دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1394 - 11:08
معاون آموزش سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران:

رفتارهای ناهنجار ترافیکی ناشی از عدم توسعه فرهنگی است

معاون آموزش سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: جوامعی که افراد آن با مطالعه مأنوس بوده و کتاب‌خوانی در آن رواج بیشتری دارد، دارای فرهنگی ماندگار‌تر و پویا‌تر بوده و در نتیجه از سبک زندگی ‌ارتقای یافته‌تری در مقایسه با سایر جوامع برخوردارند.
کد خبر : 17855

به گزارش گروه اجتماعی آنا، سید محمد مهدی میرزایی با بیان این مطلب افزود: عادت به کتاب‌خوانی و بسترسازی فرهنگی در این زمینه نیازمند برنامه‌ریزی صحیح است، چنانچه علاوه بر کاربرد متعدد لفظ کتاب، کتب و مکتوبات در قرآن کریم، احادیث متعددی وجود دارد که مبین اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در سیره معصومین (ع) است.


وی با اعلام اینکه بسیاری از رفتارهای غیر متعارف در زندگی شهروندی و از جمله رفتارهای ناهنجار ترافیکی ناشی از عدم توسعه متناسب و متوازن فرهنگ در جامعه است، تأکید کرد: عدم آموزش صحیح موضوع‌های ترافیکی در دوران کودکی و نوجوانی، از دلایل رفتارهای خطرساز در بزرگسالی است که بر آمار حوادث ترافیکی می‌افزاید.


معاون آموزش سازمان ترافیک با اشاره به اینکه اکنون بیش از یک میلیون دانش‌آموز در تهران مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: متأسفانه بخش قابل توجهی از آمار آسیب‌دیدگان حوادث ترافیکی پایتخت را دانش‌آموزان به خود اختصاص می‌دهند و از این رو استفاده از ابزارهای آموزشی از جمله کتاب‌های اثرگذار از مؤثر‌ترین و مهم‌ترین موارد در این زمینه است.


میرزایی با بیان اینکه تهیه، تدوین و توزیع کتاب‌های آموزشی دارای جذابیت و خلاقیت در قالب‌های مختلف از قبیل داستان و شعر از مهم‌ترین فعالیت‌های آموزشی سازمان ترافیک محسوب می‌شود، تصریح کرد: بر همین اساس معاونت آموزش سازمان ترافیک طی روال سال‌های گذشته با برپایی غرفه در «نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران»، نسبت به ارائه محصولات آموزشی و کمک آموزشی به عموم شهروندان علاقه‌مند اقدام کرده است.


وی با تأکید بر اجرای طرح «خط سفید» و انعکاس آن در طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی مرتبط با حوره ترافیک اضافه کرد: بر همین اساس و با هدف ترویج رعایت نظم و انضباط و افزایش ایمنی عبور مرور، طراحی غرفه، اجرای روزانه نمایش آموزشی برای بازدیدکنندگان و همچنین اجرای نمایش مردان سفید (White Man) از اقدامات این سازمان با محوریت «خط سفید» در نمایشگاه کتاب امسال است.


معاون آموزش سازمان ترافیک با اشاره یه اینکه آگاهی‌بخشی با توجه به گروه‌ هدف و استفاده از محتوای آموزشی مناسب از سیاست‌های آموزشی سازمان ترافیک است، اظهار کرد: در همین راستا، تلاش برای فراهم کردن بستر مناسب به منظور ارائه مفاهیم آموزشی و ترویج و نهادینه‌سازی آموزه‌های مناسب در اذهان مخاطبان از جمله نکاتی است که در تألیف، تدوین و ترجمه انواع کتب تخصصی و عمومی با موضوعات حمل‌ونقل و ترافیک شهری مد نظر قرار می‌گیرد.


میرزایی با بیان اینکه تأمین و غنی‌سازی منابع و ایجاد انگیزه در افراد جامعه از جمله راهکارهای حفظ و اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی در جوامع امروز به شمار می‌آید، یادآور شد: در عصری که رسانه‌ها و ابزار دیجیتال خواه ناخواه تقاضای رسانه اثرگذاری همچون کتاب را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در ایام مختلف سال، اقدام ارزشمندی است.


معاون آموزش سازمان ترافیک با تأکید بر اینکه برپایی نمایشگاه‌های کتاب به منظور معرفی و عرضه این محصول آموزشی ارزنده با قیمت مناسب به علاقه‌مندان، یکی از شیوه‌های ترویج فرهنگ مطالعه است، اضافه کرد: امیدواریم با مشارکت در برگزاری این نمایشگاه بتوانیم در حوزه ارتقای فرهنگ ترافیک به اهداف پیش‌بینی شده در این زمینه نائل شویم.


گفتنی است غرفه سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در بخش «فرهنگسرای کتاب» بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا روز شنبه ۲۶ اردیبهشت پذیرای عموم علاقه‌مندان به کتاب است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته