دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1396 - 12:50
رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی خبر داد

تامین 97 ‌درصد نیاز دارویی در داخل کشور

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با اشاره به تامین 97 درصد نیاز دارویی کشور در داخل، گفت: ارزبری این میزان تولید دارویی کمتر از 800میلیون دلار است که نشان می‌دهد صنعت داروسازی ما قابلیت بالایی دارد و می‌توانیم در شرایط پسابرجام روابط خود را با کشورهای دیگر ارتقا بخشیم.
کد خبر : 202633

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، عباس کبریایی‌زاده، رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی در نشست خبری دومین نمایشگاه کتاب‌های تخصصی علوم ‌دارویی و پزشکی- دانشگاهی و اولین نمایشگاه رسانه‌های سلامت‌محور اظهار کرد: سال گذشته بیش از 430 شرکت در نمایشگاه ایران فارما حضور داشتند که سهم شرکت‌های خارجی 95درصد بود؛ همچنین سال گذشته در اولین تجربه برگزاری نمایشگاه کتاب‌های تخصصی پزشکی بیش از 27 هزار مراجعه‌کننده در این نمایشگاه داشتیم.


وی با بیان اینکه ایده رخداد فرهنگی در نمایشگاه صنایع وابسته دارویی و تجهیزات پزشکی برگرفته از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: امسال بیش از 500 شرکت ایرانی و خارجی در نمایشگاه ایران‌فارما حضور خواهند داشت و این نمایشگاه در فضایی به وسعت 15هزار مترمربع برگزار می‌شود.


کبریایی‌زاده یادآور شد: امسال شرکت‌هایی از کشورهای اسپانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، دانمارک، فنلاند، هند و چین در نمایشگاه حضور دارند و هدف اصلی ما از برگزاری چنین نمایشگاهی معرفی صنعت داروسازی ایران به کشورهای خارجی است تا بر این اساس بتوانیم زمینه مشارکت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی را در ایران فراهم کنیم.


رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی سهم ارزبری داروهای تولید شرکت‌های داخلی را 800 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: سال گذشته بیش از 10 قرارداد بزرگ در زمان برگزاری نمایشگاه با کشورهای خارجی منعقد شد، 97 درصد نیاز دارویی کشور تولید و تامین داخلی است؛ در حالی که برای 3 درصد داروهای وارداتی بیش از 7هزار و 100 میلیارد دلار ارز اختصاص می‌یابد که نشان‌دهنده حداقل وابستگی صنایع دارویی کشور به کشورهای خارجی است.


وی یادآور شد: همه نمایشگاه ایران فارما را بستری برای اقتصاد مقاومتی می‌دانیم، دولتمردان ما فقط شعار اقتصاد مقاومتی می‌دهند و باید دید چه کسی به درستی به این شعار عمل می‌کند.


کبریایی‌زاده ادامه داد: مخاطبان اصلی این نمایشگاه دانشجویان پزشکی و دستیاران هستند که در این نمایشگاه با توان صنعت داروسازی کشور آشنا می‌شوند.


رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی تاکید کرد: سال گذشته شرکت‌های خارجی نتوانستند به دلیل تحریم‌ها ماشین‌آلات خود را به داخل کشور بیاورند؛ در حالی که امسال به دلیل شرایط پس از برجام اغلب این شرکت‌ها با ماشین‌آلات خود حضور خواهند داشت و مشارکت فعال و عینی‌تری صورت خواهد گرفت، زیرا در گذشته شرکت‌های اروپایی ایران را تحریم کرده بودند.



مشارکت در برپایی نمایشگاه کتاب پزشکی و علوم دارویی


در ادامه این نشست، همچنین مهرشاد کاظمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران یادآور شد: خوشبختانه امسال ناشران از نمایشگاه استقبال خوبی کردند، به طوری که سال گذشته 16 ناشر در حوزه علوم‌پزشکی و تخصصی شرکت داشتند در حالی که امسال تعداد ناشران به 30 ناشر افزایش یافته است.


وی ادامه داد: بیش از 90درصد نیاز تخصصی حوزه پزشکی را ناشران شرکت‌کننده تامین می‌کنند و در نمایشگاه امسال 4 ناشر خارجی دارای نمایندگی در ایران شرکت دارند.


کاظمی افزود: 99درصد نیاز کتاب‌های پزشکی را بخش‌خصوصی تامین و چاپ می‌کند. همچنین امسال اولین نمایشگاه رسانه‌های سلامت‌محور با حضور 24 نشریه تخصصی در حوزه سلامت برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه زمان برگزاری این نمایشگاه همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها است، مورد استقبال بسیاری از ناشران قرار گرفته و 25 تا 30 درصد تخفیف از سوی ناشران برای مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته