دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1397 - 07:23
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

تجهیزات و امکانات دانشگاه فنی و حرفه‌ای به روز نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه تجهیزات دانشگاه فنی و حرفه‌ای به روز نیست، گفت: فارغ‌التحصیلان از لحاظ نظری بسیار خوب آموزش دیده‌اند اما متاسفانه از نظر عملی حرفی برای گفتن ندارند.
کد خبر : 301663

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از خانه ملت، داود محمدی با تاکید بر اینکه رشته‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای باید کیفی شوند، گفت: تعداد و آمار رشته‌های دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای زیاد است اما کیفیت مناسبی ندارند و در واقع رشد کیفی آموزشی و علمی متناسب با توسعه کمی آن نیست.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اساتید خوبی در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تدریس می‌کنند، افزود: هر چند دانشگاه فنی و حرفه‌ای امکانات مناسب و خوبی دارند اما متاسفانه این امکانات به روز و مجهز نیست و باید به روز شوند.


وی با یادآوری اینکه عملکرد دانشگاه فنی و حرفه‌ای از لحاظ نظری مطلوب است، تصریح کرد: اما از نظر عملی، اجرایی و مهارتی نتوانسته موفقیت چندانی را کسب کند.


این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر ضرورت تعریف جایگاه علمی و ارتقای جایگاه و دانش نیروی انسانی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید در زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر و متناسب با جامعه دانش‌بنیان گامی جدی بردارد.


محمدی افزود: در کشورهای غربی فردی که چهار سال آموزش دیده مهندس نظری نامیده می‌شود و بعد از سه سال در کارخانجات یا موسسات مشغول و با وسایل و تجهیزات کار به صورت عملی آشنا می‌شود و سپس بعد از گذراندن دوره سه ساله مهندس فنی و بعد از طی این مدت توانمند می‌شود.


فارغ‌التحصیلان فنی و حرفه‌ای از لحاظ نظری بسیار خوب آموزش دیده‌اند اما از نظر عملی حرفی برای گفتن ندارند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه دانشگاه‌های فنی بسیار خوب کشور حتی تهران و صنعتی شریف در این باره مشکل دارند یعنی فارغ‌التحصیلان ما از لحاظ نظری بسیار خوب آموزش دیده‌اند ولی از نظر عملی حرفی برای گفتن ندارند و این مشکلی است که باید در حوزه آموزش‌های مهارتی آن را برطرف کرد.


انتهای پیام/4060


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته