دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1396 - 09:31

انتشار پکیج‌های آموزشی چندرسانه‌ای از سوی استاد دانشکده سما تهرانسر

8 پکیج‌ آموزشی چندرسانه‌ای از سوی استاد رشته کامپیو‌تر دانشکده سما تهرانسر منتشر شد.
کد خبر : 193076

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مدرس رشته کامپیو‌تر سما تهرانسر در زمینه محتوای پکیج‌های آموزشی چندرسانه‌ای گفت: «محتوای آموزشی این پکیج‌ها حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجویان در طول ترم به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالا‌ترین سطح یادگیری فراهم می‌شود تا دانشجویان بتوانند به طور واقع بینانه وارد بازار کار شوند.»


مهدی حسنخانی اظهار کرد: «تسلط استادان به علوم تخصصی و مورد نیاز دانشجویان تأثیر عمده‌ای در فراگیری و همراهی بیشتر دانشجویان با فضای کلاس درس خواهد داشت.»


وی گزارشی از روند اصولی مهارت آموزی بیان کرد و گفت: «در پیام آموزشی یونسکو آمده است اگر به من بگویی فراموش می‌کنم، اگر یادم بدهی، به خاطر می‌آورم و اگر درگیرم کنی، یاد می‌گیرم. واضح است که کسی نمی‌تواند با مطالعه کتاب آموزش رانندگی یا توضیح دیگران درباره این فن، راننده ماهری شود. لازمه این کار آن است که شخص در اتومبیل نشسته و با راهنمایی مربی، رانندگی را بیاموزد و با تمام مسائل و مشکلات آن به طور عملی درگیر شود.»


حسنخانی ادامه داد: «کار با نرم افزار‌ها نیز مانند آموزش رانندگی است. دانشجو باید با کمک استاد و آموزش‌های وی، آن را بیاموزد و نیز به کاربرد‌های دیگر آموخته‌های خود، تفکر کرده و به دنبال راه حل بگردد به صورت خلاقانه. زیرا یادگیری عمیق هنگامی در دانشجو اتفاق می‌افتد که خود او با نرم افزار در قالب‌های مختلف درگیر شود که بهترینش تمرین کردن در قالب انجام پروژه است. بهترین روش در راستای دستیابی به این هدف در دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی، تدریس به سبک پروژه محور است.»


وی گفت: «محتوای این پکیج‌های آموزشی با هدف پاسخگویی به نیازهای بازار کار در بخش‌های مختلف ساخته شده‌اند و همه آموزش‌ها دارای شناسه اثر از مرکز رسانه‌های دیجیتال و مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. کسانی که دارای مهارت هستند، کمتر در جمع بیکاران قرار دارند چون مهارت آنها باعث خوداشتغالی می‌شود. این افراد در اولویت مشاغل نیز قرار می‌گیرند.»


جوانان با فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از طریق این آموزش‌ها در واقع نیروی خلاقیت و کاربردی خود را در یک فضای رقابتی در مسیر خدمت به مردم به کار می‌گیرند. این آموزش‌های مهارتی زمینه ساز ایجاد حرفه‌های باثبات است و از پدید آمدن شغل‌های کاذب و ناپایدار جلوگیری به عمل می‌آورد

حسنخانی تصریح کرد: «جامعه، خانواده، صاحبان مشاغل و بخش‌های اقتصادی کشور باید به مهارت آموزی توجه داشته باشند زیرا سرمایه گذاری در این زمینه مسیر توسعه را هموار‌تر می‌کند.»


وی با توجه به شکاف میان دانشگاه و بازار کار، گفت: «بسیاری از دانشجویان مهارت انجام کار را ندارند به همین منظور آموزش‌های مهارتی پلی است که دنیای دانش و کار را به هم نزدیک می‌کند.»


مدرس رشته کامپیو‌تر سما تهرانسر افزود: «نمره و درس‌محوری در دانشگاه‌ها باید جای خود را به اندیشه‌ورزی، مهارت‌آموزی و توانمندسازی دهد.»


حسنخانی با تاکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی در رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری تاثیرگذار است، گفت: «افزایش تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی از دیگر بازخوردهای ارائه آموزش‌های مهارتی است. آموزش فنی و حرفه‌ای از ارکان مهم و اساسی برای ورود افراد به بازار کار و دستیابی به شغل‌های پایدار و باثبات محسوب می‌شود تا انسان‌ها بتوانند به عنوان نیروهای خلاق و کارآمد در توسعه و پیشرفت کشور نقشی اثرگذار بر عهده گیرند.»


وی با بیان اینکه نیاز بازار کار با سرفصل‌های درسی و رشته‌های تحصیلی تطبیقی ندارد، تصریح کرد: «عدم وجود مهارت مورد نیاز بازار کار در بین جوانان یکی از دلایل اصلی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است.»


مدرس رشته کامپیو‌تر سما تهرانسر تاکید کرد: «هدایت تحصیلی درست در دوره متوسطه و تاکید خانواده‌ها بر مهارت‌آموزی فرزندان تا تلاش برای مدرک‌دار کردن آنها می‌تواند در آینده این مشکل را حل کند. نبود آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی در جامعه پیامدهای منفی را به دنبال دارد که گسترش مدرک گرایی یکی از نتیجه‌های آن محسوب می‌شود. زیرا افراد پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه شغل مناسب خودرا پیدا نمی‌کنند.»


حسنخانی در زمینه آموزش‌های مدرن و چندرسانه‌ای گفت: «آموزش‌های چندرسانه‌ای مهارتی، افراد را با توجه به شرایط اقتصادی جامعه آماده ورود به بازار کار می‌کند و بدین شکل مهارت‌های عمومی بازار کار و صنعت را مورد توجه قرار می‌دهد و کارایی افراد را با توجه به تغییرات تکنولوژیکی به‌روز می‌کند. افراد پس از به دست آوردن دانش و مهارت‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف می‌توانند در شغل‌های مناسب به فعالیت بپردازند و به عنوان کارآفرین برطرف کننده نیاز اصلی کشور‌ها به ویژه در کشورهای در حال توسعه باشند.»


وی خاطرنشان کرد: «جوانان با فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از طریق این آموزش‌ها در واقع نیروی خلاقیت و کاربردی خود را در یک فضای رقابتی در مسیر خدمت به مردم به کار می‌گیرند. این آموزش‌های مهارتی زمینه ساز ایجاد حرفه‌های با ثبات است و از پدید آمدن شغل‌های کاذب و ناپایدار که توسعه همه جانبه کشور را هدف قرار می‌دهد و سبب آسیب‌های مختلف اجتماعی می‌شود، جلوگیری به عمل می‌آورد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته