دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1397 - 12:18
علم و فناوری به وسعت ایران-۳

علم در دیار بادگیرها/ یکی از ۳ پارک علم و فناوری برتر کشور را بشناسید

پارک علم و فناوری یزد از سال ۱۳۸۲ در چهار حوزه زیست‌فناوری، فناوری اطلاعات، نساجی و انرژی‌های نو کار خود را آغاز کرد.
کد خبر : 306962

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علم و فناوری دو مقوله مهم در تقویت توان اقتصادی کشورها و یکی از شاخص‌های تعیین‌کننده ارزش‌های مالی در سطوح بین‌المللی است. در این شماره از پرونده علم و فناوری به وسعت ایران، یکی از وسیع‌ترین شهرهای ایران را مورد بررسی قرار می‌دهیم. شهری که به‌واسطه تاریخ، تمدن و فرهنگ غنی توانسته در سازمان میراث جهانی یونسکو ثبت شود و حالا به‌عنوان یکی از پرافتخارترین استان‌های کشور است.


دیار بادگیرها، شهری پرافتخار که از موضوعات علمی عقب نمانده و با احداث پارک علم و فناوری توانسته در حوزه پژوهش و صنعت گامی روبه‌جلو بردارد.


پارک علم و فناوری یزد از سال ۱۳۸۲ در چهار حوزه زیست‌فناوری، فناوری اطلاعات، نساجی و انرژی‌های نو کار خود را آغاز کرد و به‌ مرور زمان، براساس نیازهای استان و شرایط زمانی و مکانی، فعالیت‌های خود را در حوزه‌هایی چون نانوتکنولوژی، کاشی و سرامیک، آب و فناوری‌های نرم گسترش داده است. با توجه به نقش اثرگذار پارک‌های علم و فناوری در توسعه علم و فناوری، ایجاد اشتغال، تجاری‌سازی تحقیقات علمی و ایده‌های نوآورانه در سطح اجتماع، نیاز به یک نگرش کلان و راهبردی باهدف برنامه‌ریزی فعالیت‌ها و برنامه‌های آینده، امری اجتناب‌ناپذیر قلمداد می‌شود.


پارک علم و فناوری یزد باهدف خلق ارزش برای مشتریان خود از طریق نیروی انسانی توانمند، نشان معتبر و زیرساخت پیشرفته، با تکیه بر مزیت‌های نسبی منطقه‌ای می‌کوشد تا با ایجاد ارتباط سازنده، پرورش نوآوری و تسهیل انتقال دانش بین مؤسسات فناور، بازار، دانشگاه و جامعه، به توسعه و تجاری‌سازی فناوری در محدوده‌ی ملی و بین‌المللی برسد.


پارک علم و فناوری یزد جزو سه پارک برتر ملی


پارک علم و فناوری یزد پیشرو در توسعه فناوری و یکی از سه پارک برتر ملی و ۱۰ پارک برتر منطقه است که استفاده بهینه از منابع، توجه به منافع اجتماعی و هم‌راستایی با ماموریت‌های کلان ملی و استانی، بهبود مستمر،‌ تعالی، مشارکت و همکاری، تعهد و امانت‌داری، توجه به سرمایه‌های انسانی، عقد قراردادهای مختلف برای تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان، ارتباط مداوم و مؤثر با دانشگاه‌های این استان و فعالیت‌های بین‌المللی موجب ارتقای کیفی و سرآمدی این پارک شده است.


انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین پارک علم و فناوری یزد و آژانس توسعه فناوری و نوآوری گرجستان، در ۱۸ مرداد ماه ۹۷ در تفلیس، شاهدی بر این مدعاست.




در شماره چهارم این پرونده به معرفی پارک علم و فناوری استان گیلان پرداخته می‌شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته