دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1396 - 12:57
یادداشت/ حجت الاسلام شهیدی*

دولت ایثارگران

قاطبه دولتمردان و کارکنان شریف، نقش برجسته ای در حوزه شهادت و ایثار دارند چنانکه می توان اسناد را گواه گرفت که حدود ۱۱ هزار از کارمندان دولت در دفاع از این آب و خاک و کیان انقلاب، به شهادت رسیده اند. از اینرو سزاوار است، حوزه دولت را « جامعه ایثارگری» نام نهاد.
کد خبر : 206809

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری آنا، از پایگاه اطلاع رسانی دولت هفته دولت، در نظام مقدس جمهوری اسلامی، ریشه در پایگاه شهادت و جایگاه ایثار دارد لذا شایسته است هرگاه سخن از فرهنگ متعالی ایثار و شهادت و ایثارگران و شهیدان و خانواده شاهد به میان می آید، دولت جمهوری اسلامی را هم در این میان سهیم بدانیم و تکریم کنیم؛ چراکه شجره دولت در این نظام الهی ریشه در سرچشمه ایثار و شهادت دارد. رئیس جمهور و نخست وزیر و مجموعاً ۱۱ عضو هیأت دولت، به شهادت رسیده اند و اصولاً فلسفه نام گذاری هفته دولت هم ،خاستگاهش شهادت رجائی عزیز و باهنر گرانقدر است.
رئیس جمهور و نخست وزیری که اگر چه طول دوران خدمت گذاری شان بسیار کوتاه بود اما میزان اثرگذاری و دامنه ماندگاری شان ، بسیار وسیع است. در کجای جهان می توان یافت که دولتی با یک ماه کار به چنین قله ای از منزلت در ذهن و دل مردم، دست یابد؟ این منزلت، سند افتخار همه دولت های شکل یافته در نظام است. اعجاز این منزلت را هم باز باید در قداست خون شهدا یافت. خداوند، رجائی و باهنر را چنان عزتی بخشید که پس از ۳۶ سال، همه ما دولتمردان و مردم به آن ها افتخار می کنیم و تلاش این است که چون آنان خدمت نماییم تا شایسته عنوان ایثارگر شویم.
قاطبه دولتمردان و کارکنان شریف، نقش برجسته ای در حوزه شهادت و ایثار دارند چنانکه می توان اسناد را گواه گرفت که حدود ۱۱ هزار از کارمندان دولت در دفاع از این آب و خاک و کیان انقلاب، به شهادت رسیده اند. از اینرو سزاوار است، حوزه دولت را « جامعه ایثارگری» نام نهاد. جامعه ای که بسیاری از نقش آفرینانش، نه فقط در دفاع مقدس که قبل از انقلاب هم طعم تلخ شکنجه و زندان و تبعید و آوارگی و کوچ از وطن را چشیده اند. بارها زخم برداشتند، تحت تعقیب ساواک از این شهر به آن شهر و حتی به روستاهای دور دست تبعید شدند،اما دست از آرمان های خود برنداشتند.
انقلاب اسلامی هم که با هدایت های امام امت، به پیروزی رسید باز اینان آرامش و آسایش را برای خود منع کردند و برای خدمت مُلک و ملت کمر همت را بستند. در جبهه های نبرد حق علیه باطل هم این خط نورانی را ادامه دادند و نقش خود از فدائیان انقلاب اسلامی و میهن را در تاریخ ثبت کردند.
چنین است که می توان دولت جمهوری اسلامی را دولت ایثارگران نامید؛ کسانی که از دوران قبل از انقلاب در فصل مبارزات و در عصر پیروزی و دفع شر ضد انقلاب و جنگ تحمیلی و بعد از آن در پاسداری از دستاورد های جهاد دفاعی و دفاع مقدس مردم ایران و ترویج فرهنگ شهادت، نقش شایانی داشته اند. این سلوک ایثارگری منحصر به دولت و قوه مجریه هم نیست،بلکه مجلس و قوه قضائیه نیز در این امر، همراه دولت اند. آنان هم قبل و هم بعد از انقلاب، شهیدان بسیاری تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده اند که یک نمونه اش شهید والامقام آیت الله دکتر بهشتی است که برای افتخار یک ملت، نام او کافی است. مجلس شورای اسلامی و نمایندگان دولت هم سهمی به سزا در عرصه ایثار دارند. دیگر نهادهای حاکمیتی نیز در این پیشگامی و جاودانگی آثار، همراه دولت بوده و هستند.
شاید همین همراهی در فراز های بلند و سرخ تاریخ است که ما را امروز متحد و یک دل کنار هم نشانده است و قدرتمان را چنان افزون کرده است که می توانیم تحریم شکن باشیم، می توانیم روی پای خود بایستیم و با تکیه به توان هم، از بیگانه بی نیاز شویم. اقتدار ملی را که همواره رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند هم، از این نگاه نشأت می گیرد و چون توانسته ایم با شناخت ظرفیت های یکدیگر و با درک درست از توان ملی، برنامه ریزی کنیم، می توانیم امروز و فردا هم، روی پای خود بایستیم و در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی، خم به ابرو نیاوریم بلکه به قدرت یکپارچه خویش و هدایت رهبری معظم و حمایت کم مانند ملت رشید، جواب دشمنان را بدهیم.
اینک که آغاز دولت دوازدهم، به «هفته دولت» که مزین به نام و یاد شهیدان رجائی و باهنر است، مقارن شده، شایسته است که با ارتقای یکدلی و وحدت، برای تحقق آرمان شهدا و ایثارگران تجدید میثاق کنیم و اعلام نماییم، تا آخر با شهدا خواهیم ماند و برای تبیین و ترویج اندیشه آنان از همه ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


*رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته