس از 6 سال هنوز پرونده المپیک لندن بسته نشده و رنگ مدال وزنه‌برداران ما تغییر می‌کند. این اتفاق از یک نظر دیگر حائز اهمیت است و آن هم پاک بودن وزنه‌برداران ماست. 


وی ادامه داد: خدا را شکر می‌کنم که جامعه وزنه‌برداری همچنان روسفید است، البته در این موفقیت‌ها معمولاً مربی‌‌ها دیده نمی‌شوند البته جای ‌گلایه‌ هم نیست. مطمئناً اگر خدای نکرده این اتفاق برعکس بود آن وقت نوک تمام انتقادها و پیکان‌ها به سمت مربی روانه می‌شد. البته من در جایگاه مربی برای نواب نصیر شلال خیلی خوشحالم که رنگ مدالش تغییر کرد اما در مقابل برای وزنه‌برداری اوکراینی ناراحت هستم که چنین اتفاقی برای او افتاده است. اگرچه حلاوت و شیرینی این مدال مانند سال 2012 نیست اما باز هم جای خوشحالی دارد اما شرایط دوپینگ وزنه‌برداری در دنیا نگران‌کننده است. به هر حال ما در المپیک لندن با تمام مشکلات و سختی‌ها جلو رفتیم و خدا را شکر نتیجه زحمات خودمان را هم گرفتیم. بعد از گذشت 6 سال هر چقدر زمان می‌گذرد همگی بیشتر متوجه می‌شوند که وزنه‌برداران، کادرفنی و فدراسیون چه کار بزرگی انجام داد که امیدوارم کسی از این موضوع ناراحت نباشد که البته بعید می‌دانم.


سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری ایران در خصوص عملکرد وزنه‌برداران در رقابت‌های قطرکاپ گفت: به نظرم حضور وزنه‌برداران در این رقابت‌ها کار خوبی بود اما اینکه فدراسیون اعلام می‌کند هدف ما از حضور وزنه‌برداران در این رقابت‌ها انتخابی المپیک است باید به آن ایراد گرفت. این نفراتی که به رقابت‌های قطرکاپ اعزام شده‌اند داشته‌های وزنه‌برداری ایران هستند و چه اشکالی دارد که آنها را در رقابت‌های مختلف بیازماییم اما اینکه فدراسیون اعلام می‌کند هدف از حضور این وزنه‌برداران برای انتخابی المپیک است یک ایراد بزرگ است و من مربی نمی‌توانم آن را قبول کنم. همه ما می‌دانیم برای المپیک توکیو وزنه‌برداری ایران تنها دو سهمیه دارد و اگر قرار باشد این رقابت‌های برای انتخابی المپیک باشد چرا نفراتی که از نظر رکوردی شانس بیشتری برای حضور در المپیک دارند نباید حضور داشته باشند. اگر این رقابت‌ها انتخابی المپیک است باید نفراتی مانند کیانوش رستمی، سهراب مرادی، سعید علی حسینی، علی هاشمی که رکوردهای بهتری دارند حضور پیدا کنند بنابراین گفته مسئولان فدراسیون با واقعیت هم‌خوانی ندارد و به نظرم آنها فقط شعار می‌دهند وگرنه آنها هم به‌خوبی می‌دانند هدف این نبوده است. 


باقری ادامه داد: طرح این مسائل از سوی فدراسیون تنها فرافکنی است و با توجه به نزدیکی انتخابات این مسائل عنوان می‌شود. اگر آنها اعلام می‌کردند که این نفرات به رقابت‌های جهانی اعزام نشده‌اند و دوست داشتیم در یک مسابقه آنها را محک بزنیم فارغ از کسب مدال و نتیجه‌ای که به دست می‌آوردند مقبول بود و مخاطب و خانواده وزنه‌برداری هم این موضوع را می‌پذیرفت. اما وقتی اسم المپیک را پیش می‌کشند شرایط تغییر می‌کند و همه خانواده وزنه‌برداری هم می‌دانند این صحبت‌ها تنها مغلطه است.


سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری در خصوص بهداد سلیمی و حضورش در فدراسیون در بخش فنی و مدیریتی گفت: من بارها به این موضوع اشاره کردم و گفتم که چه اشکالی دارد بهداد در بدنه فدراسیون باشد؟! اگر امثال بهداد سلیمی در بدنه فدراسیون وزنه‌برداری نباشند چه کسی باید باشد؟! او قهرمان این رشته است و از خانواده وزنه‌برداری است و به خیلی از مسائل آگاه است. اما در مورد بازگشتش به وزنه‌برداری و امضا نکردن نامه بازنشستگی موضوعی است که خودش بهتر از همه به آن آگاه است. به هر حال مدال المپیک وسوسه‌انگیز است و شاید فکر می‌کند می‌تواند در المپیک توکیو به مدال برسد به هر حال تصمیم‌گیرنده نهایی خود اوست. من به جرئت می‌گویم که کار کردن در بخش فنی در فدراسیون فعلی خیلی سخت خواهد بود ولی چرا نباید شخصی مانند بهداد به ریاست فدراسیون وزنه‌برداری فکر کند؟! به نظرم اینکه مسئولیت امور فدراسیون به افرادی غیر از وزنه‌برداران سپرده شود کار درستی نیست و باید امثال بهداد حمایت شوند. 


باقری در پایان به رقابت کیانوش رستمی و سهراب مرادی در دسته 96 کیلوگرم اشاره کرد و گفت:  حضور این دو نفر در کنار هم به عنوان رقیب اتفاق مثبتی است چرا که باعث می‌شود هر کدام از آنها برای ارتقا رکورد خود بیشتر تلاش کنند. البته از بین این دو نفر فقط یک وزنه‌بردار می‌تواند به المپیک راه پیدا کند، شرایط فعلی نشان می‌دهد که سهراب مرادی وضعیتش بهتر است چرا که رکوردهای قابل قبولی دارد اما به هر حال کیانوش هم وزنه‌بردار قابل قبولی است و هدفمند برنامه‌ریزی می‌کند. در خصوص مشکلاتی که رستمی در چند سال اخیر با آن درگیر بوده من مقصر اصلی را فدراسیون می‌دانم. چرا در گذشته رستمی چنین مسائلی نداشت به هر حال طبیعی است که بین ورزشکار و مربی گاهی اختلافاتی پیش می‌آید ولی باید آن را حل و فصل می‌کردند و خیلی به این مسائل نمی‌پرداختند، به نظرم مدیریت فدراسیون باعث به وجود آمدن این حواشی برای رستمی شد.


انتهای پیام/4051/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته