دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1397 - 04:40

چه کنیم تا سریع‌تر یاد بگیریم؟

نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که برای یادگیری سریع‌تر باید انجام همزمان چند کار را کنار بگذارید و شروع به رؤیاپردازی کنید.
کد خبر : 310313

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از گاردین، تحقیقات جدید حاکی از آن است که شبکه‌های اجتماعی و انجام همزمان چند کار می‌تواند زمان مطالعه دانشجویان را مختل کند. امروزه اطلاعات جدید با چنان سرعتی تولید می‌شوند که هیچ انسانی قادر به درک همه آنها نیست.


گوگل تخمین می‌زند که اطلاعات تولید شده توسط بشر در پنج سال گذشته بیشتر از تمام اطلاعاتی است که تاکنون در تاریخ انسانی تولید شده است؛ در واقع اگر بخواهیم به‌طور دقیق بگوییم در پنج سال گذشته 300 اگزابایت اطلاعات تولید شده است.


از طرفی شبکه‌‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و پیام‌رسان‌ها وقت زیادی از ما می‌گیرند. لیست کاری ما چنان طول و دراز است که حتی نمی‌توانیم امید داشته باشیم همه کارهای آن را تمام کنیم. بنابراین شروع می‌کنیم و چند کار را به‌طور همزمان انجام می‌دهیم.


حالا نتایج تحقیقات دانشگاه ام‌آی‌تی نشان می‌دهد که فرد قادر به انجام همزمان چند کار نیست؛ چراکه مغز انسان به این شکل کار نمی‌کند.


اگر در حال مطالعه یک کتاب هستید و همزمان سعی می‌کنید به یک مکالمه گوش بدهید، موفق نمی‌شوید؛ چراکه این دو کار دو پروژه مجزا هستند و دو مدار جداگانه در مغز مسئولیت آنها را برعهده دارند. فقط کافی است برای یک لحظه توجه بیشتری به کار اول کنید تا تمرکزتان روی کار دوم را کاملاً از دست بدهید.


نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه ام‎آی‎تی نشان می‌دهد که انجام همزمان چند کار در هنگام یادگیری اطلاعات جدید کاملاً اشتباه است. این امر باعث می‌شود اطلاعات جدید به قسمت اشتباهی از مغز بروند. برای مثال اگر دانشجو در هنگام مطالعه درس تلویزیون هم تماشا کند اطلاعات جدید به جسم مخطط مغز می‌رود که مسئول یادگیری مهارت‌ها و روش‌های جدید است. بدون وجود تلویزیون اطلاعات به هیپوکامپ می‌رود که محل ذخیره‌سازی و طبقه‌بندی واقعیت‌ها و ایده‌هاست و بازیابی این اطلاعات را نیز برای فرد آسان‌تر می‌کند.


انتهای پیام/4056/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب