دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1394 - 11:05
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد

راهکار مهندس هاشمی برای افزایش نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه استان ایلام

معاون عمرانی دانشگاه آزاد به تشریح سفر خود به استان‌های لرستان و ایلام و بازدید از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی این دو استان پرداخت.
کد خبر : 21522

مهندس محسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به سفر به استان لرستان و بازدید از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در این استان گفت: خوشبختانه در حوزه فعالیت های عمرانی، مشکل خاصی در مجموع واحدهای استان لرستان وجود نداشت، هر چند مراکز این استان بیشتر به دلیل کمبود دانشجو و به تبع آن مسائل بودجه ای، دچار برخی مشکلات بودند.


وی فعالیت های عمرانی در واحد خرم آباد را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: کاشت حدود 10 هزار درخت در اسفند سال 93 و هم چنین ساخت بنای یادبود 6400 شهید استان لرستان در این واحد، اقدامات ارزنده رییس این واحد بود. واحد خرم آباد هم چنین در حال آماده سازی 4 ساختمان آموزشی و سلف سرویس بود که قرار شد تا پایان سال جاری اقدامات لازم برای آماده سازی این ساختمان ها به پایان رسیده و سرانه فضای دانشجویی در این واحد به استاندارد مناسبی برسد.


مهندس هاشمی در ادامه در تشریح بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد نیز گفت: فعالیت های عمرانی در واحد بروجرد به خوبی پیشرفت کرده است. کلینیک دندانپزشکی این واحد با مساحتی بالغ بر 7 هزار مترمربع که در نوع خود در کشور منحصر به فرد است، به بهره برداری رسیده است. هم چنین کلینیک بیماری های خاص این واحد در حال تجهیز بود و سایر ساختمان های مربوطه از جمله ساختمان اساتید و ساختمان آموزشی نیز ساخته شده و دانشگاهیان این استان منتظر حضور ریاست دانشگاه برای افتتاح آن ها هستند.


وی واحد دورود را مقصد بعدی سفر خود به استان لرستان عنوان کرد و افزود: به دلیل مکان یابی مناسب، واحد دورود دارای منظره بسیار مناسبی است و خوشبختانه اکثر ساختمان های این واحد به مرحله تکمیل رسیده بود. در این واحد به میزان نیاز ساختمان وجود داشت و نکته قابل توجه این که این ساختمان ها به خوبی مورد بهره برداری قرار گرفته و مسئولان واحد در امر تجهیز و نگهداری آن ها بسیار خوب عمل کرده اند.








با هدیه سخاوتمندانه دکتر میرزاده برای کمک به ساخت ساختمان های نیمه تمام استان ایلام فکر می کنم مشکل واحدهای مهران، دهلران و دره شهر رفع شود

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگار آنا به بازدید از واحد کوهدشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه در واحد کوهدشت مشکلاتی وجود داشت، از این جهت که سایت موجود این واحد در فاصله زیادی از مرکز شهر قرار داشت و این مساله در رفت آمد دانشجویان و اساتید مشکلاتی ایجاد کرده بود. تقاضای من این بود که برای حل مشکل جا به جایی صورت بگیرد، یعنی زمین و ساحتمان موجود را تبدیل به احسن کنند و در شهر مکان مناسبی برای واحد تهیه شود. پس از آن در جریان سفر به پلدختر، معامله این واحد با یکی از واحدهای فنی و حرفه ای را بررسی کردیم تا این واحد نیز ساختمان مناسبی در اختیار داشته باشد.


مهندس هاشمی در ادامه با ذکر این نکته که «پس از سفر به لرستان با توجه به این که هیات امنای استان ایلام نیز با حضور دکتر میرزاده تشکیل شد به این استان نیز سفر کردم» ادامه داد: واحد دره‌شهر نخستین واحد استان ایلام بود که از آن بازدید کردم. در بازدید از این واحد مشکلات سلف سرویس، محوطه سازی و هم چنین مستند سازی زمین های واحد مورد ارزیابی قرار گرفت.


وی افزود: خوشبختانه این مساله در هیات امنای استان ایلام نیز بررسی شد و با هدیه سخاوتمندانه دکتر میرزاده برای کمک به ساخت ساختمان های نیمه تمام استان ایلام فکر می کنم مشکل واحدهای مهران، دهلران و دره شهر در این زمینه نیز رفع شود.


وی دو مشکل مرتبط با معاونت عمرانی در واحدهای استان ایلام را مستندسازی زمین های دانشگاه و پروژه های نیمه تمام عمرانی عنوان کرد و افزود: در زمینه مستندسازی زمین های دانشگاه آزاد اسلامی در این استان تصمیم گرفته شد که مدیریت استان، معاونت هماهنگی و هم چنین نماینده تام الاختیار فعالیت بیشتری برای مستند سازی زمین ها صورت دهند. مشکل دوم؛ اتمام پروژه های نیمه تمامی است که بالای 50درصد پیشرفت دارند. این پروژه ها باید در اولویت نخست فعالیت های استان قرار بگیرند. جناب آقای دکتر میرزاده نیز با توجه به مشکلات مالی برخی واحدها و مراکز این استان قول دادند کمکی به این استان صورت دهند تا مشکلات این استان رفع شود.


وی در پایان درباره وضعیت توسعه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام تاکید کرد: مشکلات توسعه ای دانشگاه آزاداسلامی را باید در راستای معضل کاهش تعداد دانشجویان ارزیابی کرد. اما استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی و هم چنین ورود خیرین در موضوع دانشگاه سازی می تواند به رفع این مشکل کمک کند. اگر این مشکلات حل شود فکر می کنم دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام فعالیت های ارزنده ای در این استان صورت دهد. علاوه بر این فعال کردن بحث اقتصاد دانش بنیان و افزایش درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز می تواند روند توسعه پایدار این استان را تضمین کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب