دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1393 - 10:55

راه‌اندازی هتلی در ژاپن با خدمه رباتیک + ویدئو

به زودی در ژاپن هتلی افتتاح خواهد شد که مجهز به پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز خواهد بود و کارکنان آن ربات‌هایی هستند که تا 90 درصد امور هتل را انجام خواهند داد.
کد خبر : 2119

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از CNN، ژاپنی‌ها علاقه وافری با ربات‌ها دارند و تاکنون چند رستوران در این کشور راه‌اندازی شده است که ربات‌ها آنها را می‌گردانند. آنها غذا درست می‌کنند، سفارش غذا از مشتریان می‌گیرند و غذاها را سرو می‌کنند.


به زودی نیز یک هتل پیشرفته در شهر ناگازاکی افتتاح خواهد شد که کارکنان آن ربات‌ هستند. این هتل که «هن‌نا هتل» و به زبان فارسی یعنی «هتل عجیب» نام گرفته است، در دو مرحله راه‌اندازی می‌شود؛ یک فاز آن در 17 ژوییه آینده و با 72 اتاق و فاز دوم آن در سال 2016 و 72 اتاق دیگر افتتاح خواهد شد.


مسئولان هتل اعلام کردند که این هتل با کمک سه نوع ربات «اکتروید» (Actroid) و با شعار «تعهد برای ایجاد تحول» راه‌اندازی خواهد شد. اکترویدها ربات‌هایی کاملا انسان‌نما هستند که شرکت ژاپنی «کوکورو» آنها را می‌سازد.


این ربات‌ها نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی ربات در توکیو در سال 2003 معرفی شدند. از آن زمان تاکنون چند مدل از آنها ساخته و معرفی شده‌ است که در اکثر اوقات ظاهری شبیه به زنان ژاپنی دارند.



نمونه‌ای از خدمه رباتیک هتل ژاپنی



نمایی از اتاق‌های هتل



نمای بیرونی هتل


این ربات‌ها با هوش مصنوعی پیشرفته‌ای که دارند، به آسانی می‌توانند با میهمانان این هتل ارتباط برقرار کنند و کارهای مربوط به پذیرش تا سرویس‌دهی را انجام دهند. این ربات‌ها کارهایی چون حمل چمدان‌ها و تمیز کردن اتاق‌ها را نیز انجام خواهند داد.


به‌کارگیری فناوری به معنای کاهش قیمت‌ها


هیدئو ساوادا، مدیر هتل عجیب می‌گوید: «کارآمدترین هتل در جهان را راه‌اندازی خواهیم کرد و پیش‌بینی می‌کنم که این ربات‌ها 90 درصد کارهای این هتل را به عهده بگیرند».


وی با ابراز امیدواری درباره اینکه در آینده 1000 هتل مشابه در سرتاسر جهان ساخته شود، می‌افزاید: «با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین ربات‌ها، هتل عجیب به ارزان‌قیمت‌ترین هتل آینده‌گرا در صنعت هتل‌داری تبدیل خواهد شد».


به گفته وی، درهای اتاق این هتل همه به فناوری تشخیص چهره مجهزند تا بتوانند میهمان خود را شناسایی کنند و طوری برنامه‌ریزی شده است که میهمان در اتاق خود بتواند امکانات مورد نظرش را دریافت کند. آنها می‌توانند آیتم‌های مورد نیاز خود را از طریق تبلت درخواست کنند.


جالب‌تر اینجاست که سیستم‌ تهویه و گرمایش و سرمایش این هتل هوشمند است؛ به این صورت که با استفاده از پنل تشعشعی، میزان گرمای بدن میهمان در اتاق را تشخیص می‌دهد و براساس آن، دمای اتاق را تنظیم می‌کند.


در این هتل سعی شده از انرژی خورشیدی استفاده شود و با راهکارهای صرفه‌جویی انرژی، هزینه‌های عملیاتی کاهش یابد.


اتاق‌هایی که به مزایده گذاشته می‌شوند


قیمت اتاق‌های این هتل بستگی به تقاضا دارد. به جای اینکه قیمت ثابتی برای این اتاق‌ها در نظر گرفته شود، مشتریان خودشان قیمت پیشنهاد می‌دهند. در واقع، اتاق‌ها به مزایده گذاشته می‌شوند و هر کس که قیمت مناسب‌تری برای اتاق بدهد، آن را تصاحب خواهد کرد. البته مدیران این هتل محدودیتی در قیمت‌های پیشنهادی قرار می‌دهند.


مترجم: نسترن صائبی



دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب