دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1396 - 13:39

ثبت رکورد جهانی گینس از سوی رئیس‌جمهوری نیجریه!

منتقدان محمد بوهاری رئیس­ جمهوری نیجریه بر این باورند که رکوردهای دوره ریاست جمهوری او را باید در گینس ثبت کرد.
کد خبر : 202676

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب سایت آل آفریقا، نگرانی‌ها در نیجریه از حضور نداشتن رئیس­‌جمهوری در کشور و افزایش چشمگیر مشکلات و چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی، بالا گرفته است.


رنو اوموکری با انتشار مطلبی در سایت آل آفریکا بخشی از این نگرانی‌ها را بازتاب می‌دهد. به باور او، باید به محمد بوهاری رئیس‌جمهوری نیجریه تبریک گفت زیرا یک رکورد جهانی گینس ثبت کرده است. زیرا او نخستین رئیس­‌جمهوری منتخب یک کشور است که هنوز قدرت را در دست دارد اما در کشور دیگری ساکن است. برخی می‌گویند محمد بوهاری در بیش از دو سال دوره ریاست­‌جمهوری خود، دستاوردی نداشته است. آیا این یک دستاورد نیست؟!


در نیجریه برخی محمد بوهاری را با دونالد ترامپ مقایسه می‌کنند! این مقایسه هم درست نیست. طبق آخرین «گزارش اشتغال ایالات متحده» از سوی «وزارت کار ایالات متحده»، اقتصاد آمریکا در دوره ریاست­‌جمهوری دونالد ترامپ حدود 1 میلیون و 74 هزار شغل ایجاد کرده است. در حالی که طبق گزارش اداره آمار نیجریه، اقتصاد نیجریه تنها در نخستین سال ریاست­‌جمهوری محمد بوهاری، حدود 4 میلیون و 580 هزار شغل را از دست داد! این کار مهمی نیست!


کاری که دونالد ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود در زمینه ایجاد شغل انجام داد کار آسانی است اما کاری که محمد بوهاری در دوره ریاست‌جمهوری خود انجام داد و باعث شد میلیون‌ها شغل ناپدید بشوند، کار سختی است!


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته