دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1397 - 12:00

ربات پف فیلی

محققان دانشگاه کورنل آمریکا روش جدیدی را برای تامین انرژی ربات‌های ساده کشف کرده‌اند. آنها برای این کار از مواد جدیدی استفاده می‌کنند که حجم آنها در هنگام گرم شدن 10 برابر افزایش می‌یابد و این بار از پف فیل استفاده کرده‌اند.
کد خبر : 301067

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ساینس‌دیلی، محققان دانشگاه کورنل روش جالبی برای ساخت ربات دارند. آنها در سال 2010 نیز یک دست رباتیک با قابلیت گرفتن اشیاء طراحی کردند که ماده اولیه آن تفاله قهوه بود. هم‌اکنون نیز ربات نرمی را با استفاده از پاپ‌کورن درست کرده‌اند.


این محققان ادعا می‌کنند که به دنبال مواد بسیار ارزان و پیش‌ پا افتاده برای ساخت ربات هستند و از این رو پف فیل یکی از بهترین‌ انتخاب‌هاست زیرا ذرت هم ارزان است، هم همه جا یافت می‌شود و هم سریعاً به پاپ‌کورن تبدیل می‌شوند و حجم آنها 10 برابر افزایش می‌یابد. علاوه بر این، دانه‌های ذرت بعد از تبدیل به پف فیل به طور قابل توجهی چسبناک می‌شوند. نکته مهم‌تر این است که پاپ‌کورن زیست تخریب‌پذیر و البته خوراکی است.


محققان می‌گویند که هدف آنها از ساخت این ربات‌های جالب سوق پیدا کردن به سمت ربات‌های ساده‌تر است. آنها معتقدند که این ربات‌ها را به دلیل سادگی و ارزان قیمت بودن و در دسترس بودن موادشان، می‌توان در حجم زیادی تولید کرد و با آنها کارهای بزرگی انجام داد.


به گفته این محققان، ربات‌های ساده ارزان‌تر هستند و ساخت آنها کمتر با شکست مواجه می‌شود. علاوه بر آن می‌توان آنها را در درازمدت به در اختیار داشته داشت. این امر محققان را تشویق می‌کند که به ایده‌های جدیدتر و ابتکاری‌تر دست بزنند و با امکانات بسیار کم و مواد پیش پا افتاده ربات بسازند. موضوع مهم در این زمینه، ارگانیک یا خوراکی بودن این ربات‌هاست که با کمک آن محققان می‌توانند در آینده ربات‌هایی را بسازند که وارد بدن انسان می‌شود و مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند.



این ربات پف فیلی نیرو و حرکتش را از گرم شدن دانه‌های ذرت و تبدیل شدن به پف فیل تامین می‌کند و به طور بالقوه نیروی لازم برای جهش را دارد.


محققان از ترکیبی از گرانول‌های سخت و غیرآهنی در این ربات استفاده کرده‌اند که جایگزین مایعات در ربات‌های نرم شده است و دیگر نیاز به پمپ‌های هوا یا کمپرسور وجود ندارد.


محققان می‌گویند: «پمپ‌ها و کمپرسورها معمولا گران هستند و باعث می‌شود که در نهایت هزینه ساخت ربات‌ها افزایش یابد. در صورتی که ما در ربات پاپ‌کورنی فقط نیاز به ولتاژ داریم تا بتوانیم دانه‌های ذرت را به پف فیل تبدیل کنیم در نتیجه تمام چیزهایی که ممکن بود ساخت این ربات را هزینه‌بر کند، حذف کردیم».


انتهای پیام/4056


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته