دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1396 - 14:13
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یزد:

لازمه ورود دانشجویان به حوزه صنعت آموختن زبان بازار است

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت:« دانشجویان برای ورود به بازار کار قطعا باید زبان این حوزه را فرا گیرند.»
کد خبر : 183070

دکتر محمدرضا احمدزاده هدف از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این حوزه از سوی معاونت پژوهشی را آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان نخبه و اعضای هیأت علمی با ترفندها و روش های حضور در بازار کار بیان کرد و به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: «در سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید سعی خواهیم کرد با برگزاری کارگاه‌های مختلف در حوزه اطلاع رسانی دانشگاهی مسیرها و شکاف های ایجاد شده بین دانشگاه و صنعت را کوتاه و کمتر کنیم و در این راستا قطعا برگزاری کارگاه‌های مختلف در این راستا اجتناب ناپذیر است.»


احمدزاده علت عدم حضور موفق بعضی از فارغ التحصیلان دانشگاهی در صنعت را آشنا نبودن با محیط کار و هماهنگ نشدن آموخته های تئوری با کار فیزیکی دانست و اظهار کرد: «دانشجویان باید بدانند صرف آموختن تئوری مسائل روز مشکلی از صنعت را حل نخواهد کرد بلکه باید با حضور در محیط های کار و کسب تجربه از استاد کارهای تجربی و کارکشته بر دانش عملی خود نیز بیفزایند تا با تلفیق علم و عمل تکیه گاه تولید و در نهایت اشتغال در کشور شوند.»


این مسئول دانشگاهی هدف از برگزاری کارگاه‌هایی نظیر از ایده تا اختراع، از اختراع تا تجاری سازی و کارگاه اصول و فنون مذاکره و هدف گذاری که توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یزد برگزار شد را عاملی برای ارتقای سطح علمی ایده پردازان، آشنایی با فنون مذاکره و آموزش زبان بازار برای ارائه محصولات نوین به صنعت و حوزه کاری جامعه و هدف گذاری را نیز تعیین خط مشی و سرمشق حرکت صحیح در دستیابی به آینده ای روشن دانست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب