دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1394 - 09:50
حجت‌‏الاسلام حسینی در واحد کاشمر:

دانشگاه آزاد اسلامی وابسته به هیچ طیف و جناحی نیست/ برخی فقط به تخریب دانشگاه از تریبون‌‌های مختلف مشغولند

مدیرکل مقررات، طرح ها و لوایح معاونت پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد که این دانشگاه شجره طیبه انقلاب اسلامی بوده و وابسته به هیچ طیف و جناحی نیست. این دانشگاه متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر : 21305

به گزارش خبرنگار آنا، حجت ‏الاسلام دکتر سیدعلی حسینی در جمع هیئت رئیسه واحد کاشمر گفت: بزرگ‏ترین دانشگاه حضوری دنیا در ایران اسلامی منشا اثر بوده است. این دانشگاه با کمک یک میلیون تومانی امام راحل(ره) کار خود را شروع کرد. نظرات ارزشمند مقام معظم رهبری در رشد این دانشگاه موثر بود و این همه در حالی است که آیت ‏الله رفسنجانی در کسوت رئیس هیئت امناء بر کلیت دانشگاه نظارت دارد.


حسینی، هجمه ‏های سه دهه گذشته به این دانشگاه را یادآور شد و اظهار کرد: یقینا در عمر این دانشگاه نواقصی وجود داشته است که به لطف خدا حل شده ‏اند با این همه برخی فقط به تخریب دانشگاه از تریبون‏ های مختلف مشغولند. اینان بی‏ توجه به دستاوردهای این دانشگاه به دنبال اغراض خود هستند. این دانشگاه یک الگوی ناب برای فعالیت بخش خصوصی است. وجود شش میلیون دانش ‏آموخته این دانشگاه در جای جای ایران اسلامی گواه تاثیر این مجموعه معظم علمی بر کشور است. بسیاری از نمایندگان مجلس و بسیاری از مدیران سطح کلان و خُرد کشور در این دانشگاه تحصیل کرده ‏اند.








در کشوری که همه چیز وابسته به درآمد نفت است این دانشگاه روی پای خودش ایستاده است. این دانشگاه به دولت متکی نبود. دانشگاه آزاد اسلامی نقش موثری بر عمران و آبادی و منظر شهرهای کشور داشته و دارد

نماینده مردم نیشابور در مجلس هشتم با تاکید بر تاثیر دانشگاه در پیشرفت کشور افزود: در کشوری که همه چیز وابسته به درآمد نفت است این دانشگاه روی پای خودش ایستاده است. این دانشگاه به دولت متکی نبود. دانشگاه آزاد اسلامی نقش موثری بر عمران و آبادی و منظر شهرهای کشور داشته و دارد. هر شهری که میزبان واحد دانشگاهی شده است سریع‏تر به پیشرفت نایل شده است.


حسینی با بیان اینکه در بعض شهرها دانشگاه در جنوب شهر قرار داشت، گفت: وجود دانشگاه باعث آبادی بیشتر جنوب نسبت به شمال شهر شده است. دانشگاه در کنار تعلیم و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص موفق به اشتغالزایی غیر مستقیم در شهرهای دارای واحد دانشگاهی شد. رونق ساخت و ساز، توسعه حمل و نقل درون و برون شهری از این زاویه قابل ارزیابی است.


وی با تقدیر از زحمات هیئت رئیسه واحد کاشمر بابت ربع قرن فعالیت این دانشگاه در این شهرستان خواهان توجه بیش از پیش به توسعه رشته‏ ها در مقاطع عالی شد و تصریح کرد: دکتر میرزاده بر ارتقای کمی و کیفی واحدها تاکید ویژه دارد. ارتقای تحصیلات تکمیلی ضروری است. البته بعضی مغرضان سلسله اعتراضاتی در رابطه با پذیرش دانشجو در مقطع دکترا دارند. هجمه‏ های زیادی شد. در مجلس هم مواردی مطرح شد، شکر خدا با درایت و تدبیر مسئولان ارشد دانشگاه تا حد قابل توجه‏ی کاهش یافته است. منتقدان باید بدانند فقط 12 درصد متقاضیان مقطع دکترا پذیرش می ‏شوند، برای 88 درصد دیگر چه باید کرد؟



حسینی با اشاره به تشکیل شورای راهبردی تعامل مجلس و دانشگاه در سازمان مرکزی خاطرنشان کرد: این شورا با 35 عضو متشکل از روسای کمیسیون‏ ها و تعدادی از نماینده ‏های سرشناس مجلس هر ماه با حضور دکتر میرزاده تشکیل جلسه می‏ دهد و طرح‏ ها و تصمیم‏ های مختلف به شور و مشورت گذاشته می‏‏ شود. این شورا نقش مهمی در رابطه بین دانشگاه و مجلس دارد. حمایت 202 نماینده از توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه از کارکردهای این شورا است. در تلاشیم با روشنگری به موقع مانع وقوع برخی مسایل شویم. برخی از مسایل را قبل از وقوع خنثی می‏ کنیم؛ حجت ‏الاسلام عسگری معاون پارلمانی دانشگاه با دقت نظر پیگیر تداوم این تعامل هستند.








شورای راهبردی تعامل مجلس و دانشگاه در سازمان مرکزی با 35 عضو متشکل از روسای کمیسیون‏ ها و تعدادی از نماینده ‏های سرشناس مجلس هر ماه با حضور دکتر میرزاده تشکیل جلسه می‏ دهد و طرح‏ ها و تصمیم‏ های مختلف به شور و مشورت گذاشته می‏‏ شود

مدیرکل مقررات، طرح ها و لوایح معاونت پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن با اهمیت خواندن بحث شرکت ‏های دانش بنیان و تاثیر آن بر پیشرفت دانشگاه و تجاری سازی طرح ‏های پژوهشی یادآور شد: باید به موضوع مهارت آموزی و ثبت اختراعات توجه بیشتری داشته باشیم. واحدی که این انگیزه را در دانش ‏آموختگان و دانشجویان و اعضای هیئت علمی خود ایجاد کند، یقین موفقتر است.


حسینی با اشاره به رهنمودهای آیت الله رفسنجانی در اجلاس 69 درباره لزوم توجه به اصالت علم و فرهنگ ابراز کرد: مسایل فرهنگی بسیار مهم هستند. باید دغدغه‏ های دانشجویان رصد شوند. مقوله حسن سلوک و تکریم ارباب رجوع باید جدی گرفته شود. محافل آزاداندیشی یک سیاست اصولی است که در راستای تکریم علم و فرهنگ باید مورد توجه ویژه باشد. فراموش نکنیم که دانشجو دارای تراز نخبگی و جایگاه فاخر فرهنگی است. از بسط نگاه ظاهربینانه باید ممانعت کنیم، نیازمند نگاه عمیق فرهنگی هستیم .متاسفانه توجه به مظاهر بیشتر شده است.


در این جلسه رئیس واحد کاشمر با ارائه گزارشی از ربع قرن فعالیت پرخیر و برکت دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان به تبیین برنامه‏ های این دانشگاه پرداخت و گفت: دارای تعامل مثبتی با ارکان شهرستان هستیم. بسیاری از مسئولان شهرستان و استان و جاهای مختلف کشور دانش‏آموخته این واحد دانشگاهی هستند.


دکتر محمد جعفری ضمن ارائه توضیحاتی از فعالیت حوزه‏ های مختلف اظهار کرد: در صدد به ثبت رساندن 4 شرکت دانش‌‏بنیان، گسترش تحصیلات تکمیلی و توجه بیش از پیش به تجاری سازی دستاوردهای مطالعاتی و تحقیقاتی خود هستیم.


اعضای هیئت رئیسه واحد کاشمر در تعامل با دکتر حسینی مسایل مختلفی را مطرح کردند. در پایان این جلسه حسینی ضمن حضور بر مزار سه شهید گمنام این دانشگاه از حوزه‏ های مختلف بازدید کردند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته