دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد

نظارت و توسعه؛ اهداف تشکیل شورای واحدهای برون‌مرزی دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی از موافقت ریاست دانشگاه با تشیکل شورای واحدهای برون‌مرزی برای سامان‌دادن به وضعیت آنها خبر داد.
کد خبر : 199453

دکتر حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره تشکیل شورای واحدهای برون‌مرزی گفت: «بر‌اساس اساسنامه هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در داخل، هیات امنا دارند. اما واحدها و دفاتر خارجی هیات امنا ندارند به همین دلیل تصمیم گرفتیم که واحدها و دفاتر برون‌مرزی از طریق شورایی به همین منظور اداره شوند.»


او ادامه داد: «براساس شرایط خاصی که در کشورهای مختلف داریم، لازم است که شورایی باشد تا آیین‌نامه‌های مورد‌نیاز و روش کارها را تایید و مصوب کند و در نهایت برای تصویب نهایی تقدیم رئیس دانشگاه یا حتی تقدیم هیات امنای مرکزی کند.»


مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «به همین خاطر پیشنهاد دادیم شورای برون‌مرزی با دو هدف تشکیل شود، هدف اول نظارت بر واحدها و دفاتر موجود دانشگاه آزاد است و هدف دوم توسعه این دفاتر و واحدهاست. در حال حاضر 4 واحد دانشگاهی و سه دفتر برون‌مرزی داریم.»


ابراهیمی گفت: «شرایط آموزشی در کشور ما با سایر کشورها متفاوت است، به همین دلیل باید آیین‌نامه‌های خاص تدوین شود، هدف اولیه نظارت بر واحدهاست و در ادامه به دنبال تدوین آیین‌نامه‌های لازم هستیم. هدف دوم توسعه حوزه بین‌الملل از طریق شورای برون‌مرزی است. بر این اساس قرار شد اگر واحد یا دفتری از دانشگاه در کشوری تاسیس شود در شورا مطرح شود و اگر شورا با وجود مطالعات، لازم دانست که مرکز و واحد ایجاد شود، ما بر اساس مصوبات شورا حرکت خواهیم کرد.»


او ادامه داد: «دکتر رهبر با این تشکیل شورا موافقت کرده و قرار شده شیوه‌نامه ارائه شود پس از تصویب شیوه‌نامه واحدهای موجود سامان بهتری می‌گیرند و در توسعه واحدها و دفاتر و جذب دانشجو نظم بیشتری می‌گیرند.»


مدیر امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی درباره اعضای شورای برون‌مرزی هم گفت: «برای جلسه اول معاون آموزشی، مشاور، ‌مدیرکل بین‌الملل،‌ رئیس مرکز حوزه ریاست حضور دارند. در این جلسه شیوه‌نامه ارائه می‌شود، ممکن است اعضا پیشنهاداتی مطرح کنند، البته ما هم پیشنهاداتی داریم، در نهایت بر اساس توافقات عمل خواهیم کرد. سعی ما بر این است که بعد از انجام مقدمات در هفته آینده تشکیل این شورا عملیاتی شود. بعد از تشکیل شورا به تدریج بررسی واحدها و دفاتر موجود را در دستور کار قرار خواهیم داد.»


ابراهیمی در ادامه درباره نظر هیات رئیسه برای تشکیل این شورا گفت: «اگر شورای عملیاتی شود به نفع دانشگاه است چراکه از خردجمعی استفاده می‌کنیم و معاونان نظراتشان را بیان می‌کنند. نظر جمعی معاونان در این شورا دخالت داده می‌شود و این معاونان در هیات رئیسه هم هستند و نظرات هیات رئیسه هم به این شورا منتقل می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته