دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر کل دفترصنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صمت اعلام کرد:

رشد 20درصدی سرمایه گذاری و 10درصدی اشتغال صنایع شیمیایی و سلولزی

به گفته مدیر کل دفترصنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت حوزه صنایع شیمیایی و سلولزی در چهار ماهه امسال در مقایسه با ابتدای سال 95، حدود 15 درصد در تعداد واحدهای صنعتی، 20 درصد در میزان سرمایه گذاری و 10 درصد در اشتغال رشد داشته است.
کد خبر : 207086

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی وزارت صمت، پروین نباتی گفت: در حال حاضر 19 هزارو 700 واحد در حوزه صنایع شیمیایی و سلولزی فعال است و این حوزه از لحاظ تعداد واحدها 23 درصد از سهم صنعت را تشکیل می دهد.


وی گفت: با توجه به آنچه که در مجوز های صنعتی صادره ثبت شده،680 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این بخش شده و سهم 31 درصدی از کل صنعت را دارا است.


نباتی ادامه داد: اشتغال صنایع شیمیایی و سلولزی نیز در مجموع 448 هزار نفر، شامل 18 درصد از کل صنعت است و در مقایسه با ابتدای سال 95، حدود 15 درصد در تعداد واحدهای صنعتی، 20 درصد در میزان سرمایه گذاری و 10 درصد در اشتغال افزایش داشته ایم .


ارزش افزوده 34 درصدی صنایع شیمیایی سلولزی


مدیر کل دفتر شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان میزان ارزش افزوده در بخش صنعت، اعلام کرد: باتوجه به رقم اعلام شده توسط مرکز آمار ایران در سال 93،ارزش افزوده صنایع شیمیایی سلولزی در مجموع 34 درصد کل ارزش افزوده صنعت بوده ،همچنین ارزش ستانده صنایع شیمیایی و سلولزی شامل پتروشیمی و فرآورده های پایه نفتی حدود 50 درصد کل صنعت است که سهم قابل ملاحظه ای است.


نباتی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال های اخیر عنوان کرد: در چهارچوب شرح وظایف و در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی ، یکی از اقدامات این دفتر پایش دوره ای تولیدکالاهای منتخب ، واردات و صادرات است که بر اساس آنها وضعیت کلی صنعت ارزیابی و در صورت نیاز اقدامات و هماهنگی های لازم جهت رفع مشکل احتمالی انجام می شود.


370 واحد در فهرست برخورداری از مزایای قانون حداکثر استفاده


وی با بیان اقدامات حمایتی دفترصنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش رقابت پذیری با کالاهای وارداتی گفت: تنظیم فهرست توانمندی های تولیدی و خدماتی کشور از جمله اقدامات مثبت وزارتخانه بوده که این دفتر با هماهنگی تشکل های صنعتی در سال گذشته اطلاعات حدود 370 واحد را برای برخورداری از مزایای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی به فهرست افزوده است .


نباتی افزود: همچنین برای فهرست کالاهای ساخت داخل نیز که باید عدم خرید آنها توسط دستگاه های دولتی و عمومی رعایت شود در سال گذشته 40 مورد از کالاهای شیمیایی و سلولزی برای درج در این فهرست پیشنهاد شده است .


مدیر دفترصنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حمایت از تولید داخلی بیان کرد: همچنین برای فهرست کالاهای ساخت داخل نیز باید عدم خرید آنها توسط دستگاه های دولتی و عمومی رعایت شود و این دستگاه ها مجاز به خرید کالاهایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می شود نیستند که در سال گذشته 40 مورد کالا را برای این فهرست پیشنهاد کردیم .


پیشنهاد تغییر ارز وارداتی برای بیش از 180 ردیف تعرفه


نباتی افزود : حمایتهای تعرفه ای و تغییرمبنای ارز وارداتی از دیگر اقدامات این دفتر بوده که پیشنهاد تغییر ارز وارداتی برای بیش از 180 ردیف تعرفه ، از مبنای مبادله ای به نرخ آزاد یا متقاضی ارائه شده و برای حمایت تعرفه ای نیز برای بیش از 150 ردیف تعرفه ، حمایت تعرفه ای پیشنهاد شده است.


وی با بیان تاثیر اقدامات این دستگاه بر روی افزایش تولید اظهار کرد:مجموعه اقدامات حمایتی به همراه بهبود شرایط و فضای کسب و کار نهایتا در شاخص های مورد پایش تولید و صادرات کالاها قابل مشاهده بوده و در سال گذشته و جاری ، در اکثر کالاهای منتخب شیمیایی و سلولزی افزایش تولید و تولید این صنعت وضعیت قابل قبولی داشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته