دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1396 - 16:48
غلامرضا امینی درگفت‌وگو با آنا؛

در تیم ملی قایقرانی دختران از پسران موفق‌تر بوده‌اند/ فاصله‌ای با مدال طلای جهان نداریم

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: شاید این موضوع خیلی جالب باشد که دختران ما گاها از پسران بهتر بوده‌اند و نمودار رشد آنها مناسب‌تر بوده است.
کد خبر : 208431

غلامرضا امینی با اشاره به اینکه مدال عادل مجللی در رشته کانو قایقرانی مسابقات جهانی حاصل یک برنامه 12 ساله در فدراسیون بوده، به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «ساختار فدراسیون قایقرانی به‌گونه‌ای بود که پیش از من قلم‌سیاه‌، دنیامالی، گواری و ابراهیمی روسای کاربلد و با برنامه‌ای بودند که به خوبی برنامه بلندمدت رسیدن به مدال جهانی را جلو بردند. پس از این افراد شایسته من در فدراسیون مشغول خدمت بودم و خوشبختانه افتخار کسب مدال جهانی در این مقطع زمانی به فدراسیون قایقرانی رسید.»


او با بیان این نکته که روند مدال‌آوری قایقرانی در بازی‌های آسیایی سیری صعودی را طی کرده، ادامه داد: «رشته قایقرانی در بازی‌های آسیایی 2006 دوحه تنها یک مدال گرفت اما در 2010 گوانگ‌ژو مدال‌ها به عدد 4 رسید و در 2014 اینچئون سهم قایقرانی در مدال‌‌های کاروان ورزشی ایران 9 عدد شد. در حقیقت با کاشت مناسب نفرات قبلی امروز ما در حال درو کردن هستیم و مهم‌ترین هدف ما این است که در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا تعداد مدال‌های قایقرانی را افزایش و البته رنگ مدال‌ها را خوشرنگ‌تر کنیم.»


رئیس فدراسیون قایقرانی درباره اینکه نیکولا جیوگانیک مربی رومانیایی تیم‌های ملی روئینگ بالاخره پذیرفت تا با افشین فرزام و دیگر مربیان قایقرانی داخلی ادامه همکاری دهد، اظهارداشت: «بدون تعارف باید از هیات رئیسه فدراسیون تشکر کنم که توانستند وفاق و اتحاد خوبی را در میان مربیانی که با ما قرارداد داشتند، ایجاد کنند. جیوگانیک از لحاظ فنی مربی خیلی خوبی است و می‌تواند دانش فنی مربیان داخلی را بالا ببرد ولی ما تحت هیچ‌شرایطی حاضر نبودیم مربیانی که سالیان متمادی برای رشد قایقرانی زحمت کشیده‌اند را از دست بدهیم.»


وی خاطرنشان کرد: «به جیوگانیک گفتم که ما سرمایه‌های مربیگری‌مان را از دست نمی‌دهیم و شما هم با ما قرارداد بستی تا از دانش فنی‌ات استفاده شود. باید به قراردادت پایبند باقی بمانی و کمک کنی تا مربیان ما هم در کنارت اطلاعات علمی و تجربی‌شان را بالا ببرد. پس از جلسات مشترکی که با سرمربی رومانیایی من و اعضای هیات مدیره داشتیم نهایتا جیوگا پذیرفت که به قراردادش پایبند بماند و امروز هم سرمربی تیم‌های ملی روئینگ است.»


امینی با اشاره به حمایت مناسب وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از فدراسیون قایقرانی عنوان کرد: «ما امسال به واسطه آنکه بتوانیم بار فنی ملی‌پوشان‌مان را در تمامی ماده‌های رشته قایقرانی بالا ببریم بیش از 160 نفر را به مسابقات مختلف اعزام کرده و در ادامه نیز اعزام خواهیم کرد. خوشبختانه مشکل مالی تا به اینجا نداشتیم و یقین داریم هزینه سفرهای بعدی قایقرانان ایران به مسابقات بین‌المللی در تمامی رده‌های سنی از سوی وزارت و کمیته تامین می‌شود.»


او افزود: «قایقرانی همچون فوتبال و والیبال نیست که ورزشکاران آن قرارداد ببندند و برای تیم‌شان مسابقه دهند. ما با اعزام‌هایی که انجام می‌دهیم و بچه‌های قایقرانی با مدال‌هایی که می‌گیرند هزینه‌های دانشگاه خود را می‌دهند و پسران هم سرباز قهرمان می‌شوند تا درخدمت این ورزش باقی بمانند.»


رئیس فدراسیون قایقرانی درباره اینکه در ماده آب‌های آرام چقدر امید به کسب مدال طلای جهان وجود دارد،‌گفت: «ما در جوانان نبی رضایی را داشتیم که مدال برنز خود را به دست آورد. عادل مجللی هم در بزرگسالان به مدال برنز جهان رسید. از امروز شنبه هم نمایندگان کشورمان در شانگهای چین به مصاف حریفان می‌روند تا به مدال طلا برسند و ما فاصله‌ای با این مدال نداریم. ما برای رسیدن به این مدال بسیار امیدواریم چرا که رکوردهای ثبت شده در تمرینات قابل قبول بوده است. همچنین من در کنگره مسابقات آسیایی در شانگهای شرکت می‌کنم تا برای میزبانی ایران در سال 2021 و برگزاری کنگره آسیایی به نتایج مناسبی قایقرانی ایران را برسانم.»


امینی درباره اینکه در مقایسه زنان و مردان کدام ملی‌پوشان در مجموع رشد بهتری داشتند، تصریح کرد: «شاید این موضوع خیلی جالب باشد که دختران ما گاها از پسران بهتر بوده‌اند و نمودار رشد آنها مناسب‌تر بوده است. البته ما همه ملی‌پوشان‌مان را سرمایه‌های قایقرانی می‌دانیم و با حضور قلم‌سیاه‌، دنیا مالی و بزرگی در هیات رئیسه فدراسیون که همگی سابقه ریاست بر فدراسیون قایقرانی را داشتند توانستیم خانواده بسیار خوبی را تشکیل دهیم که به صورت کاملا اصولی برنامه‌های را پیش می‌بریم و اهداف روشن و درخشانی در انتظار ورزش قایقرانی ایران را نظاره‌گر خواهیم بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته