دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1397 - 11:25
معرفی 12 ورزشگاه‌ روسیه در جام 21؛

خلاقیت و نوآوری برای لذت بردن تماشاگران

میزبان جام جهانی 2018 با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها ورزشگاه‌های بسیار زیبایی را برای برگزاری مهم‌ترین رقابت‌های فوتبالی جهان آماده کرده است.
کد خبر : 282620

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ جام جهانی 2018 روسیه از روز 24 خرداد آغاز می‌شود و در جریان این رقابت‌ها تماشاگران نظاره‌گر 63 مسابقه خواهند بود. این رقابت‌ها در 12 ورزشگا که در 11 شهر روسیه قرار دارد، برگزار خواهد شد و میزبان بیست و یکمین دوره جام جهانی تلاش کرده است تا ورزشگاه‌هایی با پیشرفته‌ترین امکانات روز دنیا را آماده برگزاری مسابقات کند. ورزشگاه‌هایی که از برترین فناوری‌ها برخوردارند.


در این گزارش نگاهی به ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی می‌اندازیم.


ورزشگاه کازان آرنا ( Kazan Arena ) -کازان


این شهر مسلمان نشین در ایالت تاتارستان قرار دارد. ورزشگاه بسیار زیبای این شهر در ژوئیه سال 2013 افتتاح شد و در دو سال گذشته نیز به جدیدترین تکنولوژی‌ها مجهز شده است. بازی های تیم روبین کازان در این ورزشگاه برگزار می‌شود. جایی که برای ساخت آن 450 میلیون دلار هزینه شده است و گنجایشی بالغ بر 45379 نفر دارد. پیش از این در این ورزشگاه دیدنی مراسم افتتاحیه و اختتامیه یونیورسیاد تابستانی سال 2013 و همچنین مسابقات فوتبال جام کنفدراسیون‌ها در سال 2017 برگزار شده است.


تعداد میزبانی: 4 مسابقه (مهم‌ترین بازی‌ها: ایران و اسپانیا، یکی از مسابقات مرحله یک چهارم نهایی)



ورزشگاه المپیک فیشت (Fisht Stadium ) – سوچی​


بسیاری از اشخاصی که فرصت یافته‌اند تا این مکان را از نزدیک ببینند، معتقدند که یکی از زیبانترین ورزشگاه‌‌های جام بیست‌ویکم است. روس‌ها برای میزبانی از مسابقات المپیک و پارالمپیک زمستانی 2014 سوچی افتتاح کردند. 778 میلیون دلار هزینه ساخت این ورزشگاه شده است و 47659 نیز ظرفیت آن است. از آنجایی که شهر سوچی نماینده‌ای در سطح اول فوتبال روسیه ندارد از این ورزشگاه در جام جهانی استفاده می‌شود و به غیر از آن بلااستفاده خواهد بود مگر آنکه بار دیگر مسابقات مهمی را در زمینه المپیک و یا مسابقات اروپایی را روس‌ها میزبانی کنند.


تعداد میزبانی: 6 مسابقه (مهم‌ترین بازی‌ها‌: پرتغال و اسپانیا و سومین بازی مرحله یک چهارم نهایی)



ورزشگاه اسپارتاک آرنا (اوتکریتیه آرنا) (Spartak Stadium) – مسکو


430 میلیون دلار هزینه شد تا این ورزشگاه در تاریخ 5 سپتامبر 2014 با گنجایش 45360 نفر افتتاح شود. روس‌ها مقابل این ورزشگاه نمادی از اسپارتاکوس مرد انقلابی رم باستان قرار داده‌اند. بازی‌های خانگی تیم اسپارتاک مسکو در اینجا برگزار می‌شود. امکاناتی که در این ورزشگاه وجود دارد باعث سهولت در امور تماشاگران و تیم ها خواهد بود.


تعداد میزبانی: 4 مسابقه (مهم‌ترین بازی‌: آخرین دیدار مرحله یک هشتم نهایی)



ورزشگاه لوژنیکی (Luzhniki Stadium ) – مسکو


این ورزشگاه قدیمی پس از آنکه میزبانی جام جهانی به روسیه داده شد، بازسازی‌اش آغاز شد. گنجایش آن بالغ بر 78 هزار نفر بود که به 81 هزار نفر رسید. هزبنه باز سازی آن 550 میلیون دلار بوده است. این استادیوم را اصلی‌ترین استادیوم روسیه می‌دانند و نام قبلی آن لنین بوده است. فردی که تئوریسین و انقلابی کمونیست روس‌ها به شما می‌رفته است. دیدار افتتاحیه و فینال جام جهانی در این ورزشگاه برگزار خواهد شد. این مکان قدیمی در سال 1980 میزبان بازی های المپیک تابستانی بوده است. ورزشگاهی که محل برگزاری دیدارهای زسکا مسکو است در سال 1997 مسقف شد و در سال‌های 2001 تا 2004 مرمت شد. بیش از 3 هزار مسابقه ورزشی باشگاهی و بین‌المللی در اینجا برگزار شده است.


تعداد میزبانی: 7 مسابقه (مهم‌ترین بازی‌ها: دیدار افتتاحیه، فینال، دومین بازی مرحله نیمه نهایی)



ورزشگاه نیژنی نووگورود ( Nizhny Novgorod Stadium ) – نیژنی نووگورود


میزبان جام جهانی 2018 روسیه برای ورزشگاهی که گنجایش آن نزدیک به 45 هزار نفر است بیش از 470 میلیون دلار هزینه کرده تا در کنار رودخانه زیبای شهر نیژنی نووگورود رونقی دوباره به این شهر فقیر ببخشد. دولت روسیه با اندیشه‌ دادن رونق اقتصادی به مردم این بخش از کشورش یکی از خارق‌العاده‌ترین ورزشگاه‌های جام جهانی را ساخته است و بعد از جام جهانی در اختیار تیم اف.ث المپیک نیژنی قرار می‌دهد تا بتواند از صنعت فوتبال نهایت استفاده را ببرد و فقر را بیش از گذشته از مردم دور کند.


تعداد میزبانی: 6 مسابقه (مهم‌ترین بازی‌: یک مسابقه در مرحله یک چهارم نهایی)



ورزشگاه کرستوفسکی (Krestovsky Stadium ) – سن پترزبورگ


بدون تردید این ورزشگاه به اعتبار جهانی روس‌ها کمک شایانی خواهد کرد. عکس‌های موجود از این ورزشگاه گویای آن است که این مکان مسقف یکی از جذاب‌ترین ورزشگاه‌های جهان است. دولت روسیه 1.4 میلیارد دلار هزینه کرد تا در جزیره «کرستوفسکی» (مکس مارا) در سن‌پترزبورگ ورزشگاهی را بسازد که زبانزد عام و خاص شود. 10 سال زمان برد تا این ورزشگاه 69000 هزار نفری افتتاح شود و جالب است که اولین بازی تیم ملی برابر مراکش در این ورزشگاه بسیار زیبا برگزار می‌شود بازی‌های تیم زنیت در این ورزشگاه برگزار می‌شود.


تعداد میزبانی: 7 مسابقه (مهم‌ترین بازی‌ها: ایران و مراکش، اولین بازی مرحله نیمه نهایی و مسابقه رده بندی)



ورزشگاه اکاترینبورگ آرنا (Ekaterinburg Arena ) – اکاترینبورگ


ورزشگاه مرکزی شهر اکاتریتبورگ، که قدمتی 60 ساله دارد در سال 2014 مورد بازسازی قرار گرفت. 470 میلیون دلار هزینه ساخت آن شده و بعد از جام جهانی بازی‌های تیم ا.ث. اورال در آن برگزار خواهد شد. 35696 هزار نفر ظرفیت این ورزشگاه است. انتقادات زیادی به دولت روسیه در خصوص بازسازی این ورزشگاه فرسوده شده بود اما پس از بازسازی بسیاری از منتقدان تلاش برای استفاده از این مکان قدیمی را مورد تقدیر دانستند.


تعداد میزبانی: 4 مسابقه



ورزشگاه سامارا آرنا (Samara Arena ) – سامارا


430 میلیون دلار هزینه ساخت ورزشگاهی شده که قرار بود در سال 2017 افتتاح شود اما در آپریل امسال افتتاح شد و جالب است که هنوز به طور 100 درصد آماده نشده است. گنجایش آن بالغ بر 44918 نفر است و بعد از جام جهانی حکم زمین خانگی تیم اف.ث کریلیا را دارد. رسانه‌ای روسیه معتقدند این ورزشگاه حالتی کیهانی دارد و به همین خاطر هم در ردیف ورزشگاه‌‌های جذاب جام 21 شمرده می‌شود. این ورزشگاه که در جزیره ای خارج از شهر اصلی واقع شده به نام کاسموس آرنا نیز شناخته شده است.


تعداد میزبانی: 6 مسابقه (مهم‌ترین بازی‌: آخرین مسابقه مرحله یک چهارم نهایی)



ورزشگاه کالینینگراد (Kaliningrad Stadium ) – کالینینگراد


بالتیک آرنا نام دیگر این ورزشگاه است که گنجایش آن 35212 نفر است اما در جام جهانی به 45 هزار نفر می‌رسد و 470 میلیون یورو هزینه ساخت آن شده است. این ورزشگاه در جزیره اوکتیابرسکی(Oktyabrsky island)، در شرق مرکز شهر کالینینگراد و در 45 کیلومتری مرز لهستان قرار دارد. تیم اف.ث بالتیکاگراد پس از جام جهانی صاحب آن می‌شود. باتلاقی بودن زمین این منطقه که همراه با شن‌های روان بود کار ساخت آن را با مشکل مواجه کرده بود اما روس‌ها تلاش کردند تا با تدابیر ویژه این ورزشگاه را آماده برگزاری جام 21 کنند.



ورزشگاه موردوویا آرنا (Mordovia Arena ) – سارانسک
دسترسی به این ورزشگاه به دلیل نزدیکی به ایستگاه قطار و فرودگاه با سهولت بیشتری همراه است. 440 میلیون دلار هزینه ساخت آن شده و 44442 نفر ظرفیت آن است. بخش‌های جزئی از این ورزشگاه باقی مانده که روس‌ها در تلاشند تا آن را آماده کنند تا شهر کوچک سارانسک که در منطقه اروپایی‌نشین روسیه قرار دارد میزبان دیدارهای مهمی در جام جهانی باشد.


تعداد میزبانی: 4 مسابقه (مهم‌ترین بازی: ایران و پرتغال)



ورزشگاه روستوف آرنا (Rostov Arena ) – روستوف-نادونو​


ظرفیت این ورزشگاه 45 هزار نفر است و اگر در ابتدای ساخت آن اشتباهاتی صورت نمی‌گرفت زودتر از سال 2017 افتتاح می شد. این ورزشگاه در جنوب روسیه قرار دارد و پس از جام جهانی به تیم روستوف داده می شود. 470 میلیون دلار هزینه ساخت این ورزشگاه شده است و به آن لِوبِردون آرنا نیز گفته‌اند.


تعداد میزبانی: 5 مسابقه (مهم‌ترین بازی‌: یک دیدار از مرحله یک هشتم نهایی)



ورزشگاه ولگوگراد آرنا (Volgograd Arena) – ولگوگراد


این ورزشگاه که گنجایش آن 45568 نفر است در جای ورزشگاه روتور ساخته شد و 470 میلیون یورو هزینه‌اش شد. طراحی جدید و برابر با استانداردهای فیفا باعث شده تا یکی از ورزشگاه‌‌های زیبای روس‌ها را همگان نظاره‌گر باشند. تیم اف.ث‌روتور ولگوگراد بسیار خوشحال خواهد بود که پس از جام جهانی در ورزشگاهی مدرن میزبان حریفانش خواهد بود.


تعداد میزبانی: 4 مسابقه




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته