پاسخ مدیر عامل مترو به ابهامات استخدام پرسنل و راهاندازی خط 7 مترو قبل از آمادهسازی
محمد احمدی بافنده در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در واکنش به انتقادات مطرح شده به راهاندازی خط 7 مترو اظهار کرد: هر سیستم حمل و نقلی که راهاندازی میشود بخشی از زمان بهرهبرداریاش به صورت آزمایشی اتفاق میافتد. در کارهای عمرانی و حمل و نقل باید اقداماتی که به وقوع پیوسته است، در مدت زمانی مورد آزمایش قرار داد تا نقصها و ضعفهایش مشخص شود تا تحویل نهایی صورت گیرد. این قاعده شامل حال مترو هم میشود. چند هزار میلیارد تومان از منابع مردم، شهرداری و کشور خرج یک خط مترو شده است. در واقع خط 7 مترو از بسیج تا میدان صنعت هر کیلومتر با هزینه 200 تا 300 میلیارد تومان ساخته شده است. حالا که من میتوانم از این خط بهرهبرداری کنم چرا باید اجازه دهم که این سرمایه ملی به این بهانه که ایمنی ندارد، رها شود؟
وی در پاسخ به این اظهارنظرها که راهاندازی خط 7 مترو جان مسافران را به خطر میاندازد، تصریح کرد: کارکنان ما در شرکت بهرهبرداری مترو با توجه به تجربهای که طی چندین سال گذشته بهدست آوردهاند قطعا این دقت نظر را دارند که هیچ خطری جان مسافران را تهدید نکند. این نکته را فراموش نکنیم که کسانی که در مترو فعالیت میکنند بیشتر از مسافران به خطرات نزدیک هستند، پس اگر احتمالا خطری جان مسافران را تهدید کند در وهله اول این خطر شامل حال کارکنان مترو خواهد شد.
احمدی بافنده ادامه داد: ایمنی خط 7 مترو را شرکت بهرهبرداری به صورت صد در صد تضمین میکند. سیستمهای بالادستی (هلدینگ) ایمنی به صورت دائم خطوط مترو را پایش و نظارت میکنند. آن عضو شورای شهر (رحمتالله حافظی) که نسبت به وضعیت ایمنی خط 7 اظهار نظر میکند در این زمینه هیچگونه تخصصی ندارد و مثل این است که من بخواهم در حوزه پزشکی اظهارنظر کنم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران در پاسخ به سوالی درباره استخدامهای بیقاعده و همچنین حقوقهای غیر متعارف در مترو گفت: این اصلا با عقل جور در میآید که پرسنل ما ماهیانه حدود 11 میلیون تومان حقوق دریافت کنند؛ این صحبتها چالشهای فراوانی را برای پرسنل ما به وجود آورد. این در حالی است که یک سیستم بالادستی به طور مداوم بر کار ما نظارت دارد.
وی درباره علت برگزار نشدن استخدام در مترو به صورت عمومی توضیح داد: اعلام عمومی نشد، چون لازم نبود. در زمانی که آقای محسن هاشمی، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو بودند برای کوچک کردن بخشهای مترو قسمتی از فعالیت را به پیمانکاران سپردند، تعدادی از پرسنل به صورت پیمانکاری در سیستم ما طی سالیان طولانی فعالیت میکردند، پرسنل پیمانکار در سن کم وارد شرکت بهرهبرداری مترو شده و پس از فعالیت طولانی مدت و زمانی که سنشان بالا میرود پیمانکارهای جدید دیگر حاضر به عقد قرارداد با آنها نبودند؛ باید فکری به حال آنها میکردیم و نمیتوانستیم پس از سالها آنها را از مترو بیرون کنیم پس چارهای جز جذب آنها نبود.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران تاکید کرد: تعداد زیادی از آنها زنان سرپرست خانوار بودند. البته این نکته را فراموش نکنیم که تمامی استخدامها بر اساس ضوابط صورت گرفته است، اصلا امکان جذب فردی بدون کنترل و گذراندن مراحل گزینشی در هیچ سازمانی وجود ندارد. حتی اگر کسی هم بدون ضوابط وارد شده بود بعدا اخراج شد. اگر بنا به استخدام بود پس کارکنان پیمکانکاری مترو لایقتر بودند و مطمئن باشید هیچکس را از خیابان صدا نکردهاند تا بدون تجربه در مترو کار کند.
انتهای پیام/