دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1396 - 14:24
رئیس دانشگاه الزهرا(س):

عنصر مهم بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها اساتید هستند

رئیس دانشگاه الزهرا(س) با تاکید بر اینکه در حوزه تعاملات بین‌المللی نیازمند فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش در دانشگاه‌ها هستیم، گفت: مهم‌ترین عنصری که یک دانشگاه را می‌تواند بین‌المللی کند،‌ عضو هیات علمی است.
کد خبر : 265638

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر مهناز ملانظری در همایش معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور که از ظهر امروز با حضور وزیر علوم، قائم‌مقام وزیر امورخارجه و تعدادی از رؤسای دانشگاه‌ها در دانشگاه الزهرا(س) آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: در چند سال اخیر حرکت بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها، حیات علمی آنها را به فضایی سرشار از شور و تعهد تبدیل کرده است و این فضا قطعا نیاز تشنگان علم بوده است.


تاثیر ایجاد فضای بین‌المللی بر هم‌افزایی دانشگاه‌ها


رئیس دانشگاه الزهرا(س) ادامه داد: ایجاد فضای بین‌المللی نوعی هم‌افزایی بر عملکرد دانشگاه‌ها فراهم کرده است. در این فضا هیچ حد و مرزی وجود ندارد. آنچه به عنوان سیاست‌های اسناد بالادستی وجود دارد، تماما در پیشرفت‌های علم و فناوری تاکید کرد‌ه‌اند. ورود به فضای بین‌المللی ارتقای سطح دانشگاه‌ها و استانداردسازی آموزش‌عالی را به دنبال دارد.


وی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه الزهرا(س) در حوزه همکاری‌های بین‌المللی تاکید کرد: دانشگاه الزهرا(س) از این هدف‌گذاری دور نبوده است و از سال 95 که در طرح بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها قرار گرفته‌، تمام برنامه‌های خود را تعریف کرده است و برنامه این دانشگاه در سال 97 در این مسیر قرار دارد. برنامه استراتژیک سال 97 را با نگاه به بین‌المللی‌سازی تغییر داده و قوت بخشیده‌ایم.


وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این هدف، نیازمند دستورالعمل و مصوبات هیات‌ امنا هستیم که بتوانیم هموارسازی داشته باشیم. در یکسال اخیر انعقاد تفاهمنامه و دوره مشترک با دانشگاه‌های خارجی داشته‌ایم، اما مطمئنا آن عنصری که بین‌المللی‌سازی یک دانشگاه را به وجود می‌آورد، عضو هیات‌علمی است. واقعیت این است که این هموارسازی نیازمند فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش در سطح دانشگاه‌هاست و امیدواریم این راه را هموار کرده و تسریع دهیم.


ملانظری در پایان تصریح کرد: امیدواریم قطار بین‌المللی‌سازی دانشگاه الزهرا(س) به عنوان جلوه‌ای از نگاه جمهوری اسلامی ایران به بانوان این سرزمین به خوبی پیش برود و بتوانیم در این مسیر رسالت خود را به بهترین نحو به سرانجام برسانیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه الزهرا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته