دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1396 - 10:05
در گفت‌و‌گو با آنا؛

افشین فرزام: جیونگا برای 4 ملی‌پوش گروکشی می‌کند/ موفقیت‌هایی در قایقرانی به دست آوردم که برای اولین بار بود

سرمربی تیم ملی روئینگ بانوان گفت: تمام سعی و تلاشم را کردم تا با جیونگا ارتباط بگیرم و خارج از مجموعه با او صحبت کنم اما او تمایلی به انجام این کار ندارد.
کد خبر : 180375

افشین فرزام سرمربی تیم ملی روئینگ بانوان در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره اختلافش با جیوگا مدیر تیم‌های ملی، گفت:«متاسفانه این موضوع کمی پیچیده و حل کردنش هم به درازا کشیده شده ‌است اما واقعیت امر این بود که مربی خارجی برای ارتقای سطح روئینگ مردان به ایران آمده اما از زمانی که قراردادش را رسمی کرد صحبت هایی مطرح کرد مبنی بر اینکه با من نمی‌تواند همکاری کند و باید هدایت تیم ملی دختران هم او برعهده بگیرد.»


وی ادامه داد: «‌جیونگا بعد از اینکه قراردادش را یک روزه بست و به کشورش برگشت ایمیل‌هایی از او به من رسید تا بستری را فراهم کند که من از تیم ملی جدا شوم. وقتی هم به ایران آمد و در جلسه رودر رو با یکدیگر صحبت کردیم به صراحت اعلام کرد که با من کار نخواهد کرد که وقتی شاگردانم هم این موضوع را شنیدند با آن مقابله کردند و اردوی تیم ملی را ترک کردند. در نهایت با اصرار ملی پوشانی که با آنها تمرین می کردم شرایط را طوری رقم زد که من را در تیم نگه داشت.»


فرزام با بیان اینکه بعد از این اختلاف، اظهارنظرهای مختلفی از افراد شنیده است، عنوان کرد: «‌بعد از این اختلاف برخی افراد اظهاراتی داشتند مبنی بر اینکه ما نباید به دنبال منافع شخصی خودمان باشیم و باید به فکر منافع ملی باشیم. جواب من به آنها این است که در این سه سال اخیری که با تیم دختران کار کردم و موفقیت های قابل قبولی به دست آوردم؛ کدام از آنها منافع شخصی بوده است؟!»


وی در ادامه عنوان کرد: «‌من منکر کارنامه موفق جیونگا نیستم. او یکی از شاخص ترین مربیان این رشته است اما خدا را شکر در این مدتی که من هدایت تیم ملی بانوان را برعهده گرفتم تمامی موفقیت های به دست آمده برای اولین بار رقم خورد. در سال 2008 سهمیه المپیک بانوان با مقام چهارمی کسب شده بود اما زمانی که هدایت ملی پوشان بانوان به من رسید تیم در قهرمانی آسیا 2011 هیچ مدالی به دست نیاورده بود اما من در آن سال موفق شدم نه تنها سهمیه المپیک را بگیرم بلکه مدال برنز سولماز عباسی برای اولین بار برای قایقرانی ایران به دست بیاورم.»


وی عنوان کرد: «در سال 2013 اولین مدال مردان طلای مردان توسط ورزشکاری غیر از محسن شادی به نام عاقل حبیبیان بدست آمد در حالی که تا آنروز تنها شادی موفق به کسب مدال شده بود. همچنین در بازی های آسیایی اینچئون که تیم بانوان باز به من سپرده شد به اولین مدال در یک نفره بانوان رسیدیم. بعد از بازی های آسیایی تمام تلاشم این بود که در یک نفره سبک وسنگین وزن بانوان تحول گسترده ای بوجود آوریم که خوشبختانه در این راه هم موفق شدیم و در مسابقات قهرمانی آسیا 2015 مهسا جاور برای اولین بار در سنگین وزن مدال برنز کسب کرد و نازنین ملایی هم نقره سبک وزن را کسب کرد که البته این روند باز هم ادامه پیدا کرد و ما در سال 2016 در رقابت‌های رویینگ قهرمانی آسیا به مدال طلا رسیدیم و مهسا جاور هم در سنگین وزن باز هم به نشان برنز رسید.»


فرزام تاکید کرد: «ما با کمترین امکانات بهترین نتایج را به دست آوردیم. من هیچ مشکلی با جیونگا ندارم و به نظرم من در تیم ملی باشم یا نباشم باید روند کار ادامه پیدا کند اما متاسفانه حواشی به وجود آمده کار را از دست من خارج کرده‌است و منتظر تصمیم فدراسیون هستم. البته در این مدت سعی کردم که با جیونگا ارتباط بگیریم و خارج از مجموعه با او صحبت کنم اما گویا او چندان تمایلی ندارد به هر حال من آنچه که از دستم برمی آمد برای تیم ملی و ملی پوشان انجام داده‌ام و حالا باید دید در آینده چه اتفاقی می افتد اگر چه در این مدت هم نقدهایی به من شده و در جریان همه آنها هستم اما مهم تیم ملی و منافع ملی است و باید برای رسیدن به موفقیت تلاش کنیم.»


سرمربی تیم روئینگ بانوان در بخشی دیگر از صحبت هایش اظهار کرد: «همانطور که گفتم در این اختلافی که به وجود آمد افراد زیادی نقد کردند برخی از آنها می گویند فرزام بهترین ها را گلچین می کند و به تیم خودش دعوت می کند و با همین افراد هم بهترین نتیجه را می گیرد. زمانی که هدایت این تیم 4 نفره را من به عهده گرفتم کدام یک از این بچه ها معروف بودند؟! هیچ کدام تاکنون اسم آنها را نشنیده بودند اما ما کار کردیم و زحمت کشیدیم و نتیجه آن را هم دیدیم. برخی دیگر البته به اینکه من با 4 ملی پوش کار می کنم ایراد گرفته بودند که باید به این منتقدان هم بگویم سیاسیت فدراسیون به این صورت بود که من با تیم المپیکی کار کنم و از آنجایی که فردی هستم که همیشه در چارچوب وظایفم کار می‌کنم به همین دلیل در حیطه وظایفم کار کردم، آنهایی که می گویند تیم قایقرانی نسبت به المپیک های گذشته سهمیه کمتری کسب کرده من تنها هدایت بانوان را برعهده داشتم و از همین تیم هم سهیمه کسب کردم.»


فرزام گفت: «‌در این اختلافی که به وجود آمده اصلا فکر کنید من مقصر هستم.در حال حاضر تیم بزرگسالان مردان، جوانان مردان و دختران را به جیونگا سپرده اند اما او به خاطر 4 ملی پوش گروکشی می کند. مربی به هر دلیلی نباید رویه لج و لجبازی را پیش بگیرد و من در این سال ها که هدایت تیم های مختلف را برعهده گرفتم سعی کردم همیشه انعطاف داشته باشم و هیچ وقت تقابلی با کسی نداشتم.»


وی در مورد بازگشت محسن شادی به قایقرانی نیز اظهار کرد: «‌شادی یکی از بااستعدادترین ورزشکاران این رشته است و هر زمانی که شروع کند به راحتی می تواند خودش را به بازی های آسیایی برساند اما متاسفانه جیونگا به خاطر تیم چهار نفری بانوان توجهی به ادامه تمرین با محسن شادی هم نکرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته