دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1396 - 13:55

روایت خانواده‌های دو شهید حمله تروریستی به مجلس از روز حادثه/ شهادت آنها افتخار ماست

از حادثه تروریستی تهران 6 روز می‌گذرد؛ در این مدت تعدادی از هم‌وطنان داغدار شهادت عزیزان‌شان شدند. 17 نفر از هم‌وطنانمان در این حوادث به مقام شهادت نائل شدند که نام شهیدان «حسین بنی اردلان» و «حسین جلالی راد» از فرهنگیان فعال استان خراسان شمالی نیز در بین اسامی این افراد بود.
کد خبر : 187028

سارا امیری، گروه اجتماعی خبرگزاری آنا- «تنها چیزی که در این مدت به من و خانواده‌ام آرامش می‌دهد این است که پدرمان با افتخار و با عزت از دنیا رفت. پشت‌کار و بی‌ریایی مهم‌ترین میراثی است که از پدرم برایم مانده است.»


اینها جملات رضا، پسر شهید حسین بنی اردلان است که در فراق پدرش می‌گوید. شهید حسین بنی اردلان، رئیس هیات تنیس خراسان شمالی، دبیر اجرایی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استانی بجنورد و مسئول دفتر علی قربانی، نماینده مردم بجنورد بود که روز 17 خرداد در ساختمان مجلس شورای اسلامی به مقام شهادت نائل شد.



رضا از حال و هوای آن روز می‌گوید: ساعت 10 صبح چهارشنبه (17 خرداد) تلفنی با پدر صحبت کردم و او گفت که برای پیگیری مسائل مردم منطقه به تهران رفته که به محض اتمام کارهایش به منزل بازمی‌گردد اما دقایقی بعد از طریق اخبار و شبکه‌های مجازی متوجه شدم که به ساختمان مجلس حمله شده است. هر چه سعی کردم مجدد با پدر صحبت کنم موفق نشدم تا اینکه یکی از دوستان تماس گرفتند و خبر از احتمال شهادتش دادند.


امید به زنده بودن پدر تا دقایق آخر


وی می‌افزاید: نمی‌توانستم باور کنم که پدرم شهید شده است به همین خاطر مدام از طریق خبرگزاری‌ها اسامی مصدومان را رصد می‌کردم و مداوم به بیمارستان‌هایی که مصدومان را انتقال داده بودند، تماس می‌گرفتم اما خبری از پدرم نبود و گویا به راستی پدرم شهید شده بود اما باز نمی‌توانستم از زنده بودنش ناامید شوم.


رضا می‌گوید: هم‌چنان که امیدوار بودیم پدر زنده باشد و خبر مصدومیتش را به ما بدهند با منزل تماس گرفتند و گفتند برای شناسایی پیکر مطهر پدر به معراج شهدا مراجعه کنیم. آن شب را به سختی به صبح رساندیم و راس ساعت 6 صبح به تهران آمدیم و متوجه شدیم که پدرمان با عزت و افتخار از دنیا رفته است.


پسر شهید اردلان در ادامه از علت مراجعه پدرش به ساختمان مجلس عنوان می‌کند: پدر دبیر اجرایی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استانی بجنورد بودند که برای بررسی نتایج اعتراضات مردم و پیگیری برخی مسائل روز سه شنبه (16 خرداد) به مجلس آمده بود. قرار بود شب همان روز کارهای پدر تمام شود و به منزل بازگردد اما نمی‌دانم چه مشکلی پیش آمده بود که مجبور شده بود چهارشنبه را نیز در تهران بماند که متاسفانه در همان روز به شهادت رسید.


او از دغدغه‌های پدر در خصوص داعش می‌گوید: پدرم همیشه پیگیر خبرها و نگران اقدامات غیرانسانی داعش بودند.



هنوز نمی‌دانم پدر چگونه شهید شد


رضا از نحوه شهادتش پدر می‌گوید: هنوز نمی‌دانیم پدرم چگونه قربانی این حملات شد عده‌ای از دوستان می‌گویند پدر در دفتر علی قربانی، نماینده مردم بجنورد بوده و هنگامی که قصد داشته با شهید جلالی راد از اتاق خارج شود قربانی حملات شده و عده‌ای می‌گویند که پدر در راهروهای مجلس شورای اسلامی با تروریست‌ها مواجه شده و در همان‌جا شهید شده است اما هنوز به درستی نمی‌دانیم.


پسر شهید اردلان، شهادت افتخارآمیز پدر را تنها مرهم درد خود و خانوادش می‌داند و می‌افزاید: پدر تمام تلاش خود را می‌کرد برای کشور و این آب و خاک اقدامی انجام دهد که شهادت ایشان و تلاش برای دغدغه‌های مردم تا لحظه آخر عمر بهترین خدمت ایشان برای مردم و مرهم برای درد ماست.


شهادت پدر افتخار من است


او از همراهی مردم و مسئولان احساس خرسندی می‌کند و می‌گوید: همراهی مردم، مسئولان بنیاد شهید، آموزش و پرورش و ... احساس خوشایندی به ما می‌دهد که نام نیکی از پدر به جا مانده است، حتی بیمه معلم قرار شده یکی از ساختمان‌های مرکزی خود را که به تازگی افتتاح خواهد شد به‌نام پدر نامگذاری کنند زیرا پدر سال‌های بسیاری در این مرکز فعالیت داشتند.


شهید حسین بنی اردلان به مهربانی، خیر بودن، انسان دوستی و بسیاری صفات نیک شهرت داشت به گونه‌ای که میثم عزیزی باجناق شهید به خبرنگار آنا می‌گوید: حاجی (شهید بنی اردلان) نه تنها برای من بلکه برای تمام خانواده یک حامی بزرگ بود که رفتنش داغ بزرگی بر سینه ما گذاشت.


عزیزی در توصیف اخلاق و روحیات شهید اردلان می‌گوید: شهید اردلان انسان خیر و بسیار مهربانی بود و هیچ‌گاه تمایل نداشت کسی متوجه اقدامات خیرش شود اما من چندین بار به طور اتفاقی متوجه کارهای انسان دوستانه وی شدم ولی هر بار از من خواسته بود سکوت کنم در واقع می‌توانم بگویم حاجی حامی نیازمندان بجنورد بود.


وی می‌گوید: نمی‌توانم از حال و هوای آن روز(17 خرداد) بگویم، تا ساعت 11 صبح همان روز برخی از دوستانمان با حاجی تلفنی صحبت کرده بودند و با وی در ارتباط بودند اما پس از آن راه‌های ارتباطی قطع شد و هر چه تماس می‌گرفتیم موفق نمی‌شدیم با کسی صحبت کنیم همین بی‌اطلاعی و انتشار اخبار گوناگون در فضای مجازی حال ما را بیشتر دگرگون می‌کرد. حال همسر و فرزندانش را نمی‌توانم توصیف کنم ولی تنها یک جمله می‌توانم بگویم که آنها به شهادت وی افتخار می‌کنند.


عزیزی یادآور شد: حاجی همیشه معتقد بود اگر مدافعان حرم نباشند داعشی‌ها وارد کشور می‌شوند و حتی ممکن است روزی به خراسان حمله کنند که متاسفانه در نهایت خودش از سوی این افراد به شهادت رسید.



شهید جلالی‌راد؛ مسئول دفتر نماینده مجلس


شهید حسین جلالی راد از دیگر شهدای حادثه تروریستی روز 17 خرداد تهران بود که وی نیز مسئول دفتر علی قربانی، نماینده مردم بجنورد بود و سال‌های بسیاری در وزارت آموزش و پرورش استان خراسان شمالی مشغول خدمت‌رسانی بوده است.


محمد اسماعیل صفایی، دوست دوران کودکی شهید جلالی‌راد به خبرنگار آنا می‌گوید: شهید اردلان انسان بسیار متین، خوش رفتار و محترمی بود که از سال‌های اول دهه 70 فعالیت خود را در آموزش و پرورش آغاز کرد.


وی می‌افزاید: من و حسین دوست دوران کودکی و همکار بودیم که دختر ارشد وی عروس بنده نیز هست. شهید همیشه دغدغه بیکاری جوانان را داشت و نگران این بود که جوانان به دلیل بیکاری فریب پول‌های کلانی که داعش می‌دهد، بخورند و در دام بیفتند.


بیکاری جوانان دغدغه شهید حملات تروریستی


صفایی می‌گوید: شهید جلالی راد بر این باور بود که اگر مدافعان حرم نباشند داعش به ایران خواهد آمد و باید همیشه حواس‌مان باشد اما چه بگویم که خود شهید شد.


وی درباره لحظه‌هات سخت پیگیری خبر شهادت و یا مصدومیت،عنوان می‌کند: قرار بود ساعت 10:30 صبح چهارشنبه (17 خرداد) در دفتر آقای قربانی نماینده بجنورد با حضور جمعی از نمایندگان و شهید بنی اردلان جلسه‌ای تشکیل و مسائل مربوط به اعتراضات مردم به انتخابات بررسی شود که وقتی متوجه حمله تروریستی به ساختمان مجلس شدیم یکی از دوستان حوالی ساعت 11 با شهید اردلان تماس گرفتند که در حین مکالمه تلفن به یکباره قطع شد.


دوست شهید جلالی راد می‌گوید: پس از آن هر چه تلاش کردیم، موفق نشدیم با شهید و همراهانشان تماس بگیریم تا اینکه از دوستانی که در آنجا حضور داشتند متوجه شدیم حسین شهید شده است. پس از شنیدن این خبر نمی‌توانم حال و هوای خانواده را برایتان توصیف کنم، پسر کوچکش که کلاس هشتم است هنوز باور نکرده پدرش را از دست داده است و حال دخترانش نیز مساعد نیست.


وی می‌افزاید: پس از شنیدن خبر همسر، عروس و پسرم به تهران آمدند و به ما خبر دادند که حسین قطعا شهید شده که من فردای آن روز به همراه دیگر فرزندان شهید به تهران آمدم تا بتوانند با پیکر پدر شهیداشان خداحافطی کنند.


ضیایی می‌گوید: خانواده شهید همواره به شهادت پدرشان افتخار می‌کنند.



بر اساس این گزارش، پیکر شهیدحسین بنی اردلان در گلزار شهدای شهر بجنورد و پیکر شهید حسین جلالی‌راد در گلزار شهدای شهر آوای خراسان شمالی در مورخ 19 خرداد آرام گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته