دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1396 - 11:11
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد:

مصرف دارو شایع‌ترین روش خودکشی در میان دانشجویان

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه روش خودکشی دانشجویان بستگی به روحیات دانشجویان دارد، گفت: خودکشی یا اقدام به خودکشی با دارو و قرص در میان دانشجویان شایع‌تر از پرتاب از بلندی است.
کد خبر : 262081

دکتر منصوره سادات صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره آمار واقعی مصرف مواد مخدر و خودکشی در میان دانشجویان اظهار کرد: آمار واقعی به دانشگاه‌ها داده می‌شود زیرا دانشگاه‌ها و دیگر مراکز بر این موارد تمرکز دارند. بنابراین همه این‌ها به دانشگاه‌ها انتقال داده می‌شود و دانشگاه‌ها از میزان و آمار واقعی تعداد دانشجویانی که موادمخدر مصرف می‌کنند یا دست به خودکشی می‌زنند، اطلاع دارند.


به گفته وی، مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان سیاستگذار است و برنامه‌های خودش را در قالب برنامه، برگزاری نشست، تحلیل کارشناسی و... به دانشگاه‌ها اعلام می‌کند.


صادقی در پاسخ به این پرسش که چرا طبق آمار دانشجویان روش پرتاب از بلندی را برای خودکشی انتخاب می‌کنند، افزود: دانشجویان چند نوع روش را برای خودکشی انتخاب می‌کنند که پرتاب از بلندی یکی از آن‌هاست. اتفاقا خودکشی یا اقدام به خودکشی با دارو و قرص در میان دانشجویان شایع‌تر از پرتاب از بلندی است.


وی در این باره تصریح کرد: متاسفانه برخی از روش‌ها مانند پرتاب از بلندی برای خودکشی منجر به فوت می‌شود. همه این موارد به روحیات، اختلالات فکری- ذهنی و نوع ناامیدی دانشجویان بستگی دارد که چه روشی را برای خودکشی انتخاب کنند.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته