دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1396 - 15:40
در کارگاه تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی واحد نور مطرح شد

نوآوری، قدرتی ستودنی برای مقابله با رقبا

کارگاه تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی از سوی دکتر محمدمهدی ربانی مدیرعامل شرکت تینو ویژه استادان در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد.
کد خبر : 185213

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس واحد نور در کارگاه تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی با بیان اینکه تجاری‌سازی عبارت است از فرآیند تبدیل علم، فناوری، تحقیق جدید یا یک اختراع به محصول یا فرآیندهای صنعتی قابل عرضه در بازار، گفت: «اولین و مهمترین چالش در فرآیند تجاری‌سازی در بخش هدف بروز می‌کند.»


دکتر صدرالدین متولی هدف از برگزاری این کارگاه را ترویج فرهنگ کارآفرینی و آشنایی استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه با شاخص‌های دانشگاه کارآفرین و نیز ایجاد انگیزه در آنها در راستای راه‌اندازی کسب و کارهای فناورانه عنوان کرد.


مدیر عامل شرکت تینو نیز با بیان اینکه تجارت در دنیای امروز هر روز متفاوت‌تر می‌شود، گفت: «عاملی که امروزه سبب موفقیت در تجارت می‌شود ایجاد شبکه‌های مختلف کاری‌ است. هر که ارتباطات بیشتری دارد، بیشتر پول‌سازی می‌کند. خیلی از اندیشمندان اصل تمرکز در یک کار را مطرح کردند که آن هم امروزه دچار تغییر شده است. نظریه جدید این است که ارتباط ایجاد کنید، مشتری داشته باشید، حال نیازهای مختلف او را بشناسید و پاسخ دهید.»


ربانی افزود: «نکته مهم دیگر که اهمیت شبکه سازی را مشخص می‌کند، مدل‌های جدید کسب و کار است که بیشتر آنها نمایان یا غیر نمایان روی شبکه سازی تمرکز کرده اند. نوآوری قدرتی ستودنی برای مقابله با رقباست، استراتژی کاهش قیمت برای رقابت دیگر سوخته است، حال جالب است بدانید بهترین و پولسازترین نوآوری‌ها از ارتباط و شبکه‌سازی شرکت‌ها شکل گرفته است.»


در این کارگاه مفاهیم خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی نوین، کارآفرینی در ایران، دانشگاه کارآفرین، مدل‌های تجاری سازی و یافته‌های پژوهشی ارائه و موضوعاتی مانند مزایا و چالش‌های تجاری سازی نتایج تحقیقات مراکز پژوهشی، راهکارهای توسعه فناوری و تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی از سوی مدرس این کارگاه بررسی و ارائه شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته