دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1396 - 19:45
دکتر نوریان در مراسم بزرگداشت آزادسازی خرمشهر:

با رویکرد علمی و آکادمیک به آموزه های دفاع مقدس خواهیم پرداخت/ ارائه نسخه دانش‌آموزیِ درس دفاع مقدس در مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی

مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با هدف تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی به همت مرکز بسیج کارکنان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، در سالن شهید مطهری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 182250

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی محمد نوریان در این مراسم با درود به روان پاک امام شهدا و شهدای 8 سال دفاع مقدس، اظهار داشت: امام (ره) درخصوص فتح خرمشهر فرمودند: سپاس بی حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود. به فرموده مقام معظم رهبری؛ ملت بزرگ ایران به خاطر صبر و ایمان به پیروزی دست یافت و باید از حماسه های به جا مانده از جنگ برای جاری کردن این روحیه در امتداد تاریخ استفاده شود.


دکتر نوریان با بیان اینکه با جانفشانی فرزندان ملت، امروز کشورمان در سایه هدایت داهیانه مقام معظم رهبری، از امنیت و آرامش برخوردار است، افزود: امیدوارم که جامعه دانشگاهی ما با تأسی از فرهنگ دوران دفاع مقدس، در لباس علم و دانش بتوانند در پاسداشت ارزشهای انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت و توسعه علمی کشور مثمرثمر باشند.


خرمشهر نماد افتخار و سند شجاعت ملت بزرگ ایران است


وی با اشاره به برگزاری مراسم های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر تاکید کرد: این قبیل نشست ها، درواقع شکرگزاری از آنانی است که جان خود را به ملت ایران هدیه کردند و خون خود را پای درخت انقلاب ریختند تا امروز بتوانیم در آرامش و اقتدار زندگی کنیم. حقیقتاً باید قدردان آنان باشیم.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه خرمشهر نماد افتخار و غیورمردی ایران و سند شجاعت و جانبازی و غرورآفرینی ملت بزرگ ایران است، خاطرنشان کرد: در 8 سال دفاع مقدس مادرانی را دیدیم که 5 شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کردند اما خم به ابرو نیاوردند تا دل دشمن شاد نشود.


وی افزود: شاید ما به عنوان مسئولان این نظام نتوانسته ایم آنطور که باید، این حماسه ها را به نسل امروز انتقال دهیم و عظمت آن را توصیف کنیم. جوانان امروز باید این خاطرات را بشنوند و با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند به همین منظور مراسم بزرگداشت آزادسازی خرمشهر هر سال باید باشکوه تر در محافل دانشگاهی برگزار شود تا نسل جوان متوجه باشند که آرامش و امنیت کنونی، نتیجه فداکاری فرزندان وطنی است که برای حفظ کشور از جان خود گذشتند.


دکتر نوریان تاکید کرد: جامعه دانشگاهی نباید اجازه دهد تاریخ جنگ و فرهنگ ایثار و شهادت به فراموشی سپرده شود.


وی با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس، اظهار داشت: تدریس درس دفاع مقدس یکی از اقدامات موثری است که دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ ۲۷ دی ۱۳۸۶ با تایید آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره)، اجرایی کرده است.


نباید اجازه دهیم خاطره مدافعان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، توسط شبکه بین الملل جهانی تحریف شود


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم خاطره مدافعان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، توسط شبکه بین الملل جهانی تحریف شود، گفت: باید تلاش کنیم کارهای آموزشی و تبلیغاتی بیشتری در زمینه دفاع مقدس انجام شود و کارهای جدیدی درخصوص دستاوردهای علمی و رزمی دفاع مقدس صورت گیرد که دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در این زمینه مشارکت بهتری داشته باشد.


دکتر نوریان در ادامه پیشنهاد داد برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با فلسفه و روحیه جنگ و دفاع مقدس، نسخه جدید و دانش‌آموزی درس دفاع مقدس در مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شود.


12درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از خانواده شاهد و ایثارگرند


سرپرست دانشگاه آزاداسلامی به ارائه گزارشی آماری از حضور خانواده شهدا و ایثارگران در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، بستری برای خدمتگزاری به خانواده های شاهد و ایثارگر فراهم کرده که امروز 72 درصد جامعه ایثارگران و فرزندان معظم خانواده شاهد در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند که حدود 12درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را تشکیل می دهد.


وی افزود: همچنین در حال حاضر ۵۶۰ عضو هیات علمی و بیش از 2هزار و 200 نفر از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی از خانواده بزرگ شاهد و ایثارگر هستند.


دکتر نوریان به احداث یادمان شهدای گمنام در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور اشاره کرد و گفت: 245 شهید گمنام در 87 واحد دانشگاهی هستند که از این تعداد 54 یادمان شهدا احداث شده است و مابقی نیز در حال ساخت است که تا پایان سال آماده می شوند. این اقدامات توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به فرهنگ ایثار و شهادت را نشان می دهد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: اگر روزی همه برای دفاع از تمامیت ارضی کشور بسیج شده بودند، امروز این رسالت از طریق تقویت بنیه علمی کشور امکان پذیر شده است که رسالتی به مراتب سنگین تر است. اگر شرایط آن روز اقتضا می کرد که جامعه لباس رزم برتن کند و از جان و خاک و ناموس خود دفاع کند، امروز اولویت های کشور در توسعه علمی و توسعه پایدار است. مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کرده اند و این رسالت به دانشگاه ها برمی گردد که برای حل مشکلات وارد میدان شوند و کارکنند.


وی افزود: در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد علمی ایران که با درایت امام راحل (ره)، همت والای مقام معظم رهبری و مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی (ره) تأسیس شد و توسعه یافت، می تواند در نشر فرهنگ ایثار و شهادت گامهای موثری بردارد. یکی از این اقدامات تداوم و به روز کردن مفاهیم و مباحث مربوط دوران دفاع مقدس است.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با پتانسیل خود در راستای تحقق شعار سال اقدام خواهد کرد، اظهار داشت: توسعه شرکتهای دانش بنیان و تولید ثروت از داشته ها و دستاوردهای علمی و پژوهشی می تواند در تقویت پایه های اقتصاد مقاومتی موثر باشد. این رسالتی است که دانشگاهیان باید به آن توجه کنند تا دین خود را به کشور ادا کنند.


دکتر نوریان در پایان تاکید کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی مصمم هستیم حمایت مادی و معنوی از ایثارگران را نظام مند کنیم و در همین راستا توسعه و تقویت بسیج بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار است.


در پایان جلسه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خاطرات خود مبنی بر نحوه تاسیس مرکز علم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور جهت پیش بینی مسیر حرکت مین دریایی و کمک به تصمیم گیری های فرماندهان نظامی و همچنین خاطرات اولین روز ورود آزادگان به میهن اسلامی را شرح داد.


شایان ذکر است، در این همایش از تعدادی از جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته