دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1396 - 11:03
رئیس حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد خبرداد:

تدوین سند چشم‌انداز فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس اسناد بالادستی فرهنگی

رئیس حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در حال تدوین سند فرهنگی و راهبردی دانشگاه آزاد، به عنوان سند چشم‌انداز فرهنگی بر اساس اسناد بالادستی است.
کد خبر : 251600

محمدرحیم بیرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره رویکردهای فرهنگی و چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی درباره مسائل فرهنگی-مذهبی در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور گفت: دانشگاه به عنوان یک نهاد آکادمیک و علمی، علی‌القاعده تمام برنامه‌های خود را بر پایه علمی سامان‌دهی و با نگاه کلان به حوزه استراتژیک برنامه‌ریزی می‌کند.


وی ضمن تشکر از کسانی که در گذشته در حوزه فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کردند، ادامه داد: رویکردی که با تغییر و تحول جدید در دانشگاه سامان‌دهی می‌شود و با توجه به نگاه تحولی به بخش فرهنگ و اولویت جدی در این بخش و مدنظر قرار گرفتن اسناد بالادستی نظیر سند دانشگاه اسلامی، در آینده نزدیک آثار مثبت آن را در مجموعه واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی شاهد خواهیم بود.


رئیس حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: انتظار است که با اجرایی شدن این اسناد، فضای فرهنگی مدنظر در دانشگاه، رقم بخورد. این نگاه فرهنگی ارزشمند است و اگر در مرحله گفتمانی و عملیاتی در دانشگاه‌ جاری و ساری شود، امیدواریم که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد اتفاقات خوب فرهنگی در دانشگاه باشیم.


تدوین سند فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی


بیرقی با اشاره به تدوین سند راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در حال تدوین سند فرهنگی و راهبردی دانشگاه آزاد، به عنوان سند چشم‌انداز فرهنگی دانشگاه است.


وی درباره سند چشم‌انداز فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این سند با نگاه به تمام اسناد بالادستی و فراسازمانی بخش فرهنگ در کشور و با رویکرد علمی تدوین یا به عبارت دیگر بازتعریف مجدد می‌شود؛ می‌توان گفت در این سند، سیاست‌ها مرور شده است.


رئیس حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره عملیاتی شدن این سند اظهار کرد: زمانی که کار تدوین سند چشم‌انداز فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به اتمام برسد و به مرحله اجرایی دربیاید، تمام برنامه‌های استراتژیکی و راهبردی دانشگاه در حوزه‌های فرهنگی بر اساس همین سند انجام خواهد شد. با اجرایی شدن این سند، اهداف مجدد بازتعریف خواهد شد و برنامه‌ها ذیل این سند تعریف می‌شود.


برگزاری همایش‌های متناسب با فرهنگ بومی در واحدهای دانشگاهی کشور


بیرقی درباره برنامه‌های که در واحدهای دانشگاهی کشور به فراخور فرهنگ همان منطقه انجام می‌شود، گفت: همایشی مانند همایش ملی قیام عاشورا از دیدگاه اهل تسنن که در واحد زاهدان برگزار شد و بنده و مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد نیز در آن حضور داشتیم با نگاه تقریب بین مذاهب مسلمان و بین جریان شیعه و سنی که در کشور ما یک عده از دمیدن فضای فتنه‌گون و تفرقه انگیز آن کاسبی می‌کنند بسیار حرکت ویژه و ارزشمندی بود. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد علمی برای جریان‌سازی گفتمانی در این مسیر حرکت می‌کند.


مشاور و رئیس حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان عنوان کرد: جا دارد در استان‌ها و شهرهایی که شیعه و سنی در یک فضای دوستانه، زندگی خوب و مسالمت‌آمیزی در کنار یکدیگر دارند این برنامه‌ها تقویت شود. مراسمات اینچنینی در سطح شهرستان، استان و حتی قابلیت برای ایجاد یک جریان بین‌المللی دارد و معتقدم اگر مستمر باشد، توانسته‌ایم یک گام در ایفای نقش دانشگاهی برداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته